کد مطلب: 170862
يادداشت /منوچهرمحمدي؛
جايزه ننگين ملکه انگليس به ظريف و پيامدهاي آن
تاریخ انتشار : 1395/08/09 18:43:43
نمایش : 2393
آن روزي را که امريکا(يا انگليس) از ما تعريف کند بايد عزا گرفت؛ آن روزي که کارتر و ريگان از ما تعريف کنند، معلوم مي شود در ما اشکالي ايجاد شده است. آن ها بايد فحش دهند و ما هم بايد محکم کارمان را انجام دهيم.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ "آن روزي را که امريکا(يا انگليس) از ما تعريف کند بايد عزا گرفت؛ آن روزي که کارتر و ريگان از ما تعريف کنند، معلوم مي شود در ما اشکالي ايجاد شده است. آن ها بايد فحش دهند و ما هم بايد محکم کارمان را انجام دهيم."(امام خميني) [1]

در کمال تاسف خبر اعطاي جايزه سالانه موسسه سلطنتي روابط بين الملل انگليس (چتم هاوس،را بخاطر تلاش "ارزنده" آقاي دکتر ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران!! به همراهي  وزير خارجه دولت مستکبر امريکا در رسانه هاي جهان و در داخل کشور منتشر گرديد. اين جايزه بخاطر توافق برجام که بنا به باور آن ها موجب بهبود روابط بين المللي شده است اعطا مي گردد!! برجامي که به اعتراف مذاکره کنندگان دولت "تدبير و اميد" هيچ دستاوردي براي ملت ايران نداشته و کلاه گشادي سر دولت و ملت ايران گذارده شده است!! آيا نبايد جناب آقاي ظريف از اعطاي اين جايزه شرمنده ملت ايران باشد؟ و آيا نبايد بنا بفرموده امام راحل عزا بگيرد که يک نهاد انگليسي- صهيونيستي به ايشان جايزه ملکه انگليس، اين پير استعمار را به او اعطا کرده است؟ نهادي که در دشمني و خصومتش هم چون شوراي روابط خارجي امريکا در حوادث و اتفاقات بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هم چون فتنه 88 بر همگان معلوم است، آيا نبايد به جاي تبريک به آقاي ظريف تسليت گفت؟

توصيه مي کنم جناب آقاي ظريف هر چه زودتر طي يک بيانيه اي اين جايزه ننگين را مسترد داشته و اين لکه ننگ را از دامان وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران پاک نمايد و در عين حال به جاي اينکه منتقدين برجام را متهم به هم گامي و هم صدايي با صهيونيست ها بکند و بنوعي فرافکني نمايد از ايشان عذر خواهي نموده و به توصيه حضرت امام رجوع کنند که چه اشکالي در راهبرد انتخابي وجود داشته که امروز استکبار و صهيونيسم بين المللي نه تنها ايشان را مورد تمجيد و تشويق قرار مي دهند بلکه او را مستحق دريافت جايزه هم مي دانند!!

البته قابل پيش بيني بود که سياست وادادگي " دولت تدبير و اميد"  در مقابل مستکبرين جهاني به همين نتيجه ختم مي گردد. آنجا که قبل از آغاز مذاکره با دولت هاي مستکبر، آنها را "کدخدا" و خود را رعيت پنداشته، آنجا که قدرت آنها را آنچنان بالا برده که "مي توانند با يک بمب سيستم دفاعي ما را نابود کنند" و آنجا که با راه اندازي کمپين اعلام مي کنند "هر توافق بدي بهتر از عدم توافق است" و آنجا که همه خطوط قرمز نظام را زير پا گذاشته و به اين توصيه رهبري بي توجهي مي کنند که "امريکا قابل اعتماد نيست" و ساده لوحانه همه تعهدات خود را در زمينه از کار انداختن تاسيسات هسته اي به يکباره انجام مي دهند و بعد منتظر مي شوند تا لطف و عنايت دولت مستکبر و مغرور امريکا شامل حال  کشور گردد و به تعهدات خود در قبال رفع تحريم ها عمل کند.ولي آن دولت مستکبر در قبال خواهش ها و تمناهاي امثال دکتر ظريف نه تنها ذره اي از مواضع خود در عدم اجراي تعهدات روي کاغذ و رفع تحريم ها عدول نکرده بلکه بر فشار هاي خود و غصب و چپاول اموال و دارائي هاي اين ملت مصر بوده و بر آن مي افزايد. 

بقول يکي از انديشمندان که مي گفت براي سياستمداران حاکم تفاوتي ميان اشتباه و خيانت نمي باشد زيرا که نتيجه آن يکسان است و بايد دولتمردان و سياستمداران مراقب باشند که حتي از راهبرد آزمون و خطا هم احتراز کنند که حاصل آن مي تواند براي يک ملت خطرناک و دردسرساز باشد. بلاترديد تاريخ ديپلماسي کشور از مذاکرات هسته اي و توافق برجام و دنباله هاي آن هم چون FATF و IPC و... و گردانندگان آن ها بخوبي ياد نخواهد کرد و در عين حال چون پرده ها کنار رود و اسرار پشت پرده اين اقدامات بر ملت ما که عمرش طولاني باد مکشوف گردد قضاوت مثبتي نسبت به ديپلمات هاي امروز جمهوري اسلامي نخواهند داشت و بهمين جهت توصيه مي گردد چنانچه جناب آقاي ظريف به قضاوت تاريخ اهميت مي دهند راهبرد غلط خود را که منجر به توافق برجام شده است اصلاح نموده و در عين حال از قبول جايزه ملکه پير استعمار انگليس خودداري کنند.

 

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg