کد مطلب: 171445
خطيب نماز جمعه شهرکرد:
انقلاب اسلامي ثمره خون هزاران شهيد است که بايد از آن پاسداري و حفاظت کنيم
تاریخ انتشار : 1395/11/01 17:04:56
نمایش : 1431
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دهه فجر فرصت بسياري مناسبي براي معرفي دستاوردهاي نظام اسلامي ايران است که بايد از اين فرصت استفاده کرد.














به گزارش هفت چشمه به نقل از اساتيد برتر ، حجت الاسلام سيد ابوالحسن فاطمي در خطبه هاي دوم اين هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلي بزرگ امام خميني شهرکرد با اشاره به اينکه دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي نسل جديد به ويژه جوانان در دهه فجر بيان شود، اظهار داشت: دهه فجر فرصت بسياري مناسبي براي معرفي دستاوردهاي نظام اسلامي ايران است که بايد از اين فرصت استفاده کرد.

امام جمعه موقت شهرکرد تاکيد کرد: کشور ايران به برکت انقلاب اسلامي هم اکنون يکي از قدرتمند ترين کشور هاي منطقه است.

وي با اشاره به اينکه ايران هم اکنون يکي از امن ترين کشورهاي دنيا به شمار مي رود، ادامه داد: بسياري از کشورهاي اسلامي مظلوم منطقه در مسير مقابله با استکبار حرکت مي کنند و خواهان داشتن حکومت اسلامي بدون دخالت بيگانه هستند.

حجت الاسلام فاطمي در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتي، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتي زمينه توسعه و پيشرفت کشور را فراهم مي کند و وابستگي ها را به خارج کم مي کند.

وي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي زمينه ساز حل مشکلات در جامعه است و بايد بيشتر مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

ساده‌زيستي رهبر انقلاب بايد الگوي مسؤولان قرار گيرد/ دوري از اشرافي‌گري ضروري است

حجت‌الاسلام ابوالحسن عنوان کرد: رهبر انقلاب که در رأس حکومت اسلامي قرار دارند زندگي ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي داشته و ساده‌زيستي ايشان بايد الگوي همه مسؤولان قرار گيرد.

وي ادامه داد: بعد از هر انقلابي حتي انقلاب‌هاي آزادي‌بخش، رهبران آن انقلاب‌ها در کاخ‌ها ساکن مي‌شوند ولي امام راحل پس از انقلاب اسلامي ايران به کاخ‌ها حتي نگاه هم نکردند و فرمودند به دنبال کاخ‌نشيني تجملات و مسائل فراوان ديگري است؛ از همين رو بايد کاخ‌نشيني را فراموش کرد.

فاطمي با مرور حکومت‌هايي که با اعتقاد شيعه در پهنه دنيا ايجاد شدند، اظهار کرد: حکومت سادات طباطبايي در يمن، حکومت سادات حسيني در مازندران، حکومت مرعشي‌ها و حکومت آل‌بويه و بسياري حکومت‌هاي با عمر کوتاه و بلند، همه بر مبناي اعتقادات شيعه اما بعضاً نه شيعه دوازده امامي بوده‌اند.

وي با تأکيد بر تحت ستم بودن مردم ايران در ادوار مختلف، تصريح کرد: مردم همواره از حکومت‌ها ستم کشيده و جانشان به لب رسيده بود و به ‌محض اينکه کسي علم قيام بلند مي‌کرد، به خصوص اگر از منتسبان به آل‌رسول بود با وي همراه مي‌شدند.

فاطمي ادامه داد: اين حکومت‌ها هيچ‌کدام دوام نداشتند و علت آن است که پس از مدتي ارز‌ش‌هاي ديني فراموش مي‌شد و تجملات و اشرافي‌گري جاي آن را مي‌گرفت و اين‌ها همان چيزهايي است که مقام معظم رهبري همواره مسئولان را از آن برحذر مي‌دارند.

وي با بيان اينکه تقريباً تمام رهبران حکومت‌هاي پيشين از علما بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هيچ‌کدام از اين علما جايگاه و اعتبارشان به ‌اندازه امام خميني(ره) نبود. ايشان شخصيتي منحصربه‌فرد داشتند و پس از تشکيل حکومت بر پياده کردن آموزه‌هاي ديني و احکام شرعي اصرار ورزيدند.

فاطمي ادامه داد: اين نعمتي است که خداوند به مردم ايران بخشيد و يک فقيه عاليقدر در رأس انقلاب و حکومت اسلامي قرار داشت، اميد است اين نهضت مقدس با تمام آثار و برکاتش مستدام باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد به سخنراني مهم امام خميني(ره) در سال ۵۸ استناد و اظهار داشت: رهبر کبير انقلاب خطاب به مسؤولان فرمودند ما دو مسئوليت داريم، يک مسئوليت بزرگ و يک مسئوليت کوچک. يکي حفظ کشور، نظام و پيشبرد نهضت اسلامي است که مهم اما کوچکتر از دومي است؛ ديگري حفظ مکتب و چهره دين اسلام است.

اين مسؤول با اشاره به سخنان امام خميني(ره) اضافه کرد: اگر آبروي اسلام حفظ شود اسلام برقرار مي‌ماند و به نورافشاني ادامه مي‌دهد اما اگر چهره زيباي اسلام خدشه‌دار شود ديگر پيروزي در کار نخواهد بود.

وي با اشاره به لزوم رعايت رفتار و کردار شايسته، تشريح کرد: هر کسي بايد در جايگاه خود هدفش حراست از دين باشد و اخلاق اسلامي بر تمام زواياي زندگي فردي و اجتماعي حاکم باشد، بايد حواسمان باشد چراکه تنها حکومت در جهان هستيم که اسلامي است

انتهاي خبر./
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg