کد مطلب: 171586
فوتبال باشگاهي ايران در خطر کسر سهميه ليگ قهرمانان آسيا
سقوط آزاد فوتبال ايران در رنکينگ AFC/ باشگاه‌ها کار تيم ملي را هم خراب کردند!
تاریخ انتشار : 1395/11/28
نمایش : 1648
فوتبال ايران در تازه‌ترين رنکينگ AFC با ۴ رده سقوط مواجه شده است.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، آخرين رنکينگ فني فوتبال آسيا از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد که طي آن فوتبال کشورمان از رده 4 آسيا به رده هشتم سقوط کرده است.

در اين رنکينگ که مجموع عملکرد کشورها در رده باشگاهي (4 سال اخير) و ملي محاسبه مي شود، فوتبال ايران در رده ملي هر 10 امتياز کامل را کسب کرده و از اين لحاظ تيم اول آسيا محسوب مي شود اما عملکرد ضعيف باشگاه‌هاي ايراني طي 4 سال اخير باعث شده است تا فوتبال ايران در آخرين رنکينگ AFC تا 4 رده سقوط کند.

گفتني است عملکرد باشگاه‌هاي ايراني در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا بسيار اهميت دارد و در صورتي که طبق روال سالهاي اخير روند ضعيف نمايندگان باشگاهي ايران در فصل 2017 ليگ قهرمانان آسيا نيز همچنان ادامه داشته باشد و فوتبال ايران با سقوط دوباره در رنکينگ مواجه شود، از تعداد سهميه هاي کشورمان اين بار کاسته خواهد شد. هرچند که در صورت باقي ماندن در رده هشتم نيز 2 سهميه مستقيم و 2 سهميه پلي آف (از دور اول اين مرحله) نصيب باشگاه هاي ايراني خواهد شد.

در اين رده بندي امتياز ايران از 78 به 59 کاهش پيدا کرده و جالب اين که امارات با 96 امتياز به جاي کره جنوبي صدر جدول را از آن خود خواهد کرد.

البته پيش از اين عملکرد ملي ۳۰ درصد و باشگاهي ۷۰ درصد در اين رنکينگ تاثيرگذار بود که از سال ۲۰۱۷ و محاسبه ۱۰ درصد براي بخش ملي و ۹۰ درصد براي بخش باشگاهي موجب شده که فوتبال ايران با وجود کسب امتياز کامل ملي با اين سقوط آزاد در رنکينگ AFC  مواجه شود.

گفتني است صدرنشيني ايران در رنکينگ فيفا در ۴ سال اخير موجب شده تا در اين بخش امتياز کامل به فوتبال ايران تعلق بگيرد.

انتهاي پيام/آ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg