کد مطلب: 160406
گشت‌وگذار آزادانه ديده‌بانان داعش در ايران/
دستگيري داعشي‌ها در تهران، سيستان و بلوچستان و کرمانشاه همزمان با تحرکات مشکوک ديپلمات‌‌هاي غربي در کشور
تاریخ انتشار : 1395/05/28 16:58:11
نمایش : 1293
در روزهاي گذشته، مسئولان استان کرمانشاه هم از انهدام دو تيم تروريستي در اين استان خبر دادند که قصد انجام عمليات خرابکارانه در شهرهاي مرزي و برخي امکان زيارتي را داشتند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ انهدام گروه‌هاي تروريستي در ايران و ناکامي آن‌ها از انجام عمليات در شهر‌ها و امکان پرجمعيت را مي‌توان جزء داغترين اخبار ماه‌هاي اخير دانست؛ اخباري که آغاز آن با دستگيري عوامل داعش در تهران آغاز شد و در آخرين مورد آن هم خبر انهدام يک گروه تروريستي در کرمانشاه که قصد انجام عمليات در نقاط مختلف کشور داشتند مخابره شد.

 

پس از دستگيري عوامل داعش در تهران، صدا و سيما مستندي از اعترافات افراد دستگير شده با عنوان "درعمق ناکامي" پخش کرد که در آن داعشي‌هاي دستگير شده از دريافت مبالغي براي بمب‌گذاري در 50 نقطه تهران خبر داده بودند.

 

استفاده از روش بمبگذاري داعش در زاهدان

 

اما دستگيري عوامل داعش در تهران ابتداي کار بود و پس از آن اخبار ديگري درخصوص کشف و انهدام گروه‌هاي تروريستي وابسته به داعش منتشر شد که از جمله آن‌ها مي‌توان به کشف تونل زير زميني يک تيم تروريستي که قصد خرابکاري در مقرهاي نظامي شهرستان خاش را داشتند اشاره کرد.

براساس اخبار منتشر شده ماموران انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) در يک عمليات مشترک در بازرسي از منزل مورد نظر، يک تونل در عمق 20متري زمين و حرکت 30متري در طول به‌سمت مقرهاي نظامي و امنيتي حفر شده بود به‌همراه يک ريموت تله انفجاري، مقاديري سلاح و مهمات، وسايل حفاري پيشرفته و نقشه‌اي که مسير حفاري به اين اماکن در آن ترسيم شده بود، کشف کردند و هم‌چنين 10 نفر از اعضاي اين تيم تروريستي هم در اين عمليات دستگير شدند.

 

انهدام دو تيم تروريستي در کرمانشاه و هلاکت 4 تروريست

 

در روزهاي گذشته، مسئولان استان کرمانشاه هم از انهدام دو تيم تروريستي در اين استان خبر دادند که قصد انجام عمليات خرابکارانه در شهرهاي مرزي و برخي امکان زيارتي را داشتند.

سردار منوچهر امان اللهي، فرمانده انتظامي استان کرمانشاه روز گذشته(سه‌شنبه)در اعلام جزئيات اين خبر، اظهار داشت: صبح امروز تيم ويژه عمليات انتظامي استان و نيروي ويژه نوپوي يگان ويژه با همکاري و هماهنگي سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در يکي از محلات شهر با اين تيم تکفيري درگير شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

سردار منوچهر امان‌اللهي با اشاره به اينکه اين عوامل با هدف عمليات خرابکارانه وارد کشور شده بودند، تصريح کرد: از عناصر تکفيري يک قبضه سلاح کلاشينکف، دو تيغه خشاب و يک جليقه انفجاري کشف شده است.

وي با بيان اينکه دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي با اقدامات اطلاعاتي شبانه‌روزي، فضاي امني را در استان کرمانشاه ايجاد کرده‌اند، به مخلّان نظم و امنيت هشدار داد: جان کمترين بهايي است که براي برقراري ثبات و آرامش مي‌پردازيم.

همچنين در درگيري ديگري در شمال‌غرب استان کرمانشاه 4 داعشي به هلاکت رسيدند.

استاندار کرمانشاه هم در تشريح جزئيات درگيري نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي استان کرمانشاه با عناصر داعشي اظهار داشت: در اين درگيري 4 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسيدند و 3 نفر نيز دستگير شدند.

اسدالله رازاني افزود: در اين درگيري‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه روي داد آن عناصري که پيش از اين در کشور حضور داشتند و عناصري که به آنها ملحق شدند کشته و يا دستگير شدند

.

جزئيات انهدام 2 تيم تروريستي وابسته به گروهک تکفيري در استان کرمانشاه

 

رئيس‌کل دادگستري استان کرمانشاه در تشريح جزئيات انهدام 2 تيم تروريستي وابسته به تکفيري‌ها در اين استان گفت: با شناسايي يک خانه تيمي از تروريست‌هاي وابسته به گروهک‌هاي تکفيري توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، صبح امروز در يک عمليات منسجم، درگيري مسلحانه در مرکز کرماشاه انجام شد و سه نفر از تروريست‌ها به هلاکت رسيدند و تعدادي نيز دستگير شدند.

محمدرضا عدالت‌خواه افزود: خوشبختانه هيچ يک از مأموران و سربازان وابسته به نيروهاي انتظامي و نظامي جمهوري اسلامي ايران در اين عمليات آسيبي نديدند. اين افراد از سوي گروهک‌هاي تکفيري حمايت مي‌شدند و به آن‌ها وابسته و داراي جليقه‌هاي انفجاري بودند.

رئيس‌کل دادگستري استان کرمانشاه گفت: البته در راستاي اين عمليات‌ها، شب گذشته نيز يک تيم تروريستي ديگر در «جوانرود» کرمانشاه متلاشي شد که در اين عمليات هم تعدادي دستگير شدند.

وي تاکيد کرد: اين دو تيم تروريستي با تلاش شبانه‌روزي سربازان امام زمان(ع) شناسايي و با کمک ساير نيروهاي نظامي و انتظامي متلاشي شدند

.

**فعال شدن ديده بان‌هاي داعش در ايران

 

اما پس از آنکه گروه‌هاي تروريستي موفق به انجام عمليات و عملي کردن برنامه‌هاي از پيش‌تعيين شده خود نشدند، اربابان و حاميان اصلي اين گروه‌ها که شاهد از هدر رفتن هزينه‌هايي بودند که براي انجام عمليات‌هاي خرابکارانه به جهت از بين بردن آرامش و امنيت اجتماعي ايران در اختيار تروريست‌ها گذاشته بودند، خود دست به کار شده و براي شناسايي اماکن نظامي و نقاط حساس مرزي وارد عمل شدند.

 

روز‌هاي گذشته خبري مبني بر توقف يک خودروي مشکوک پلاک سياسي در استان کردستان منتشر شد.

 

در پي انتشار اين خبر يک مقام امنيتي در سپاه استان کردستان گفت: در تاريخ 23 مرداد ماه نيروهاي امنيتي سپاه کردستان رفتار مشکوک يک خودروي پاجيرو پلاک سياسي را در شهرستان سقز زير نظر گرفته که در نهايت اين خودرو در نزديکي روستاي "ايرنخواه" سقز متوقف شد.

وي در تشريح اين خبر افزود: نيروهاي سپاه سقز فيلم برداري‌هاي مشکوک اين خودرو از مجموعه‌هاي نظامي را زير نظر گرفته بودند و هنگامي که دستور ايست به خودرو را دادند، از محل فيلم برداري متواري شدند.

اين مقام امنيتي اطلاعات سپاه ادامه داد: در طول مسير اين خودرو 3 ايست بازرسي را بدون توقف رد کرد که در نهايت در نزديکي روستاي ايرانخواه سقز در تور امنيتي اطلاعات سپاه گرفتار و مجبور به متوقف کردن خودرو شدند.

وي تصريح کرد: پس از بررسي‌هاي اوليه مشخص مي‌شود که سرنشينان خودرو توقيف شده يک مرد به نام "سباستين سورن" و يک زن به نام "شارلوت لوپز وارونه والر" هستند که به ترتيب رايزن سياسي فرانسه و دبير دوم سفارت انگليس در تهران هستند که بدون هماهنگي و مجوز به صورت غيرقانوني در برخي مناطق استان کردستان تردد مي‌کنند.

 وي افزود: پس از انجام استعلامات از استان و تهران مشخص شد که اين خودرو و افراد تنها مجوز اقامت در هتل آذربايجان و هتل شادي سنندج را داشته و انجام فيلمبرداري از مجموعه‌هاي نظامي ارتش و سپاه و رودخانه‌هاي مرزي غيرقانوني و نامحسوس بوده که پس از متوقف کردن خودروي آنها توسط نيروهاي امنيتي سپاه، دوربين آنها ضبط شد.

پس از انتشار اين خبر، کانال خبرسري در نرم‌افزار تلگرام با استناد به اظهارات برخي از منابع آگاه نوشت: اين افراد با عکس برداري از برخي اماکن ممنوعه که شرح آنها در خبرها اعلام شده است، پس از مشاهده نيروه هاي سپاه به هشدار ايست پست هاي بازرسي نيز توجهي نکرده اند تا اينکه توقيف شده اما به سرعت با فشار وزارت خارجه  آزادي اين اتباع رقم مي خورد.


در صورت عدم توقيف، اين عوامل خارجي قصد داشتند با هماهنگي عقبه برنامه ريز خود به بوکان، اروميه و... نيز سرکشي هاي مشکوک داشته باشند.

 

با انتشار اخبار مربوط به دستگيري و تحرکات مشکوک اين افراد، آن هم پس از انهدام برخي از گروه‌هاي تروريستي در شهر‌هاي مرزي کشور، برخي از مردم و مسئولان، اين ديپلمات‌هاي دستگير شده را ديده‌بان‌هاي گروه‌هاي تروريستي در کشور دانستند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دليل هوشياري و اقدام به موقع تشکر کردند.

 

چشم‌هاي عاريه‌اي داعش در ايران

سيدقاسم جاسمي با اشاره به سفردومقام سفارت فرانسه وانگليس به مناطق مرزي غرب کشور گفت: اين دو نفر در شهرستانهاي مختلف استان کردستان و بخشهايي از مرزهاي غربي حضور يافتند درحالي که مجوز آنها فقط براي حضور در شهر سنندج بوده است.

وي افزود: تصوير برداري از قسمتهاي نظامي و پادگانهاي کشور ممنوع است که توسط اين دو تبعه فرانسه و انگليس به شکلي مشکوک انجام گرفته است.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: مباحث موضوعاتي که مربوط به امنيت کشور است قابل مسامحه نيست و بايد از بروز چنين اتفاقاتي که ممکن است حوادث ناگوار بعدي را در پي داشته باشد جلوگيري کرد.

جاسمي با بيان اينکه هوشياري نيروهاي اطلاعات سپاه مانع از سوء استفاده اين افراد شده است ادامه داد: سربازان گمنام سپاه کردستان رفتار مشکوک اين افراد را رصد کرده و با متوقف کردن اتومبيل، دوربين تصوير برداري آنها را ضبط کرده اند.

وي اضافه کرد: صدور چنين مجوزهايي ازسوي وزارت خارجه کشور براي اتباع کشورهايي که انواع مشکلات رابراي ما درصحنه هاي داخلي و بين المللي رقم مي زنند با منافع ملي کشور سازگار نيست.

جاسمي بر توجه بيشتر وزارت خارجه براي صدور مجوز مسافرت اتباع خارجي در داخل کشور تاکيدکرد و گفت: تجربه نشان داده است که مقامات سفارت انگليس دربسياري از موارد بر خلاف منافع ملي کشور فعاليت کرده اند لذا اجازه تردد آزادانه خصوصا در مناطق حساس مرزي براي آنها جايز نيست.

نماينده مردم کرمانشاه در مجلس با محکوم کردن چنين اقداماتي خاطرنشان کرد: وزارت خارجه بايد پيگير اين موضوع بوده و پاسخگوي اين عمل باشد.

جاسمي تصريح کرد: درشرايطي که ارتباط گروه هاي تروريستي منطقه با کشورهاي اروپايي و در راس آنها فرانسه و انگلستان روشن است به هيچ وجه به صلاح نيست که افرادي از سفارت آنها آن هم بدون مجوز و فاقد صلاحيت جايگاهي به هرجا که مي خواهند سرک بکشند و عکس بگيرند.

جاسمي گفت: بايد مراقب بود تا اجازه گردش آزادانه چشمهاي عاريه اي داعش و تروريستها را در منطقه نداد.

ديپلمات‌هاي دستگير شده پشت‌پرده حضور تروريست‌ها در ايران هستند

نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به گشت‌وگذار ديپلمات‌هاي انگليسي و فرانسوي در شهرهاي مرزي کشور گفت: داعش‌ را همين افراد به وجود آورده‌اند و به دنبال گرا دادن به برخي از گروه‌هاي تروريستي بوده‌اند.

وي با اشاره به دستگيري و به هلاکت رسيدن تعدادي از تروريست‌ها در داخل کشور افزود: به نظرم اين اروپايي‌ها پشت پرده حضور تروريست‌ها و اقدامات تروريستي در کشور بوده‌اند که با هشياري متوقف شده‌اند.

نماينده مردم اروميه اظهار داشت: مردم کشور ما با تسلط انگليسي‌ها به ايران صددرصد مخالف‌ هستند و من به نمايندگي از مردم اروميه از سپاه تشکر و قدرداني مي‌کنم.

 

غربيها که داعش را براي شکست جمهوري اسلامي ايران ساخته بودند، با زمين گير شدن پروژهي خود در عراق و سوريه، دچار مشکلات مختلفي شدند که ابتلا به حوادث تروريستي در غرب بخش مهمي از آن را تشکيل ميداد.

 

پس از به وجود آمدن ناامنيهاي داخلي در برخي از کشورهاي اروپايي و آمريکا، غرب برنامه جديدي را براي مخدوش کردن امنيت جامعه ايران در پيش گرفت و  آن حمايت از تروريستها براي انجام عملياتهاي خرابکارانه و شهرهاي پرجمعيت و امکان مذهبي ايران بود که اين پروژه هم با شکست مواجه شد و به نظر مي‌رسد ديده بانهاي داعش در حالي طي روزهاي گذشته دستگير شدند که در حال رصد مناطق مرزي براي برنامهريزي جديد به جهت حضور تروريستها در ايران و انجام عملياتهاي خرابکارانه بودند.

 

انتهاي پيام/نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg