کد مطلب: 171134
آسيا-اقيانوسيه آفريقا اروپا آسياي غربي شبه‌قاره حقوق‌بشر دفاتر خارجي سياست‌خارجي هسته‌اي آمريکا آزادسازي ۳ منطقه ديگر در شرق حلب توسط ارتش سوريه
تاریخ انتشار : 1395/09/14 20:24:51
نمایش : 1427
ارتش سوريه در ادامه پيشروي سريع خود در شرق حلب، توانست ۳ منطقه ديگر را از دست تروريست‌ها آزاد کرده و کنترل آن را در دست بگيرد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از تسنيم، ارتش سوريه موفق شده است کنترل کامل سه محلۀ الميسر، جوره عواد و ظهره عواد را در شرق شهر حلب در اختيار بگيرد.

يک منبع نظامي اعلام کرد نيروهاي ارتش سوريه روز يکشنبه پس از به هلاکت رساندن تعداد زيادي از تروريست‌ها و منهدم ساختن پناهگاه‌ها و سنگرهايشان، موفق به کنترل اين محله‌ها شدند.

بر اساس اين گزارش، نيروهاي ارتش سوريه در حال پيشروي به سمت محلۀ شعار هستند.

همچنين خبرنگار خبرگزاري تسنيم در سوريه گزارش داد که  نيروهاي ارتش سوريه با آزادسازي ميدان الجزماتي در محله الحلوانيه در جنوب محله‌هاي شرقي حلب پيشروي کردند و همزمان مواضع تروريست‌ها را هدف حملات موشکي و توپخانه‌اي خود قرار دادند.

جنگنده‌هاي ارتش هم مواضع گروه‌هاي تروريستي را در محله الميسر به شدت بمباران مي‌کنند تا زمينه ورود نيروهاي ارتش به اين محله واقع در جنوب بزرگراه بين‌‌المللي منتهي به فرودگاه را فراهم کنند.

يک منبع ميداني به خبرنگار تسنيم گفت عمليات نظامي ارتش بسيار پيچيده است به طوري که نبرد رو در رو ميان نيروهاي ارتش و باندهاي تروريستي در داخل مجتمع‌هاي مسکوني شرق حلب در جريان است.

نيروهاي ارتش سوريه روز گذشته تمام محله‌هاي الجزماتي و کرم الطراب در مجاورت فرودگاه حلب در بخش مياني محله‌هاي شرقي حلب را پس از نبرد سنگين با گروه‌هاي تروريستي آزاد کردند.

همچنين درگيري‌هاي شديدي در محور تپه الشرطه و محله‌هاي الشيخ لطفي و المرجه رخ داده است، نيروهاي ارتش سوريه پيشروي قابل‌توجهي در اين مناطق داشته‌اند و استحکامات تروريست‌ها را با هدف تضعيف توانشان منهدم کرده‌اند.

با آزادسازي محله‌هاي الجزماتي و کرم الطراب، نيروهاي ارتش سوريه کمربند امنيتي اطراف فرودگاه بين المللي را گسترش داده به طوري که خطر شليک موشک‌ها و گلوله‌ها به محله‌هاي مسکوني حلب پس از گسترش دامنه نقاط تحت کنترل ارتش در اطراف فرودگاه دور خواهد شد.

نيروهاي ارتش سوريه با همکاري نيروهاي پشتيبان از ابتداي عمليات نظامي خود در هفته گذشته حدود 60 درصد محله‌هاي شرقي را از لوث تروريست‌هاي تکفيري آزاد کرده‌اند.

نيروهاي ارتش سوريه طي عمليات روزهاي اخير تروريست‌ها را از بسياري از محله هاي شرقي حلب بيرون رانده‌اند و با پيشروي خود زمينه را براي انتقال غيرنظاميان ساکن در اين محله ها به نقاط امن فراهم کرده‌اند.

اين شهر که زماني قطب صنعتي سوريه محسوب مي‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگي تمام‌عيار ميان نيروهاي دولتي و گروه‌هاي تروريستي تبديل شده است.

حلب از سال 1391 به دو بخش غربي و شرقي تقسيم ‌شده که بخش غربي آن تحت کنترل نيروهاي سوري و بخش شرقي  - که نقاطي از آن آزاد شده - در تصرف گروه‌هاي تروريستي است. مناطق تحت تصرف گروه‌هاي تروريستي از 27 تير در محاصرۀ نيروهاي ارتش سوريه قرار دارد.

در همين حال، وزارت دفاع سوريه نيز از انهدام مواضع عناصر تروريستي و هلاکت شمار زيادي از آنان در استان درعا، در جنوب سوريه، خبر داده است.

بر اساس اين گزارش، در اين عمليات مراکز فرماندهي شبه‌نظاميان مسلح در محله‌هاي طريق السد و محلۀ اربعين در استان درعا نيز منهدم شدند.

سوريه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامي‌هاي مرگبار است. در اين جنگ پنج ساله صدها هزار نفر کشته و ميليون‌ها نفر از شهروندان اين کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.

انتهاي پيام/.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg