کد مطلب: 171222
استاندار چهارمحال و بختياري:
تعديل نيروي کارخانه برفاب تصميم غلطي بود
تاریخ انتشار : 1395/09/28 14:39:02
نمایش : 2138
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تعديل نيروي کارخانه برفاب تصميم غلطي بود و نبايد اين روند ادامه پيدا کند، بايد مسائل در کميته راهبردي مطرح و تصميم‌گيري شود، کارخانه از شما است اما حمايت آن با دولت است و عملکرد بايد به گونه‌اي باشد که تبعاتي به دنبال نداشته باشد.












 
به گزارش هفت چشمه، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: هيچكدام از شركت هاي خدمات رسان شامل گاز، توزيع نيروي برق و آب حق ندارند خدمات خود به واحدهاي توليدي را بدون اطلاع قبلي قطع كنند زيرا قطع حامل‌هاي انرژي کارخانه‌ها ممکن است خسارات جبران ناپذيري را به کارخانه وارد کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اگر نياز به قطع خدمات آب، برق يا گاز وجود داشته باشد مراتب بايد ۲۴ ساعت قبل به اطلاع مديران واحدهاي توليدي برسد، خاطرنشان کرد: از همه مسؤولان مربوطه مي‌خواهم تا شرايط استمهال يا قسط‌بندي بدهي واحدهاي توليدي اين استان به شرکت‌هاي خدماتي چون آب، برق، گاز و... را بررسي کرده و در صورت امکان نسبت به اجرايي شدن آن اقدام کنند تا کمي از دغدغه اين واحدها در اين خصوص کاسته شود.

وي با بيان اينکه در امهال بايد به کارخانه‌ها در مناطق توسعه نيافته به دليل آسيب‌پذيري بيشتر کمک شود، افزود: در چند سال گذشته رونقي در فعاليت‌هاي عمراني استان ايجاد شده است که اين مسئله سبب افزايش ۱۰ درصدي نرخ مشارکت شده است.

وي بيان داشت: براي شناسايي، بررسي و رفع مشكلات مختلف مربوط به واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري كميته راهبردي تشكيل و فعال مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ايجاد ۳۸ هزار شغل در ۳ سال گذشته بيان کرد: با توجه به ايجاد ۳۸ هزار فرصت شغلي در استان اما باز هم نرخ بيکاري بالا است که اميدواريم با اعلام نتايج سرشماري نفوس و مسکن نرخ دقيق بيکاري در استان مشخص شود.

سليماني دشتکي کاهش نرخ بيکاري، افزايش فرصت‌هاي شغلي، رونق اقتصادي و... را ماحصل حمايت از واحدهاي توليدي عنوان کرد و گفت: موارد ذکر شده اگر به درستي اجرايي شوند و بتوانيم به اهداف آن‌ها دست پيدا کنيم فقر در جامعه کاهش پيدا کرده و توان اقتصادي دهك پايين جامعه نيز رشد خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد شديد از تعديل نيروي کارخانه برفاب گفت: مدير کارخانه بايد قبل از تعديل نيرو نظر مديران ارشد استان را هم جويا مي‌شد.

سليماني با اشاره به تعديل نيروي کارخانه برفاب خاطرنشان کرد: نبايد تصميم‌گيري‌ها يکباره باشد چراکه اين يک اشکال است و با اين تصميم‌گيري ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بيکار شدند، بايد به جنبه‌هاي اجتماعي و امنيتي اين موضوع نگاه ويژه شود؛ تعديل نيرو براي تراز شدن درآمد و هزينه کارخانه راه درستي نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در اين زمينه بايد کميته راهبردي تشکيل شود، تصريح کرد: با مشارکت ديگر دستگاه‌هاي مرتبط بايد راهکار پيدا و اقدامات لازم صورت گيرد.

سليماني ادامه داد: تعديل نيروي کارخانه برفاب تصميم غلطي بود و نبايد اين روند ادامه پيدا کند، بايد مسائل در کميته راهبردي مطرح و تصميم‌گيري شود، کارخانه از شما است اما حمايت آن با دولت است و عملکرد بايد به گونه‌اي باشد که تبعاتي به دنبال نداشته باشد.

وي افزود: دستگاه‌هاي اجرايي موظفند هرکجا کارخانه‌اي مشکل پيدا کرد با تمام توان براي رفع مشکلات آن تلاش کنند چرا که توليد نياز به حمايت دارد و براي رسيدگي به امور بانکي و بدهي‌ها بايد کميته راهبردي با در نظر گرفتن تمام جوانب کار کارشناسي انجام دهد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg