کد مطلب: 171591
آيت‌الله صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:
مردم با تلخي‌هاي رکود، گراني،‌ بيکاري و تبعيض دسته و پنجه نرم مي‌کنند/ ملت با کساني که فتنه کردند آشتي نمي‌کنند
تاریخ انتشار : 1395/11/29 15:44:36
نمایش : 1392
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه اگر مردم در صحنه حضور دارند بدين معني نيست که از مسئولين گله‌مند نيستند، گفت: مردم با تلخي‌هايي از جمله مساله رکود، گراني، بيکاري، شيوع اعتياد و تبعيض دست و پنجه نرم مي‌کنند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله کاظم صديقي خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي امروز پايتخت با اشاره به لزوم حفظ تقواي الهي گفت: تقوا سپر بلا، سفره برکت و بارش رحمت است. تقواي اساسي در خانواده ارائه الگو است.

وي در ادامه پيرامون حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: مردم ولايي ايران پايان سي و هشتمين سال انقلاب را در 22 بهمن جشن گرفتند و با حضور اعجاب‌انگيز خود نشان دادند منتظر امام زمان خود هستند. همچنين بر دهان ياوه گوي دشمن مشت محکمي بود و در حقيقت يک مواجهه عملي بود.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه بايد براي اين حضور سجده شکر بجا بياوريم گفت: امسال حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن يک افزايش چشمگير کمّي داشت به خصوص در شهرهايي مانند مرکز استان فارس، شيراز که رکورد حضور را زدند و مدال‌آور و نمره اول صحنه حضور بودند.

صديقي با بيان اينکه اين حضور مردم پيام‌هاي بسياري دارد، گفت:  يکي از پيام‌هاي حضور مردم در 22 بهمن اين  است همان دستي که در انقلاب به شما مردم مقاومت بخشيد که از شکنجه و توپ و تانک نترسيديد، در 8 سال دفاع مقدس حضور پيدا کرديد و خسته نشديد و خدا شما را پيروز کرد، بعد هم در جنگ بسيار خطرناک فتنه 88، جعل و دروغ تقلب و فتنه اشخاصي که از زمينه‌ها و سوابق‌شان استفاده کرده بودند و آن قائله‌ را به پا کردند،  خدا به دل شما انداخت و 9 دي آمديد و خداوند به وسيله شما پيروزي را خلق کرد.

وي افزود: اگر 22 بهمن، روز قدس و اگر 9 دي خدا شما را به ميدان مي‌آورد، اين عظمتي است که خدا مي‌خواهد شما را در دنيا برترين مردم عالم معرفي کند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار پرسنل نيروي هوايي اظهار داشت: رهبري با اشاره به سخنان رئيس جمهور آمريکا فرمودند که مردم جواب آن را در روز 22 بهمن خواهند داد. مقام معظم رهبري روح مردم است و قلوب مردم با ايشان همراه است و اين موضوع را پيش‌بيني کردند، همانند پيش‌بيني موضوع سوريه و لبنان و حتي پيشگويي انتخاب رئيس جمهور فعلي آمريکا.

صديقي با بيان اينکه حضور حماسي مردم در 22 بهمن سبب اعتراف دشمنان شد، گفت: هيچ سالي دشمنان به مانند امسال اعتراف به حضور ميليوني مردم نداشتند ،  استقامت شما مردم آنها را به عقب راند تا به عظمت شما اعتراف کنند.

وي خاطرنشان کرد: همه بدانند مردم انقلاب‌شان، انقلاب فقاهتي، ولايتي،‌ حسيني و اسلامي است و انقلاب اسلامي با رهبري صاحب ولايت رخ داده است. اگر مردم حضوري اينچنيني دارند بدين معني است که مي‌خواهند بگويند ما خودمان انقلاب کرديم،‌صاحب،‌نگهبان،‌سپر و فدايي انقلاب خودمان هستيم.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در همين خصوص گفت: اگر مردم در صحنه حضور دارند بدين معني نيست که از مسئولين گله‌مند نيستند، مردم با تلخي‌هايي از جمله مساله رکود، گراني، بيکاري، شيوع اعتياد و تبعيض دست و پنجه نرم مي‌کنند. بعضي موارد ديگر نيز وجود دارد که بنده خجالت مي‌کشم آن موارد را در تريبون نماز جمعه بيان کنم.

صديقي با اشاره به انسجام ملي و همدلي مردم با يکديگر گفت: اين همدلي معنوي و انقلابي مردم نشان داد که حرف بعضي‌ها که باز هم گويا مي‌خواهند اعلام موجوديت کنند، در فتنه سهم داشتند، زيان‌هاي غيرقابل جبران در فتنه 88 به اين مردم وارد کردند، آنها باز زبان‌شان دراز شده است و مي‌گويند آشتي ملي!

وي ادامه داد: با حضور فراگير ملي انواع مختلف مردم در يک حضور حماسي، چه کسي مي‌خواهد با چه کسي آشتي کند؟ چه کسي با چه کسي قهر بوده؟ اينها يک امت‌ هستند، يک امام دارند و آناني که با امامت و مردم نساختند و فتنه کردند و بسيجي را برهنه و کتک زدند به حضرت سيدالشهدا (ع) جسارت کردند، اصل نظام را قبول نداشتند و شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند و انواع هتاکي‌ها را به مقدسات و شعائر اسلام و انقلاب کردند حال آنها آمده‌اند و مي‌گويند آشتي ملي! مردم با شما هرگز آشتي نخواهند کرد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه برخي مي‌گويند اگر برجام نبود وقوع جنگ ضروري بود، گفت: اين يک فريب و دروغ است. اگر دنيا با ما نمي‌جنگد توان جنگ در خودش نمي‌بيند. اگر آمريکا و قدرت‌هاي استکباري به ما حمله نمي‌کند معلول اقتدار، روحيه ديني و حکم جهاد واقعي و معقول اهل بيتي ما است.

صديقي افزود: امروز قدرت هفتم نظامي جهان را داريم و از اين باب سربلنديم بر همين اساس دشمنان مي‌خواهند افکار ما را از برجامي که خاصيتي نداشت به موضوع جنگ توجه بدهند که لااقل اين خاصيت را داشت که شما وارد جنگ نشديد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر با دو جنگ روبرو هستيم،‌گفت: يک جنگ اقتصادي و يک جنگ فرهنگي است،‌دشمن مي‌خواهند حواس مسئولين ما را از اقتصاد مقاومتي که يک برنامه کارشناسي شده و ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري است دور کند. دنيا براي اينکه هم فرافکني کرده باشد و هم عذري براي کم‌کاري‌هاي آناني که دلشان مي‌خواهد کارشان را توجيه کند فراهم کرده باشد، اين حرف‌ها را مي‌زنند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه بر مسئولين ما اداي دين به مردمي که در 22 بهمن به صحنه آمدند واجب است، گفت: مردم در 22 بهمن به شما مسئولين امنيت و دلگرمي دادند،‌تکيه‌گاه شما اين مردم‌ هستند. هم براي اينکه اين مردم را در جايگاه خودشان مورد اکرام قرار دهيد بايد به مشکلات اقتصادي و معيشتي اين مردم حساسيت نشان دهيد. 

صديقي تصريح کرد: نگوييد چه بايد بکنيم بياييد توضيح دهيد که چه کرده‌ايد،‌چيزي را بگوييد که مردم در زندگي‌ خودشان لمس کنند و الا مدام شما آمار دهيد، آمارهاي شما رسانه‌اي است، مردم به جيب و سفره‌شان نگاه مي‌کنند. بايد براي جوانان بيکار چاره‌اي بينديشيد.

وي خاطرنشان کرد: براي شبکه‌هاي اجتماعي نيز اقدامي نکرده و اين سيل بنيانکن آمده است و خطر جدي است بايد براي اينها چاره‌اي بينديشيد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به انقلاب مردم بحرين  گفت: مردم بحرين ششمين سال انقلاب خود را مي‌گذرانند. اين همه سرکوب، شکنجه و شهيد توسط حکومت وابسته بوجود آمده است. مردم بحرين محکم‌تر و آتشين‌تر از سال‌هاي قبل به صحنه آمدند.

صديقي خاطرنشان کرد: به حکومت آل خليفه توصيه مي‌کنم که راه شاه را نرو ، شاه هم امام را به ترکيه تبعيد کرد، بوي آن مي‌آيد که شما هم مي‌خواهيد همان راه را ادامه دهيد. روزهاي آخر شما است به مردم خودتان احترام بگذاريد.

وي افزود: مردم بحرين يک راي مي‌خواهند، استقلال مي خواهند، استبداد را نمي‌پذيرند و اينها قطعا پيروز هستند و شما با اين ظلم‌هايتان هم در پيشگاه خدا مغضوب‌ هستيد و هم شکست در انتظار شما است و نابودي شما نزديک است. 

خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان پيرامون جنايت آل سعود نسبت به مردم يمن گفت: تا چه زماني مي‌خواهيد کودک بکشيد،‌مجلس عزاي بانوان را به خاک و خون کشيدند. لعنت بر اين سازمان ملل و فضاهايي که يک روز رژيم آل سعود را کودک کش اعلام مي‌کند و بعد رشوه دادند و رئيس سازمان ملل اين اسم را برداشت چه رسوايي بالاتر از اين.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg