کد مطلب: 170666
يادداشت سيد اصغر حسيني:
ماه محرم،ماه اشک و عطش و مشک و فرات
تاریخ انتشار : 1395/07/17
نمایش : 5703
عزاي محرم بيرق سرخ فرات است که تا قيامت افراشته شده است.














به گزارش هفت چشمه، سيد اصغر حسيني اردلي کارشناس مسائل فرهنگي صبح امروز در خصوص ماه محرم در يادداشتي نوشت:باز محرم شد و شور نواي حسيني به پا خواسته است، محرم که مي شود در رگ هاي مرده ما خون مي دود، در چشم هاي خشک شده ما  چشمه اشک به جوشش مي آيد و باران حيات بخش عشق حسيني بر قلب هاي قفل شديمان باريدن مي گيرد و ما زنده مي شويم. محرم که مي شود سرزمين ها سکون و سکوت در مي آيند و جاني دوباره مي گيرند، شور محرم که به پا مي شود عقل ها انگشت حيرت به دهان برده و در عجب مي مانند...

آري ماه محرم زيباترين جلوه عشق و ايثار و دين محوري فرا مي رسد و مسلمانان با چشماني اشكبار در سوگ سرور و سالار شهيدان، بار ديگر درس صبر، تعهد و آزادگي را در مكتب انسان سازي عاشورا مرور مي كنند. هر روز اين ماه، فرصت بي نظيري براي تفكر در ماهيت قيامي است كه بقاي دين مبين اسلام را تضمين كرده وكامل ترين نمونه تقابل كفر و ايمان و مبارزه حق، عليه باطل است. بدون شك امروزه ايستادگي آزاديخواهان جهان برابر نظام سلطه و قدرت هاي استكباري تنها به مدد تاسي از فرهنگ عاشورايي قوت گرفته است.

واقعه عاشورا يك رويداد ساده در بستر تاريخ نيست، بلكه براي تمام انسان هاي آزاده دانشگاهي است كه ذلت‌ گريزي، ستم‌ ستيزي و حمايت از دين و پايبندي به آداب و اصول اخلاقي را در تاثيرگذار ترين شكل ممكن تدريس مي كند. براي دشمنان دين نيز صحنه عبرتي است كه آنان را به رهايي از اسارت و بندگي نفس فرا مي خواند.

گويي ماه محرم جز حسين و کربلا هيچ ندارد.  اينک ماه محرم، ماه اشک و عطش و مشک و فرات است و عزاي اين ماه بزرگ بيرق سرخ فرات است که تاقيامت افراشته شده است.

ماه محرم که مي شود باز علم ها برپا مي شود عاشقان حسين سياه بر تن مي کنند در کوچه و خيابان  شعار يا حسين و يا عباس سر مي دهند آري همه جا بوي عطر مهدي مي آيد اي کاش يوسف زهرا در اين ماه بيايد و علم حضرت عباس(ع) بر دست بگيرد و بگويد اي اهل مير و علمدار نيامد سقاي حسين سيدو سالار نيامد.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg