کد مطلب: 171771
در ديدار مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم
رهبر انقلاب خطاب به نامزدهاي انتخابات: به مردم قول بدهيد که براي بازکردن گره ها نگاهتان به بيرون از مرزها نباشد
تاریخ انتشار : 1396/02/05 16:16:12
نمایش : 1274
به مناسبت سالروزبعثت پيامبرمکرم اسلام حضرت محمدمصطفي(ص)،جمعي ازمسئولان نظام وسفراي کشورهاي اسلامي بارهبرانقلاب ديدار کردند.












 

به گزارش هفت چشمه؛به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام مقام معظم رهبري، در عيد پرشکوه مبعث پيامبر خاتم حضرت محمد مصطفي (صلي‌الله‌عليه‌وآله)، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان نظام، قشرهاي مختلف مردم و سفيران کشورهاي اسلامي، بعثت را برنامه‌اي نوراني، جاودانه و تحول‌آفرين براي همه‌ي جوامع بشري خواندند و با اشاره به ضرورت ايستادگي برگرفته از تعاليم اسلام در مقابل دشمنان و زورگويان جهاني، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پيشِ رو، دشمنان اسلام و ايران را مأيوس خواهد کرد ضمن اينکه لازم است نامزدهاي محترم به مردم قول دهند براي پيشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريک عيد سعيد مبعث به ملت عزيز ايران و همه‌ي مسلمانان جهان خاطرنشان کردند: بعثت رسول خاتم در دنياي غرق در تاريکي و جهل و ظلم و غرور رخ داد و پيامبر گرامي اسلام با دعوت به نور يعني تشکيل حکومتي متکي بر عدل و انصاف و وحدت و ايستادگي در مقابل ظلم، نشان داد برنامه‌ي بعثت در همه‌ي جوامع بشري و در همه‌ي دوران‌ها، قابل تحقق و اجرا است و مي‌تواند زيرساخت تشکيل عظيم‌ترين تمدن بشري قرار گيرد.

ايشان با تأکيد بر نياز عميق بشريت امروز به برنامه‌ي بعثت، شناخت افکار عمومي جهان را از معني و مفهوم بعثت بسيار مهم برشمردند و افزودند: بعد از تشکيل جمهوري اسلامي که رشحه‌اي از رشحات حکومت نبوي در آن جلوه کرد، دشمنان جوامع بشري، خصومت و مبارزه با منشأ اين حرکت عظيم يعني اسلام را در دستور کار جدي قرار دادند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «توانايي بي‌بديل اسلام در رشد و شکوفايي جوامع انساني»، «ظرفيت شکل‌دهي به تمدن توأمان مادي و معنوي» و نيز «قدرت اسلام در مقابله با ظلم و تعدي» را از دلايل اصلي دشمني مستکبران با دين مبين اسلام برشمردند.

ايشان افزودند: تشکيل گروه‌هاي تروريستي به نام اسلام و تفرقه‌انگيزي ميان کشورهاي اسلامي از جمله در عراق و سوريه و بحرين و يمن از توطئه‌هاي آمريکاي ظالم و رژيم خبيث صهيونيستي براي مقابله با اسلام است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته ظالمان جهاني با جمهوري اسلامي بيشتر از ديگر کشورهاي مسلمان دشمنند اما مشکل اصلي آن‌ها اصلِ اسلام است و اين واقعيت را بايد همه‌ي مسلمانان درک کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درک علت دشمني مستکبران با اسلام را وظيفه‌ي مسئولان کشورهاي اسلامي خواندند و افزودند: دولت‌هاي اسلامي بايد بفهمند که هدف آمريکا از همراهي با يک کشور اسلامي و دشمني با يک کشور ديگر، جلوگيري از وحدت جهان اسلام و مانع‌تراشي بر سر راه درک مشترک مسلمانان از منافع جوامع اسلامي است.

رهبر انقلاب با ابراز تأسف از توفيق سياست‌هاي تفرقه‌افکنانه‌ي آمريکايي‌ها در منطقه افزودند: غارتگران دستشان در جيب برخي کشورهاي منطقه است و براي ادامه‌ي اين کار، سعي مي‌کنند جمهوري اسلامي يا ايران يا تشيّع را دشمن آن‌ها جلوه دهند اما همه بايد اين نکته را درک کنيم که اتحاد و ايستادگي در مقابل زورگويان، راه پيشرفت جهان اسلام است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، عزم و اراده‌ي ملت ايران را در مقابله با زورگويي‌ها، اختلال‌ناپذير و قاطع خواندند و خاطرنشان کردند: همه‌ي ملت، جوانان و مردم انقلابي و مؤمن در مقابل مستکبران ايستاده‌اند و در هر کشوري، اين ايستادگيِ برگرفته از بعثت پيامبر محقق شود، دشمنان هيچ تعرض و هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.

رهبر انقلاب اسلامي، «ايمان و اتحاد و حضور در صحنه»ي ملت را عامل شجاعت و ايستادگي جمهوري اسلامي برشمردند و تأکيد کردند: شرکت در انتخابات پيشِ رو از مظاهر مهم حضور پرطراوت مردم در صحنه است.

ايشان با اشاره به ابعاد مختلف انتخابات افزودند: شرکت در انتخابات در نظام اسلامي، وظيفه‌ي مردم و تبلور «شأن و حق و قدرت» آنان در شکل‌دهي به رأس اجرايي حکومت است، ضمن اينکه ايستادگيِ يکپارچه‌ي ملت، جسارت دشمن و توانايي تحرک و تعرض را از او سلب مي‌کند.

رهبر انقلاب اسلامي، سياست‌هاي مشترک و تهديدآميز همه‌ي مسئولان گذشته و حال آمريکا را در مخالفت با ملت ايران، نشانه‌ي نيت خباثت‌آلود مسئولان همه‌ي جريان‌هاي سياسي اين کشور دانستند و افزودند: آمريکايي‌ها در همه‌ي زمان‌ها براي ضربه زدن به ايران هر کاري مي‌توانستند انجام داده‌اند اما همه بدانند هر کسي عليه ملت ايران تعرض کند، بدون ترديد، به ضرر خودش تمام مي‌شود چرا که عکس‌العمل ملت ايران در مقابل اين حرکت، مستحکم خواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، آينده‌ي مردم ايران را به فضل الهي، و در پرتو ايمان و ايستادگي ملت، بهتر از گذشته خواندند و تأکيد کردند: بايد اين «ايمان، اتحاد، ايستادگي و حضور در صحنه» را حفظ کرد و با استفاده از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي و برنامه‌ريزي عاقلانه، ساخت دروني نظام را چنان مستحکم کرد که دشمن از توطئه‌هايش مأيوس شود و دست از دشمني بردارد.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان از نامزدهاي انتخابات خواستند در تبليغات و برنامه‌هايشان به مردم يک قول دهند: قول بدهند که براي پيشرفت کشور، توسعه‌ي اقتصادي و باز کردن گره‌ها، به بيرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانايي‌هاي ملت و ظرفيت‌هاي کشور چشم مي‌دوزند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، رئيس‌جمهور، مبعث را سرآغاز آخرين پيام الهي براي بشريت خواند و گفت: پيامبر اسلام (صلي‌الله‌عليه‌وآله) با بعثت خود، مردم را در مسير برادري و عدالت قرار داد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه جهان اسلام گرفتار خشونت، ترور، تکفير، بي‌ثباتي و ناامني است، افزود: امروز در جهان اسلام بيش از هر زمان ديگر به شنيدن پيام بعثت پيامبر اسلام (صلي‌الله‌عليه‌وآله) نيازمنديم و بايد همه‌ي تلاش‌ها را به‌کار گرفت تا  کشورهاي اسلامي از مشکلات و ناامني  رهايي يابند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg