کد مطلب: 140183
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اردل:
همنشيني و هم دردي با نيازمندان از ويژگي هاي مهم امام حسن(ع) بود
تاریخ انتشار : 1395/04/01
نمایش : 1779
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل گفت:همنشيني و هم دردي با نيازمندان از ويژگي هاي مهم امام حسن مجتبي(ع) بود که بهترين الگو براي خيرين و مسئولين است.














به گزارش هفت چشمه، قاسم همتي اردلي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل ديشب در مراسم مولودي خواني و ضيافت افطاري که با حضور 200 نفر از نيازمندان در امامزاده عزيز (ع) شهر اردل برگزار شدبا تبريک فرا رسيدن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) گفت: امام حسن(ع) تمام توان خويش را در راه انجام امور نيک و خداپسندانه به کار مي‌گرفت و اموال فراواني در راه خدا مي‌بخشيد، در شرح حال زندگاني پر افتخار ايشان، بخشش‌هاي بي‌سابقه و انفاق‌هاي بسيار بزرگ و بي‌نظيري ثبت شده است.

همتي با بيان اينکه دومين امام شيعيان در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارايي‌اش را در راه خدا بخشيده است، تصريح کرد: در تاريخ آمده که ايشان سه بار نيز ثروت خود را به دو نيم کردند و نصف آن را براي خود و نصف ديگر را در راه خدا به فقرا بخشيدند.

وي با بيان اينکه همنشيني و هم دردي با نيازمندان از ويژگي هاي امام حسن مجتبي(ع) بود بهترين الگو براي خيرين و مسئولين است افزود: خيرين و مؤمنان روزه‌دار مي توانند در اين روزها و شب هاي بابرکت و معنوي سيره امام حسن (ع) را به صورت عملي به زندگي خود پياده کرده و گامي در راه معرفت و سيره اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بردارند، چراکه سيره امام حسن(ع) الگوي زندگي سعادتمند است.

همتي با تقدير از دست‌اندرکاران برگزاري طرح اطعام و اکرام براي نيازمند شهراردل گفت: ماه مبارک رمضان به ويژه هفته اکرام و اطعام فرصت مناسبي براي توجه به يتيمان و مستمندان جامعه بوده تا روزه داران به اين افراد توجه بيشتري نشان دهند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل هفته اکرام ايتام را بهترين فرصت براي احياي سنت حسنه کريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) دانست و افزود: اگر خود را شيعه اهل بيت(ع) مي دانيم بايد سبک زندگي خود را به مانند سبک زندگي آن بزرگواران قرار دهيم، مال‌اندوزي هيچ خيري براي دنيا و آخرت نخواهد داشت.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg