کد مطلب: 170920
يادداشت /
اظهار عجز پيش ستم پيشگان خطاست
تاریخ انتشار : 1395/08/15 12:16:23
نمایش : 3183
تجربه هاي ما از بدعهدي آمريکا به امروز و ديروز خلاصه نمي شود،تقريباً از همان روزي که آمريکا پايش را در کشور ما گذاشت به همين رويه اي عمل کرد که امروز عمل مي کند: بدعهدي،خيانت،جاسوسي و..














به گزارش هفت چشمه، سجاد صالحي اردلي در يادداشتي در راستاي فرامين حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه سيزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان  نوشت:همه مي دانيم که چگونه آمريکا به اعتماد مصدق،نخست وزير مردمي ما خيانت کرد و کودتاي فجيع 28 مرداد را طراحي و به سرانجام رساند،ماجراي لانه ي جاسوسي،حمايت هاي آمريکا از متجاوزين و از منافقين تروريست،حمله به هواپيماي مسافربري ايرباس و هزاران مورد ديگر که هنوز در خاطر بسياري از مردم ما باقي مانده اند.

نتيجه ي مذاکرات دوران اصلاحات با آمريکا هم نهايتاً با بدعهدي آمريکا به بن بست رسيد. و امروز بعد از چند سال مذاکره و بعد از اينکه ايران به همه ي قول هاي خود عمل کرد دوباره مي بينيم که همه از بدعهدي آمريکا حرف مي زنند.

همين امروز بود که رهبر انقلاب به اين موضوع اشاره کردند و گفتند:
 «گفته ميشود اگر ما با آمريکا سازش کنيم همه مشکلات کشور حل خواهد شد،يک نمونه بارز براي اثبات نادرست بودن اين تفکر، موضوع برجام و عملکرد آمريکاييها پس از آن است.

اکنون ديگر اين من نيستم که مي گويم آنها بدعهد هستند، بلکه مسئولان محترم کشور و حتي خودِ مذاکره کنندگان که زحمت بسياري را نيز متحمل شدند، سخن از بد عهدي آمريکا ميگويند.

آيا دولتي که لحظه اي از دشمني با ملت ايران فروگذار نميکند، مشکلات کشور را حل خواهد کرد؟

هدف اصلي آمريکا، جلوگيري از رشد و پيشرفت ايران است. آيا مذاکره با اين کشور مشکلات اقتصادي ما را حل خواهد کرد؟

 مذاکره با آمريکاييها مشکلات ما را حل نخواهد کرد زيرا اولاً؛ آنها دروغگو، بدعهد، فريبکار و از پشت خنجر زن هستند و ثانياً؛ آمريکا خودش دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه ميتواند مشکلات يک کشور ديگر را حل کند؟»

صراحت اين سخنان به قدري است که جاي هيچ شک و شبهه اي را براي کسي باقي نمي گذارد.به نظر مي رسد آمرکا بعد از اين بايد منتظر همان منطق محکم انقلابي باشد که پيش از اين شاهد آن بوده است.

نهايتاً بايد گفت تمام ماجراي ما و آمريکا در اين بيت صائب تبريزي خلاصه مي شود:
«اظهار عجز پيش ستم پيشگان خطاست      اشک کباب موجب طغيان آتش است»

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg