کد مطلب: 171182
رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس تحالف ملي شيعيان عراق و اعضاي اصلي ائتلاف:
هيچگاه نبايد به آمريکايي‌ها اعتماد کرد و فريب لبخند آنها را خورد/آمريکا به‌دنبال ريشه‌کني تروريستها در عراق و سوريه نيست
تاریخ انتشار : 1395/09/21 14:48:53
نمایش : 1184
رهبر معظم انقلاب فرمودند: اکنون در موصل و همچنين در سوريه، امريکاييها، تمايلي به شکست کامل تروريست هاي تکفيري ندارند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرنگاران جوان، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح امروز (يکشنبه) در ديدار حجت الاسلام عمار حکيم رئيس تحالف ملي شيعيان عراق و اعضاي اصلي اين ائتلاف، ضمن ابراز خرسندي از شکل‌گيري ائتلاف در ميان گروههاي شيعه عراق ، آن را حادثه‌اي مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقويت پايه‌هاي اين وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جريانها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکيد کردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تبريک ايام ولادت پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنين پيروزيهاي موصل، وظيفه رئيس و اعضاي اصلي و همه جريانهاي داخل تحالف ملي شيعيان عراق را بسيار سنگين و هرگونه تصميم و عملکرد آنها را تأثيرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسيدن به اهداف ارزشمند تحالف ملي، فقط با حفظ انسجام و وحدت امکان پذير است و بايد براي استمرار اين موضوع، مراقبت شود.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي از وظايف مهم تحالف ملي را حمايت از دولتهاي مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندي از اقدامات دولت آقاي عبادي بويژه همراهي با حشدالشعبي، تأکيد کردند: حشدالشعبي يا همان نيروهاي مردمي يک ثروت عظيم و ذخيره بزرگ براي امروز و فرداي عراق است که بايد حمايت و تقويت شود.

ايشان موضوع علم و تحقيق را براي پيشرفت و اقتدار عراق بسيار مهم ارزيابي کردند و گفتند: تقويت دانشگاهها و استحکام بخشيدن به پايه هاي علم و تحقيق در عراق حتماً بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، بخصوص آنکه امريکاييها و ديگر دشمنان ملت عراق، بسياري از دانشمندان اين کشور را به قتل رسانده اند.

رهبر انقلاب اسلامي يک توصيه مهم ديگرهم به ائتلاف شيعيان عراق داشتند، «به امريکاييها اصلاً اعتماد نکنيد».

حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص افزودند: امريکاييها همواره با اقتدار کشورهاي اسلامي از جمله عراق مخالفند و هيچگاه نبايد فريب ظاهرسازي ها و لبخندهاي آنها را خورد.

ايشان با تأکيد بر اينکه توصيه هميشگي انقلاب اسلامي به ما، اعتماد نکردن به امريکا بوده است، خاطرنشان کردند: ما در جمهوري اسلامي ايران، هرگاه اين توصيه را رعايت کرديم سود برديم و هرگاه به فراموشي سپرديم، ضرر کرديم.

رهبر انقلاب اسلامي درخصوص موضوع عدم اعتماد به امريکا، به اين نکته هم اشاره کردند که آنها برخلاف ادعاهاي ظاهري به هيچ وجه به دنبال ريشه کن شدن تروريست هاي تکفيري نيستند و تلاش دارند تا بخشي از اين تروريست ها را براي مقاصد آينده خود، حفظ کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اکنون در موصل و همچنين در سوريه، امريکاييها، تمايلي به شکست کامل تروريست هاي تکفيري ندارند.

ايشان با اشاره به فروش نفت عراق بوسيله داعش گفتند: در آن مقطع امريکاييها صرفاً نظاره گر حرکت ستوني نفتکش ها بودند و آنها را هدف قرار نمي دادند، بنابراين نبايد به امريکاييها اعتماد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي آينده عراق را بسيار روشن تر و بهتر از شرايط امروز دانستند و تأکيد کردند: پيشرفت عراق به نفع جمهوري اسلامي ايران است و هماهنگي بيش از پيش دو کشور نيز به نفع دو طرف است.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقي به دليل پذيرايي و ميهمان نوازي از زائران اربعين، پياده روي اربعين را پديده اي عظيم و بي نظير خواندند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام حکيم رئيس ائتلاف شيعيان عراق ضمن قدرداني از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران، گزارشي از روند شکل گيري ائتلاف ملي و اقدامات انجام شده بيان کرد و با تبريک پيروزيهاي اخير در عراق، سوريه و يمن گفت: يکي از نتايج مهم ائتلاف ملي شيعيان در عراق، تصويب قانون حشدالشعبي بود که علاوه بر رأي مثبت نمايندگان تحالف ملي، ائتلاف شيعيان توانست، نظر تعداد زيادي از نمايندگان جريانها و گروههاي ديگر را نيز با خود همراه کند.
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg