کد مطلب: 171179
معاون وزير ارتباطات خبر داد
ايجاد کريدور سبز براي صادرات ۲۴ قلم کالا به روسيه/شروع ساخت نخستين پروژه تا ۲ هفته آينده
تاریخ انتشار : 1395/09/21 14:27:05
نمایش : 1475
معاون وزير ارتباطات از شروع به کار ساخت چهار نيروگاه در بندرعباس با سرمايه‌گذاري روسي خبر داد و گفت: با ايجاد کريدور سبز ميان گمرگ دو کشور در سال گذشته صادرات و واردات در مجموع ۲۴ قلم کالايي شامل تخفيف تعرفه‌هاي تجاري شد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از تسنيم، مهدي محتشمي در آيين افتتاح سيزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد، با اشاره به نقش بسيار سازنده روسيه در جريان گفت‌و‌گوهاي ايران با کشورهاي 1+5 و حمايتي که از برجام داشته است، اظهار کرد: در اجلاس سال گذشته 8 سند مهم که جنبه عملياتي داشتند ميان دو طرف امضا شد که اين نشان مي‌دهد که هر دو کشور همسويي بسيار نزديکي را در مناسبات سياسي و بخصوص همکاري‌هاي منطقه‌اي داشته‌اند.

وي با اشاره به همکاري نزديک و همسويي ميان ايران و روسيه براي کاهش توليد نفت در دنيا افزود: اين همسويي سياست‌هاي نفتي نه تنها در منطقه بلکه تاثيراتي را در اقتصاد دنيا خواهد داشت و روابط اقتصادي و تجاري زماني مي‌تواند قابل اتکا باشد که در يک چهارچوب برد برد براي دو طرف باشد.

او پيشرفت‌هاي حاصل شده در روابط دو کشور از اجلاس گذشته تاکنون را قابل توجه دانست و به اختصار عناوين آنها را تسهيل در تردد رواديد بازرگانان، برقراري خط پرواز تهران به آستاراخان، توافق دو گمرگ با ايجاد کريدور سبز ميان دو کشور براي تسهيل واردات و صادرات محصولات دو کشور، همکاري‌هاي بهداشتي براي صادرات و واردات دارويي و همکاري‌هاي علمي بخصوص در حوزه  ICTبرشمرد.

قائم مقام وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه با ايجاد اين کريدور سبز ميان گمرگ دو کشور در سال گذشته صادرات محصولاتي همچون طيور، لبنيات و آبزيان و در مجموع 24 قلم کالايي شامل تخفيف تعرفه‌هاي تجاري شد که فرصتي است براي کشاورزان و غير براي حضور در بازار روسيه، گفت: دو کشور تصميم گرفتند تا پروژه‌هاي زيربنايي را با سرمايه‌گذاري مشترک به پيش ببرند که در حال حاضر دو پروژه بسيار مهم از محل اعتبارات روسيه ظرف دو هفته آينده شروع مي‌شود که يکي نيروگاه بندرعباس است که چهار نيروگاه حرارتي از محل اين اعتبارات شروع به کار مي‌کند.


وي پروژه بعدي را اصلاح و برقي کردن راه‌آهن گرمسار به اينچه برون در مجموع با اعتباري بالغ بر 2.4 تا 2.5 ميليارد دلار دانست و افزود: علاوه بر آن پروژه‌هاي ديگري هم هستند همچون نيروگاه‌هاي هسته‌اي که اگر بتوانيم در همين سفر با الگويي که توافق کرديم، ادامه دهيم.

محتشمي خاطرنشان کرد: سطح همکاري‌ها بسيار گسترده است که شامل يکي از مهمترين همکاري‌هاي بانکي است که به عنوان تسهيل کننده مجموع روابط، جايگاه مهمي دارد. ضمن اينکه همکاري‌هاي توريسم و گردشگري نيز اهميت زيادي براي همکاري‌ها دارد و اميدوارم در اين زمينه توافقي حاصل شود.

اين مقام مسئول با اشاره به ديگر همکاري‌ها در زمينه‌هايي چون کشاورزي، مسکن و شهرسازي و صداوسيما اظهار کرد: کماکان علاقمنديم بعضي از موانع صادراتي مثلا براي صادرات سيمان، اين محصول استراتژيک را به روسيه ادامه دهيم.

وي ادامه داد: چشم بسياري از توليدکنندگان و کشاورزان از سيستان و بلوچستان تا شمال کشور براي صادرات محصولاتشان به اين نشست دوخته شده است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg