کد مطلب: 171330
مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري خبر داد:
رودخانه زاينده رود پاک ترين رودخانه در کشور
تاریخ انتشار : 1395/10/11 12:41:37
نمایش : 1391
مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: رودخانه زاينده رود آلودگي زيست محيطي ندارد و پاک ترين رودخانه کشور است.















به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از  بام ايران خبر، قاسم سليماني دشتکي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: تمام تلاش مديريت استان بر اين است تا از طريق مبادي قانوني بتواند از حقوق مردم در حوضه آب دفاع کند.

وي تصريح کرد: در همين راستا با هر حرکتي که منجر به هرج و مرج و تحريک اذهان عمومي شود، مخالفيم و انتظار است تا افراد بجاي استفاده نادرست از تريبون ها و فضاي مجازي تابع قانون باشند.

شهرام احمدي نيز در اين نشست اظهار داشت: براي حفاظت کمي و کيفي زاينده رود درحال ارتقاي تصفيه خانه شهر سامان با استانداردهاي جديد زيست محيطي هستيم.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان ادامه داد: مراحل اجرايي ارتقاي تصفيه خانه سامان آغاز شده که با نصب سيستم پايش آنلاين و انتقال پساب تصفيه شده آن براي آبياري فضاي سبز غيرمثمر مي توان تا بخش زيادي از منابع آب زاينده رود را حفاظت کرد.

وي با اشاره به اينکه حفاظت محيط زيست زاينده رود در چهارمحال و بختياري مورد توجه بيشتر قرار مي گيرد، اظهار داشت: رودخانه زاينده رود هم اکنون يکي از پاک ترين رودخانه هاي کشور به شمار مي رود که آلودگي محيط زيستي ندارد.

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: طي برررسي هاي انجام شده آلودگي در اين رودخانه گزارش نشده است و آلودگي توسط پساب هاي سکونتگاه هاي اطراف رودخانه بسيار ناچيز است.

معاون امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با اشاره به مهمترين سرفصل هاي مورد بررسي اظهار کرد: تعيين حريم و بستر رودخانه زاينده رود از مهمترين تصميمات اين نشست است که مقرر شد از صدور مجوزهاي ساخت و ساز در محدوده هاي حفاظت شده در حاشيه زاينده رود جلوگيري شود.

وي اظهار کرد: لازم است تعيين حريم و بستر رودخانه زاينده‌رود ظرف ۱۰ روز توسط شرکت آب منطقه‌اي اين استان مشخص شده و به سازمان محيط‌زيست و دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط ابلاغ شود.

گودرز اميري تصريح کرد: همچنين فرمانداران و بخشداران موظف هستند تخلفات صورت گرفته از اين‌ دست را به کميته ماده ۹۹ ارائه دهند تا نسبت به اعمال قانون در اين خصوص اقدام شود.

وي بيان داشت: ايجاد شبکه هاي فاضلاب در روستاهاي حريم رودخانه زاينده رود و ارتقاي تصفيه خانه سامان از ديگر تصميمات مهم اين نشست بود.

رئيس سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست از تدوين سند حوضه زاينده رود خبر داد و گفت: براساس اين سند حق آبه هاي کشاورزان از زاينده رود به طور دقيق مشخص شده است.

انتهاي پيام 570ه /۵۳۰ب
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg