کد مطلب: 171225
مقصر اصلي شکست برجام امريکاست
تاریخ انتشار : 1395/09/29 11:58:00
نمایش : 1732
رئيس سازمان بسيج دانشجويي با بيان اينکه مردم بايد بدانند که آمريکا مقصر اصلي همه ظلم‌ها در حق ملت ايران است، گفت: پاسخگو کردن ۱+۵ يکي از راه‌هاي مقابله با بدعهدي‌هاست.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از تسنيم، داود گودرزي رئيس سازمان بسيج دانشجويي در واکنش به تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران از سوي آمريکا، گفت: مقصر اصلي شکست برجام آمريکاست.

وي با بيان اينکه بدعهدي‌ها، دروغگويي‌ها و رفتارهاي زورگويانه دولت آمريکا و همراهي دولت‌هاي غربي با اين رفتارها از همان ابتداي اجراي برجام تاکنون که قانون تحريم‌هاي 10 ساله تمديد شده، عامل شکست اين توافق بين‌المللي است، افزود: هرچند که تقصير دولت يازدهم در مسئله برجام، خوش‌بيني مفرط برخي اعضاي آن به آمريکا بود و گوش خود را به انتقادات دلسوزانه منتقدين بستند و از سر مستي توافق و تعامل با غرب با مردم حرف زدند، اما در تحليل‌ها و موضع‌گيري‌ها بايد دقت کرد که وزن عامل بدعهدي آمريکا و خوش‌بيني دولت به يک اندازه نيست.

رئيس سازمان بسيج دانشجويي، تأکيد کرد: مردم بايد بدانند که آمريکا مقصر اصلي همه جنايت‌ها و ظلم‌ها در حق ملت ايران است.

گودرزي شکايت حقوقي و استفاده از همه ظرفيت‌هاي قانوني و درگير کردن مجامع بين‌المللي با مسئله نقض برجام را يکي از اقدامات  مؤثر دولت جمهوري اسلامي ايران در مقابله با نقض برجام از سوي آمريکايي‌ها دانست و گفت: علي‌رغم اينکه روند شفافي براي شکايت ايران از طرف غربي در مقابل نقض برجام تعريف نشده، حداقل اقدام ممکن، پيگيري و مکاتبه حقوق حقه ملت از طريق آژانس انرژي اتمي و کشورهاي غير متعهد مي‌باشد.

وي اضافه کرد: فعاليت مؤثر در افکار عمومي دنيا و استفاده حداکثري از ديپلماسي عمومي و فرهنگي براي مقصر شناختن آمريکا در نقض برجام و پاسخگو کردن دولت‌هاي ١+5 در قبال ملت ايران نيز يکي ديگر از راه‌هاي پيش رو در شرايط نقض برجام از سوي آمريکايي‌هاست. 

رئيس سازمان بسيج دانشجويي همچنين، خاطرنشان کرد: صراحت و صداقت در دولتمردان جمهوري اسلامي در بيان اين نکته که تعامل با غرب مشکلي از مردم را حل نمي‌کند و فرافکني نکردن و آدرس غلط ندادن به مردم از طريق صدور نامه‌هايي که مصرف داخلي دارند و تلاش براي اجماع ملي از طريق تمام ارکان نظام، به‌خصوص دستگاه خارجي به عنوان مجري برجام بهترين راهکار ممکن در قبال نقض برجام است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg