کد مطلب: 170725
پرونده "موشک‌هاي بالستيک ايران"/6
"ذوالفقار"؛ مشت آهنين ايران بر سر آمريکا در منطقه + تصاوير و مشخصات
تاریخ انتشار : 1395/07/24 14:37:24
نمایش : 1603
"ذوالفقار" يکي از دقيق‌ترين موشک‌هاي ساخت ايران است که از اين پس به جمع موشک‌هاي بالستيک ايران اضافه شده است.












 
به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به تهديدات، يکي از مهم‌ترين بحث‌هايي که امروزه در تمام دنيا مطرح بوده و هست، بحث دفاع و افزايش توان دفاعي است که اين امر موجب ساخت تجهيزات پيشرفته‌اي مانند انواع تانک‌ها و جنگنده‌ها و ناوها شده اما دو مسئله حفظ جان نيروهاي دفاع کننده و همچنين موضوع خنثي سازي تهديدات قبل از رسيدن به مرزهاي آن کشور متخصصان را بر آن داشت تا توليد سلاحي که اين نيازها را برطرف کند در دستور کار خود قرار دهند که منجر به ساخت و توليد انواع موشک‌ها در برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند شد.

جمهوري اسلامي ايران نيز به دليل موقعيت استراتژيک خود در منطقه غرب آسيا و به عنوان يکي از قدرت‌هاي جهان، از اين قاعده مستثني نبود و در همان روزهاي آغازين "جنگ تحميلي" عراق عليه ايران براي دفع تجاوزات رژيم بعث عراق جواناني انقلابي مانند شهيد "حسن طهراني‌مقدم" در اقدامي عظيم، دست به ساخت و توليد موشک‌هاي ساخت ايران به روش "مهندسي معکوس" زدند و توانستند ايران را در بحث افزايش توان بازدارندگي، يک قدم به جلو حرکت دهند؛ اين قدم آنچنان بلند بود که از همان زمان موجب شد تمام دنيا با نگاهي متفاوت به قواي مسلح ايران بنگرند و اين، تازه آغاز ماجرا بود؛ جوانان انقلاب، تا امروز، بيرق پيشرفت در عرصه توان دفاعي را زمين نگذاشته‌اند که طي گزارش‌هايي سلسله‌وار، به معرفي اين دستاوردها مي‌پردازيم.
 

**  مشخصات موشک بالستيک "ذوالفقار"
 
"ذوالفقار" يکي از دقيق‌ترين موشک‌هاي ساخت ايران است که بردي در حدود 700 کيلومتر دارد و از اين پس به جمع موشک‌هاي بالستيک ايران اضافه شده؛ موشک "ذوالفقار"، داراي سر جنگي باراني بوده و مي‌تواند پايگاه هاي نظامي، باندهاي فرودگاهي و . . . را با دقت بالا هدف قرار دهد که از لحاظ نقطه زن مي‌توان آن را نمونه پيشرفت يافته موشک "فاتح -110" دانست.
 
 
در همين راستا سردار "حاجي‌زاده" فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در مراسم رژه 31 شهريور اعلام کرده که برد اين موشک بالستيک، 750 کيلومتر بوده و از سوخت جامد بهره مي‌برد و به گفته‌ فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، موشک "ذوالفقار"، "نقطه‌زن" و خطاي آن به نظر کمتر از 10 متر است.
 
 
وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز اخيرا براي اولين بار تصاويري از شليک و تست ميداني موشک جديد مايل پرتاب خود با نام "ذوالفقار" را منتشر کرد و در همين زمينه سردار سرتيپ "حسين دهقان" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره قابليت هاي اين موشک بالستيک مي گويد: موشک گذوالفقار" موشکي زمين به زمين، مايل پرتاب، يک مرحله اي و با سوخت جامد مرکب است که قادر مي باشد اهداف خود را تا فاصله 700 کيلومتري مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

سردار "دهقان" برخورداري از و سکوي پرتاب متحرک و خودکششي، رادار گريزي، قابليت نقطه زني، سبک و تاکتيکي بودن را از ديگر ويژگي هاي موشک ذوالفقار برشمرد و تصريح کرد: با الحاق اين موشک به سازمان رزم نيروهاي مسلح قدرت و توان رزم موشکي آنان به نحو قابل توجه و چشمگيري افزايش مي يابد.
 
 
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ادامه داد: در چارچوب تدابير فرماندهي معظم کل قوا و نامه رياست جمهور مبني بر تقويت و توسعه توان رزم موشکي، موشک تاکتيکي "ذوالفقار" تمامي مراحل تحقيقات، طراحي و ساخت آن به دست پر توان محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه افزايش قدرت بازدارندگي از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع به شمار مي رود گفت: طراحي و ساخت موشک تاکتيکي و مهم "ذوالفقار" که در شرايط تحريم در بخش دفاع صورت پذيرفته، نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع براي افزايش قدرت بازدارندگي موثر کشورمان است.

سردار دهقان از سازمان صنايع هوافضا وزارت دفاع بعنوان نماد اراده ملي براي توليد قدرت دفاعي ياد کرد و افزود: اين اراده قوي از ابتداي جنگ تحميلي و با موشک باران شهر هاي کشورمان توسط صدام ملعون و حاميان ملعونه اش شکل گرفت و امروز به قدرتي تبديل شده است که زورگويان احساس تهديد مي کنند، همان راهبردي که فرماندهي معظم کل قوا اخيرا در جمع مسئولان وزارت دفاع ترسيم و بيان فرمودند که توان دفاعي و تهاجمي را افزايش دهيد تا زورگويان احساس تهديد کنند.

**   "ذوالفقار"؛ مشت آهنين ايران بر سر آمريکا در منطقه

برخي پايگاه هاي نظامي آمريکا همچون "شيخ عيسي"، "ملک خالد"، "پرينس سلطان"، "العديد"، "الخليد الصابر"  و ... در فاصله کمتر از 700 کيلوتري مرزهاي ايران قرار دارند که مي‌تواند در صورت اقدام اشتباه آمريکا با پاسخ اين موشک راهبردي مواجه شوند.
 
 
آمريکا بارها تلاش کرده تا توان موشکي جمهوري اسلامي ايران را زير سوال ببرد و آن را به بوته "مذاکره" بگذارد؛ اما همانطور که فرماندهان نيروهاي مسلح کشورمان گفته‌اند و فرمانده معظم کل قوا فرمودند: "قدرت موشکي جمهوري اسلامي به هيچ عنوان قابل  "مذاکره" نيست" و بر همين اساس مي‌توان آينده روشني را براي ايران در عرصه توان موشکي متصور شد؛ آينده‌اي که علاوه بر امنيت کشور ضامن امنيت منطقه نيز خواهد بود.

گزارش از امين ملکيان

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg