کد مطلب: 171116
همزمان با هفته وقف؛
ثبت دو وقف جديد در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/09/11 12:32:42
نمایش : 2626
مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري گفت: اين دو وقف عبارت از وقف ۳۰۰ متر زمين براي ساخت مسجد روستاي اسلام‌آباد بخش فلارد توسط هرمز فتحي و قربانعلي همتي و وقف ۶۰۰ متر زمين توسط وارثان مرحوم عبدالحسين ميرزايي به ارزش ۳ ميليارد ريال جهت خيرات مبرات و امورات مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستاي گوشکي بخش خانميرزا هستند.












 
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ وقف سنتي کهن و ايراني است که مردم ايران پس از ورود اسلام به اين کشور با آن آشنا شدند. وقف به معناي هديهٔ ابدي براي خدمت عمومي يا نگه داشتن اصل چيزي و جاري بودن منفعت آن در جهت خير و نيکي و رضاي خداست.

وقف در قرآن

در قرآن کريم کلمهٔ وقف نيامده ولي عناويني همچون صدقه، خير، برّ، انفاق، احسان در آن زياد به چشم مي‌خورد که هر يک از اين عناوين بر وقف صدق مي‌کند، زيرا وقف، هم صدقه و هم برّ و نيکي است.

وقف در احاديث

در اکثر قريب به اتفاق احاديث نيز لفظ وقف به کار برده نشده است اما براي تشويق مردم به آن روايات و حديث‌هاي متعددي موجود است و ثواب‌هاي فراواني براي کساني که به انجام آن همت بگمارند وعده داده شده است.

اقسام وقف

وقف خاص: استفاده کنندگان از موقوفه، اشخاص، اقشار يا گروه خاصي اند؛ مثل وقف چيزي براي امام جماعت مسجد يا دانشجويان يک دانشگاه.

وقف عام: استفاده کنندگان از آن مال، شخص يا گروه خاصّي نيستند، بلکه وقف بر جهت و مصلحت عموم، مانند مساجد، پل‌ها و کاروانسراها، يا بر عنوان عام، مانند فقرا و ايتام است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي عزيزي مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز ازجود يک هزار و ۶۵۰ موقوفه دراين استان خبر داد اظهار کرد: ا ز اين تعداد موقوفه‌ يک هزار و ۵۳ مورد مربوط به وقف براي مسجد، ۳۰۴ موقوفه منفعتي و بقيه حسينيه، دارالقرآن و مهديه است.

وي با بيان اينکه موقوفه‌ها معمولا نيت‌هاي متفاوتي دارند و اکثرا با نيات مذهبي، ديني و اجتماعي هستند افزود: از آنجايي که در بعضي از موارد موقوفات زيادي داريم و در برخي از موارد ضروري اصلا وقفي نداريم مرکز مشاوره وقف راه‌اندازي شده که در آن راهنمايي‌هاي لازم براي جهت‌دهي به وقف انجام مي‌شود.

عزيزي از ثبت دو وقف جديد در شهرستان لردگان همزمان با هفته وقف خبر داد و افزود: اين دو وقف عبارت از وقف ۳۰۰ متر زمين براي ساخت مسجد روستاي اسلام‌آباد بخش فلارد توسط هرمز فتحي و قربانعلي همتي و وقف ۶۰۰ متر زمين توسط وارثان مرحوم عبدالحسين ميرزايي به ارزش ۳ ميليارد ريال جهت خيرات مبرات و امورات مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستاي گوشکي بخش خانميرزا هستند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg