کد مطلب: 171102
چرا شکم ما بزرگ و چاق مي شود؟
تاریخ انتشار : 1395/09/08 21:34:30
نمایش : 2452
انجام فعاليت بدني کافي، رعايت اصول تغذيه اي مناسب و حذف غذاهاي ناسالم از برنامه زندگي از مهم ترين عوامل دستيابي به اندام متناسب هستند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ يکي از دغدغه هاي امروز افراد جامعه خصوصا خانم ها کاهش وزن و داشتن اندامي متناسب و لاغر است. 
 
امروزه سالن هاي بدنسازي و باشگاه هاي ورزشي پر از افرادي است که مي خواهند در کمترين ‌مدت زمان به داشتن اندامي متناسب دست يابند، هدفي که گاه براي رسيدن به آن از راههاي بسيار خطرناک و مرگ آفرين استفاده مي کنند.
 
به گفته متخصصين کاهش وزن عملي است که افراد بايد براي رسيدن به آن وقت کافي اختصاص دهند و به اين نکته توجه داشته باشند، اضافه وزني که در مدت چند سال ايجاد شده است در مدت زماني کوتاه و با عجله قابل درمان‌نيست.
 
معمولا مهم‌ترين علل ايجاد افزايش وزن همان اصول مهم است که افراد در طول زندگي از آن غافل هستند و با اندک توجهي به اين موارد و رعايت آنها در برنامه روزانه براي هميشه از شر چاقي و اضافه وزن خلاص مي شوند.
 
"ورزش شاه کليد تناسب اندام"
کاهش فعاليت بدني و کم تحرکي از علل اصلي ايجاد چاقي و اضافه وزن در افراد است. متاسفانه اکثر افراد در جامعه فعاليت بدني متناسب و کافي ندارند و ورزش را به طور جدي دنبال نمي کنند. افراد بايد اين نکته را همواره مورد توجه داشته باشند که آب کردن چربي ها و رسيدن به اندام دلخواه نيازمند اراده کافي و فعاليت بدني مستمر است.
 
"فست فودها عامل اصلي ابتلا به چاقي"
استفاده بيش از حد از فست فود ها، غذاهاي چرب و سرخ شده، کنسروها و غذاهاي موجود در رستوران ها يکي از عوامل مهم در ايجاد چاقي و افزايش آمار افراد مبتلا به اضافه وزن است. همواره از سوي متخصصين تغذيه توصيه مي شود که افراد براي پيشگيري از ابتلا به چاقي و عوارض ناشي از آن از فست فودها و غذاهاي ناسالم کمتر استفاده نموده و به جاي آن به استفاده از غذاهاي سالم خانگي با مواد تازه و ارگانيک روي آورند.
 
"استفاده از نوشابه ممنوع"
نوشيدني ها و نوشابه هاي گاز دار حجم زيادي از کالري و مواد قندي را وارد بدن مي کنند، استفاده از نوشيدني هاي صنعتي يکي از علل مهم بروز چاقي و افزايش وزن در جامعه امروز است، که سلامت افراد را به طوري جدي به خطر مي اندازد.
 
"استفاده از برنامه غذايي منظم روزانه از شروط مهم لاغري"
ما معمولا از برنامه منظم غذايي و رعايت اصول خاص تغذيه اي غافل هستيم، بايد از يک برنامه منظم و مدون غذايي در طول روز استفاده کنيم و استفاده از غذاهاي سالم و در عين حال متنوع را در برنامه روزانه خود در اولويت قرار دهيم.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg