کد مطلب: 171620
رهبران معارض سوري در گفت‌وگو با فارس مطرح کردند
توطئه آمريکا براي درگير کردن ترکيه با ايران در سوريه/ ژنو 4 وقت هدر دادن است
تاریخ انتشار : 1395/12/08 11:48:13
نمایش : 1462
رهبران معارض سوري با بيان اينکه سازمان ملل به طور عمد حضور معارضان داخل در ژنو 4 را ناديده گرفته،مي‌گويند: آمريکا با ناکام گذاشتن تلاش هاي سياسي ايران و روسيه به دنبال روبه رو کردن مستقيم ايران با ترکيه است.













 

به گزارش هفت چشمه، «اليان مسعد»، رئيس هيات معارضان داخل سوريه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق اظهار داشت: سازمان ملل بارها به طور عمدي معارضان داخل را براي حضور در نشست هايي که تحت نظارت اين نهاد براي گفت وگوي بين سوري ها برگزار مي شود، ناديده گرفته است.

وي تاکيد کرد: سازمان ملل هنوز هم وابسته به تصميم هاي آمريکاست و به دنبال راه حل جدي و عادلانه براي بحران سوريه نيست.

مسعد رفتارهاي «استفان دي ميستورا»، فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه در قبال معارضان داخل را غيرشفاف خواند و گفت: در شرايطي که اصل عدالت و برابري بين گروه هاي معارض براي حضور در ژنو 4 رعايت نشده هرگز راه حلي براي بحران سوريه دست نخواهد آمد.

رئيس هيات معارضان داخل سوريه گفت: دي ميستورا و در پس آن سازمان ملل و کساني که او را تحريک مي کنند اصلا به قطعنامه 2254 که دعوت به حضور برابر گروه هاي معارض در گفت وگوهاي سوري-سوري مي کند، توجهي نمي کنند.

نقش معارضان داخل سوريه ناديده گرفته شده است

وي تاکيد کرد: ناديده گرفتن نقش هيات معارضان داخل در نشست هاي ژنو 2 و ژنو 3 از سوي سازمان ملل، پايبندي اين نهاد بين المللي به خط مشي آمريکا در قبال بحران سوريه را ثابت مي کند و مانعي بر سر ايجاد راه حل بحران سوريه است.

مسعد مرحله پيش روي بحران سوريه را پيچيده تر خواند و گفت: به نظر مي رسد که معاندان سوريه براي ژنو 5 و بعد از آن آماده مي شوند به گونه اي که ترکيه را به سمت اشغال شهر الباب طي توافقي با داعش کشانده و ضمن گسيل کردن تروريست هاي بيشتري به مناطق شمال سوريه، تروريست هاي جنوب سوريه را براي ايجاد موازنه هاي ميداني به موازات پيشروي هاي ارتش سوريه تحريک کرده اند.

معارض سوري ضمن پيش بيني فيصله يافتن آتش بس در سوريه طي مرحله پيش رو گفت: تروريست ها به آتش بس پايبند نخواهند بود و ترکيه هم زير همه تفاهم هاي خود که با ايران و روسيه امضا کرده است، خواهد زد.

ضرورت توافق روسيه و آمريکا قبل از رفتن به ژنو

مسعد تاکيد کرد: رفتن به پاي ميز مذاکره در حالي که بين روسيه و آمريکا در مقام نمايندگان 2 محور درگيري در خاک سوريه تفاهمي وجود ندارد، فايده اي نخواهد داشت بخصوص که آمريکا در حال حاضر از طريق ايادي خود به دنبال تسلط بر مناطق نفت خيز سوريه است.

معارض سوري  گفت: در شرايطي که کفه ترازو به نفع ارتش سوريه و متحدانش سنگين شده است بايد منتظر نتيجه نبرد باشيم تا راه حل عادلانه اي براي همه به دور از مداخله هاي آمريکا ترسيم کنيم.

ژنو 4 وقت هدر دادن است

«ميس کريدي»، دبير کل جبهه معارض دموکراتيک سوريه نيز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق اظهار داشت: مخالفان داخل حضور در ژنو 4 را رد کردند چون فرستاده ويژه سازمان ملل به هيات رياض فرصت سلطه طلبي بر معارضان را داده بود.

وي افزود: از آنجايي که هدف از برگزاري اين دور گفت وگوهاي سوري-سوري در ژنو ضربه زدن به فرايند استانه و تلاش هاي مشترک ايران و روسيه براي توقف آتش بس در سوريه بوده است، از گروه هاي معارض به صورت برابر براي حضور در ژنو 4 دعوت به عمل نيامد.

کريدي تاکيد کرد: تا زماني که آمريکا و روسيه بر سر راه دستيابي به راه حل بحران سوريه به تفاهم نرسند، برگزاري دوره هاي پي در پي مذاکرات ژنو تنها وقت هدر دادن است.

معارض سوري گفت: تسلط دولت آمريکا بر هيات رياض از طريق عربستان کاملا آشکار است و نمي توان گفت که چنين هياتي بر اساس اصول ملي عمل کرده و به دنبال منافع سوريه است.

وي افزود: اينکه مخالفان رياض تصور مي کنند مذاکرات ژنو بايد قدرت در سوريه را به آنها و نه غير آنها تحويل بدهد خنده دار است، چرا که اين ارتش سوريه است که در حال پيشروي در مناطق تحت سيطره تروريست هاست و اين مخالفان هيچ نماينده واقعي در سوريه نداشته و هيچ نفوذي بر هيچ کدام از گروه هاي شبه ناميان از جمله شبه نظاميان ارتش ازاد ندارند بنابراين بر چه اساسي خواهان تحويل قدرت از دولت سوريه هستند.

آمريکا درصدد ناکام گذاشتن ژنو 4 است

معارض سوري هدف معارضان رياض از طرح چنين خواسته هايي تعطيل کردن گفت وگوهاي سوري -سوري خواند و گفت: توقف اين گفت وگوها اول و آخر به نفع آمريکاست چون دولت آمريکا که از مذاکرات آستانه اخراج شد به خوبي مي داند که با تحرکات ارتش سوريه در جبهه هاي مختلف نبرد، ايادي آن قدرت عمل را در ميدان از دست داده اند.

کريدي، آمريکا را مسئول ناکام گذاشتن تلاش هاي روسيه براي حل سياسي بحران سوريه خواند و گفت: تماس دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا با اردوغان قبل از برگزاري نشست اخير آستانه در همين راستا بوده تا ترکيه سطح مشارکت خود در اين مذاکرات را که به منظور تثبيت آتش بس با حضور ترکيه در جمع تضمين دهندگان آتش بس بوده، کاهش بدهد.

توطئه آمريکا براي رويارويي مستقيم ايران و ترکيه

معارض سوري گفت: آمريکا مي خواهد ترکيه و ايران را به درگيري مستقيم با يکديگر سوق بدهد همان گونه که در جنگ ايران و عراق روي داد تا همه منطقه به آتش کشيده شود.

دبير کل جبهه دموکراتيک سوريه درخواست پيشتر دي ميستورا براي حضور بيشتر زنان در جمع هيات معارض سوري را به سخره گرفت و گفت: وقتي رياست هيات هاي معارض سوريه در ژنو را اشخاصي از قبيل محمد علوش، تروريست مرتبط با رژيم ال سعود برعهده  دارند دي ميستورا چگونه انتظار دارد که شبه نظاميان تکفيري چنين خواسته اي را بپذيرند، بنابراين دي ميستورا با جانبداري از جبهه تکفيري ها هرگز به ماموريت خود به درستي عمل نکرده است.

انتهاي پيام/ح

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg