کد مطلب: 171146
مسئول اسبق بسيج دانشجوئي دانشگاه شهرکرد:
جنبش دانشجوئي متولي اصلي مطالابات استان است
تاریخ انتشار : 1395/09/16 10:17:40
نمایش : 1477
مسئول اسبق بسيج دانشجوئي دانشگاه شهرکرد گفت: بايد سطح ديدگاه ها و مطالبات جنبش دانشجويي در متناسب با اين موارد و ساير مسائل اصلي کشور و استان باشد، ولي متاسفانه به نظر مي رسد ما با اين سطح فاصله زيادي داريم. شايد درگير شدن در کارهاي اجرايي روزمره که عليرغم اهميت ولي نسبت به مسائل فوق فرعي محسووب مي شوند يکي از علل اين مشکل باشد. ولي خلاهاي ديگري نيز ايجاد مانع ميکند که مجال پرداختن به آن در اين وجيزه نيست.رسيدن به آن نقطه دور از دسترس نيست و موجب اتفاقات مبارک در فضاي جامعه خواهد شد














به گزارش  هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ در آستانه 16 آذر با علي شريفي يکي از مسئول اسبق بسيج دانشجوئي دانشگاه شهرکرد پيرامون رسالت هاي تشکل دانشجوئي و آسيب شناسي جنبش دانشجوئي به گفتگو نشستيم:


علي شريفي يکي از مسولان اسبق بسيج دانشجوئي دانشگاه شهرکرد با اشاره به رسالت اصلي دانشجو در اصلاح و ايجاد تحول در جامعه اظهار کرد: "دانشگاه مبدا همه تحولات است، اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح مي شود"، شايد همين دو جمله از بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي در بيان اهميت دانشگاه براي ما کافي باشد و مي توانيم حساسيت کار در اين خاکريز مهم جبهه جنگ نرم را به همين استناد بيان کنيم. اما قطعا در اين فضا، رسالت اصلي براي ايجاد تحول و اصلاح جامعه به سمت اهداف والاي نظام بر عهده ي جنبش دانشجويي به عنوان پيش قراولان اين عرصه است.


وي با اشاره به حوادث 16 آذر 1332 و شهادت 3 تن از دانشجويان گفت: از 16 آذر 1332 که سه دانشجوي ما خون خود را براي مبارزه با آمريکا به عنوان نماد استکبار جهاني تقديم کردند تا رشادت هاي دانشجويان در انقلاب اسلامي و تسخير لانه جاسوسي و جنگ تحميلي تا به امروز.


وي ادامه داد: امروز هم که در فضاي کشور و استان علي رغم خدمات گسترده صورت گرفته متاسفانه همچنان شاهد عقب ماندگي هاي قابل توجه در عرصه هاي مختلف فرهنگ، اقتصاد، سياست و ساير عرصه هاي عمومي جامعه هستيم قطعا بهترين راه براي ايجاد تحول در اين عرصه ها تحول در دانشگاه است و اين مهم را جنبش دانشجويي بايد به عنوان يک تکليف مهم براي خود قلمداد کند.


وي ادامه داد:  اگر انتظار داريم اقتصاد مقاومتي به نحو مطلوب آن شکل بگيرد تا مردم ثمرات شيرين آن را از رفع رکود چند ساله تا اشتغال زايي -به عنوان يکي از مهمترين دغدغه هاي امروز مردم به ويژه جوانان خصوصا با عنايت به آمار اسف بار بيکاري در استان ما- و ريشه کني فساد اقتصادي در زندگي مشاهده کنند؛ قطعا اين جنبش دانشجويي است که بايد علم اين مطالبه را بلند کند و متوليان امر را به چالش بکشد.


وي با اشاره به نقش جنبش دانشجوئي در مطالبات استاني تاکيد کرد: اگر براي استان ما عليرغم منابع خدادادي بي نظير، با توجه به طرح هاي گسترده انتقال آب مساله تامين آب حتي در بخش مصارف خانگي به يک دغدغه جدي تبديل شده و نگراني هاي زيادي در اين مساله وجود دارد قطعا نقش آفريني جنبش دانشجويي کمک شاياني به حل اين مساله (که به فرموده نماينده محترم ولي فقيه در استان عبارت است از يک صدايي براي تامين منافع) خواهد کرد  و در مساله فرهنگ که با عنايت به بيانات رهبر معظم انقلاب از همه اين مسائل مطرح شده مهمتر است و متاسفانه امروز حرکات ضد فرهنگي هم کم مشاهده نمي شود باز اين جنبش دانشجويي است که کليد حل مشکل را در دستانش دارد.


وي ادامه داد: بايد سطح ديدگاه ها و مطالبات جنبش دانشجويي در متناسب با اين موارد و ساير مسائل اصلي کشور و استان باشد، ولي متاسفانه به نظر مي رسد ما با اين سطح فاصله زيادي داريم، شايد درگير شدن در کارهاي اجرايي روزمره که عليرغم اهميت ولي نسبت به مسائل فوق فرعي محسوب مي شوند يکي از علل اين مشکل باشد، ولي خلاءهاي ديگري نيز ايجاد مانع مي کند که مجال پرداختن به آن در اين وجيزه نيست.

رسيدن به آن نقطه دور از دسترس نيست و موجب اتفاقات مبارک در فضاي جامعه خواهد شد.
انتهاي پيام/1028ج









 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg