کد مطلب: 171616
لاريجاني در گفت‌وگو با روزنامه الخبر الجزاير:
مخالفت غرب با انرژي صلح آميز هسته‌اي ايران به‌علت نوع مواضع جمهوري اسلامي درقبال فلسطين بود
تاریخ انتشار : 1395/12/07 12:42:43
نمایش : 1856
رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص فشارهاي غرب زمان مذاکرات هسته‌اي گفت: جمهوري اسلامي به‌علت مواضع درقبال فلسطين فشارهاي زيادي ازسوي غرب متحمل شد.















به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه برگزاري ششمين کنفرانس بين المللي حمايت انتفاضه مردم فلسطين در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «الخبر» الجزاير پرداخت و در پاسخ به اين سوال که آيا ايران در خصوص ايستادگي سر مسأله فلسطين دچار هزينه شده است، يا خير گفت: همين طور است؛ ما فشارهاي زيادي را در اين خصوص متحمل شديم.

رژيم صهيونيستي در دخالت در مسأله فلسطين حريص شده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس به زمان مذاکرات هسته اي اشاره کرد و يادآور شد: زماني در مذاکرات هسته اي يکي از رجال غربي مطلبي را به من گفت با اين مضمون که چون شما موضع مقاومت در قبال مسأله فلسطين داريد ما در زمينه انرژي هسته اي موضع گيري عليه شما داريم.

وي در ادامه در خصوص پراکندگي کشورهاي اسلامي و قدرت يابي اسرائيل از اين منظر، عنوان کرد: پراکندگي و بحران هاي ترويستي در کشورهاي اسلامي باعث شده رژيم صهيونيستي در دخالت در مساله فلسطين حريص شده و به عامل محرکي براي افزايش و دامن زدن به مسائل داخلي کشورهاي مسلمان تبديل شود چنانچه خود سران رژيم صهيونيستي، حمايت ها از جبهه النصره را اعلام کردند.

غرب به دنبال ايرانِ مصرف‌کننده است

رئيس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به اين پرسش خبرنگار روزنامه الخبر درخصوص دشمني غرب با جمهوري اسلامي بعد از وقوع انقلاب، اظهار داشت: البته تمام کشورهاي غربي در اين موضع گيري يک جور نيستند ولي کشورهاي بزرگ اين وضع را دارند.

لاريجاني در خصوص علت آن، تشريح کرد: علت اين است که ايران نمي خواهد استقلال خود را از دست بدهد و مي خواهد روي پاي خود بايستد لذا غرب مي گويد انقلاب کرديد اما کار ما را انجام دهيد و موضع خود نسبت به فلسطين را تغيير دهيد، از طرفي هم آنها مي خواهند در مسائل تکنولوژيک صرفا مصرف کننده باشيم در حالي که قصد داريم مستقل باشيم.

تحريم‌ها، ضرر مقطعي و فوايد طولاني مدت داشت

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اينکه جمهوري اسلامي هزينه استقلال سياسي، فرهنگي و اقتصادي را مي دهد که البته بي فايده نبوده است، خاطرنشان کرد: تحريم ها باعث شده خودمان روي تکنولوژي ها کار کنيم و حتي اگر تحريم ها ضررهاي مقطعي براي ما داشت اما فوايد طولاني مدت هم داشت از اين رو در مسير خود مصر هستيم.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg