کد مطلب: 170950
اولين قرعه قرباني سيلاب باز به نام لرستان افتاد؛
سيلي سيلاب بر صورت مسئولان+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/08/18 18:47:43
نمایش : 3424
شب گذشته براي سومين سال پياپي باران هاي پائيزي در لرستان قرباني گرفت و اين بار يک دانشجوي ايلامي بود که به قربانگاه بي تدبيري کشيده شد.












 

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از سفيرافلاک؛ ساعات آغازين شب دوشنبه 16 آبان ماه 1395 همزمان با  بارش شديد تگرگ و باران و آبگرفتگي شديد در معابر شهري ، مردم خرم آباد شاهد مرگ دلخراش يک دختر دانشجوي شهرستاني در محل تقاطع بلوار شورا با خيابان انقلاب اين شهر بودند.

فروزان مرادوند  اهل ايلام و دانشجوي رشته زيست شناسي دانشگاه لرستان آنگونه که در کليپ ضبط شده با موبايل  يکي از مسافران يک دستگاه اتوبوس ديده مي شود ، براي سوار شدن به خودرو به تصور گام برداشتن از روي  جدول ، متأسفانه گام در داخل کانال نسبتاً عريض سيلاب گذاشته و بدون هيچ واکنشي از جانب  افراد  حاضر در صحنه غرق شده و جان خود را در مقابل ديدگان بي تفاوت مردم از دست مي دهد. نسرين محمدي ديگر دانشجوي  اهل اصفهان است که در اين حادثه ناگوار مجروح شده و در بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان شهداي عشاير بستري است.

 

اگر چه بروز زلزله ، سيل ، طوفان و ساير حوادث ناگوار طبيعي در تمام نقاط دنيا اتفاقاتي  پذيرفته شده و صد البته مهار شده يا لااقل درس آموز براي آينده است اما اين حوادث تلخ و ناگوار وقتي ناشي از سوء مديريت و عدم توانائي مسئولان شهري در پيش بيني و جلوگيري از تلفات جاني يا مالي براي شهروندان باشد داغ ماجرا را صد چندان مي کند.

 

براستي چرا به محض کوچکترين بارندگي تمامي معابر شهري در شهر خرم آباد دچار آبگرفتگي شده و سيلاب به مغازه ها و منازل مردم سرازير مي شود؟

 

مسئولين شهري کجاي اين ماجرا قرار دارند؟ اگر قرار است تحت هر شرايطي مردم دچار آبگرفتگي و سيل شوند پس مسئولان شهري در اين بين چه وظيفه اي دارند؟

 

مردم لرستان هنوز فراموش نکرده اند که درست يک سال پيش در چنين روزهايي (7 آبان ماه 1394) خانواده اي سه نفره (زن و شوهري جوان به نامهاي   «علي‌ دوست‌محمدي»و «زينب محمدي» به همراه  دختر بچه 7 ساله شان «آدرينا محمدي») در سيل ويرانگر رودخانه در منزل مسکوني خود(زيرزميني در کنار رودخانه ساحلي کوهدشت)  دچار آبگرفتگي شده و در ميان گل و لاي سيلاب مظلومانه خفه شده  و جان به جان آفرين تسليم کردند.آنگونه که مسئولان استاني اعلام کردند آن حادثه بيش از 2000 ميليارد خسارت مالي نيز بر جاي گذاشت.

 

دو سال قبل (28 مهر ماه 1393 ) در حادثه اي مشابه يک معلم لرستاني(مرحوم کاظم صفرزاده) به همراه 3 نفر از دانش آموزان يک مدرسه شبانه روزي(وحيد سپهوند، امين قوچي و امين رحيمي)در محل پل شوراب جاده پلدختر- خرم آباد ، دچار سيل شده و جان خود را از دست دادند.

 

براستي مسئولان بي کفايت لرستان چرا از حوادث ناگوار و تلخ سالهاي قبل درس عبرت نگرفته و نمي گيرند؟

 

حادثه تلخ مرگ اين دختر دانشجوي ايلامي اذهان عمومي در کل کشور و به خصوص خرم آباد را جريحه دار کرده است.مردم محروم و دردمند لرستان از رياست محترم جمهور انتظار دارند جهت فروکش کردن داغ اذهان جريحه دار شده  ناشي از اين مصيبت اقدام به برکناري تمامي مسئولان بي مسئوليت مقصر در اين حادثه نمايد.

 

آقاي رئيس جمهور !

هر سه زيرگذر بي کيفيت و زيانبار احداث شده دولت قبل در شهر خرم آباد (زيرگذرهاي ميادين شقايق، شمشيرآباد و کيو)در روزهاي  باراني  به درياچه هايي خطرناک تبديل شده اند که هر روز و هر لحظه جان شهروندان خرم آبادي را تهديد مي کنند.

 

مطمئن باشيد با زيرساختهاي بيمار و شکننده اي  که مديران نالايق و ناکارآمد و سياست پيشه دولتي در اين شهر ايجاد کرده اند  مردم باز هم از اين حوادث تلخ و ناگوار خواهند ديد!

 

جناب آقاي رئيس جمهور!

يک بار در تاريخ لرستان به مردم نشان دهيد که مديران نالايق و ناشايست در هر رده و مقامي اگر خدمتگزار مردم نباشند صندلي هاي رياستشان بسيار لغزنده و بي اعتبار است.

 

و در آخر کلامي هم با خانواده داغدار مرادپور!

مردم ايران و بالاخص مردم خرم آباد با چشماني اشکبار و دلي پردرد ، سنگيني شانه هاي رنجور و غمبارتان را حس مي کننند.با نهايت شرمساري ، ما را در اين غم و اندوه بزرگ شريک بدانيد...

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg