کد مطلب: 171168
افشاي آزمايش اتمي رژيم صهيونيستي پس از 37 سال
تاریخ انتشار : 1395/09/19 09:51:46
نمایش : 2270
اسناد محرمانه‌اي که به تازگي از آرشيو ملي آمريکا به رسانه‌ها راه يافت نشان مي‌دهد شايعه آزمايش هسته‌اي رژيم صهيونيستي در سال 1358 واقعيت داشت ولي دولت آمريکا نمي‌خواسته است با افشاي آن وضعيت بغرنجي براي متحدش ايجاد کند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، در اولين ساعات بامداد 22 سپتامبر سال 1979 (31 شهريور سال 1358) ماهواره آمريکايي «ولا» که براي يافتن رد انفجارهاي اتمي در مدار مستقر شده بود، دو تشعشع نور را جايي در آتلانتيک جنوبي رصد کرد.

براي ساعاتي، دستگاه امنيت ملي آمريکا دچار هراس مي‌شود و اين سوال پيش مي‌آيد که آيا يکي از کشورهاي منطقه، آزمايش اتمي ترتيب داده و معاهده منع آزمايش‌هاي هسته‌اي را زير پا گذاشته است.

چندين ماه پس از آن روز، ميان دانشمندان و مقامات دولتي بر سر علت اين واقعه بحث درمي‌گيرد؛ دانشمندان مرتبط با کاخ سفيد اصرار داشتند که اين تنها حاصل يک اشکال فني در ماهواره بوده ولي ديگر دولتي‌هاي مرتبط با اين موضوع، مي‌گفتند که اين نور، حاصل يک انفجار اتمي در آفريقاي جنوبي يا اسرائيل بوده است.

اين موضوع سال‌ها در پس پرده اسرارآميز شک و ابهام ماند تا اينکه امروز، بخشي از مکاتبات «جرارد سي‌اسميت» نماينده ويژه «جيمي کارتر» رئيس‌جمهور وقت آمريکا در منع اشاعه به همراه بخشي از محتواي کتابخانه رياست‌جمهوري آن روزها، بر اساس قوانين آمريکا توسط آرشيو ملي اين کشور منتشر شد و نشريه پوليتيکو آن را بازنشر کرد.

آن روزها رژيم صهيونيستي به داشتن سلاح هسته‌اي و البته تکذيب رسمي اين واقعيت شناخته مي‌شد. علاوه بر اين، ادعا مي‌شد که صهيونيست‌ها رابطه‌اي خاص با آفريقاي جنوبي دارند و بر اساس اين رابطه، اجازه يافته‌اند که در بخش‌هاي دور افتاده اين کشور، حضور داشته باشند.

در يادداشت جيمي کارتر در اين خصوص آمده: «نشانه‌اي از يک انفجار هسته‌اي در منطقه آفريقاي جنوبي ديده شده؛ يا آفريقاي يا اسرائيل که از يک قايق استفاده کرده است.»

در يادداشت‌هاي جرارد سي‌اسميت هم مي‌خوانيم که از 3 دانشمند منتخب سيا براي بررسي اين موضوع، 2 نفر عقيده داشتند که اين مورد، يک آزمايش هسته‌اي بوده است.

آن روزها حتي دولت نيوزلند از يافت شدن مواد هسته‌اي در آب باران خبر مي‌دهد؛ خبري که پس از اعزام فوري يک تيم آمريکايي و بررسي موضوع، در رسانه‌هاي رسمي، يک هشدار اشتباه خوانده مي‌شود.

آمريکا در صورت اعلام رسمي انجام اين آزمايش از سوي اسرائيل، مجبور مي‌بوده که رژيم تحت حمايت خود را به دليل نقض معاهده آزمايش تسليحات اتمي، تحريم کند.

انتهاي پيام/ع

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg