کد مطلب: 139970
يادداشت رضا طمهاسبي/
خوشا به حال رجبيون
تاریخ انتشار : 1395/01/31
نمایش : 5405
خوشا به حال رجبيون، خوشا به حال آنان که والايي ماه رجب را دريافته اند، خوشا به حال آنان که از برکت ماه رجب نصيبي اندوخته اند.














به گزارش هفت چشمه، رضا طهماسبي در يادداشتي در خصوص ماه مبارک رجب نوشت:
               نزد مردم مر رجب را آب و جاه و حرمتست             گرچه گاو و خر نداند حرمت ماه رجب
بيتي که خوانديد از ناصر خسرو بود،ناصر خسرو در اين بيت مي گويد که فقط انسان هاي واقعي هستند که ارزش و احترام ماه رجب را درک مي کنند و حيوانات(ياحيوانات انسان نما) ارزش و احترام اين ماه بزرگ را درک نمي کنند.
پيامبر اعظم(ص) نيز مي گويد: «رجب ماه بزرگ خداست و هيچ ماهي در حرمت و فضيلت‏ به پايه آن نمي ‏رسد و قتال با کافران در اين ماه حرام است، آگاه باشيد که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسي در ماه رجب حتي يک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهي از او دور مي‏گردد.»
شايد قسمتي از ارزش و قداست اين ماه به روزهاي بزرگي برگردد که در اين ماه قرار دارند،ماه رجب، از ماه‏هاي بزرگي است که طلوع سه امام معصوم، امام علي عليه ‏السلام ، امام محمد باقر عليه ‏السلام و امام جواد عليه ‏السلام را در آن شاهديم و شروع بزرگ ترين جنبش تاريخ بشري، يعني برانگيخته شدن پيام آور مهر و محبت، محمد مصطفي صلي‏ الله ‏عليه ‏و‏ آله براي هدايت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. ياد و نام پيشوايان شهيد اين ماه، حضرت امام موسي کاظم عليه ‏السلام و امام هادي عليه‏ السلام و نيز پيام‏ آور کربلا، زينب کبري عليه السلام گرما‏ بخش دل‏هاي مؤمنان است و نيمه رجب هم، پذيراي معتکفان کوي دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان.
از جمله شبهاي بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول اين ماه است.معروف به ليلة الرغائب،شبي که از لحاظ قداست در ميان شبهاي ديگرسال پهلو به شب قدر مي زند.
ماه رجب ماه رحمت بي انتهاي خداست،همانطور که در دعاي ماه رجب از خدا رحمت بي انتهاي او را مي خواهيم و مي گوييم:
اي که عطا کني به کسي که از تو نخواهد
و نه تو را بشناسد
از روي نعمت بخشي و مهرورزي
عطا کن به من که از تو درخواست کردم
همه خوبي دنيا و همه خوبي آخرت را
و بگردان از من که از تو درخواست کرده ام
همه شر دنيا و شر آخرت را
اگر چه که ماه رجب به تنهايي قداستي خاص دارد اما اگر از زاويه اي ديگر به ماجرا نگاه کنيم اين ماه بزرگ مقدمه ايست براي شعبان و رمضان،اين سه ماه بزرگ يک دوره ي خودسازي کامل در طول سال براي انسان ها هستند،ماه رمضان ماه عام است که در آن همه ي مردم کم و بيش از سفره ي خدا بهره مند مي شوند،شعبان ماه خاص تري است که تعداد کمتري از مردم به آن روي مي آورند و از آن بهره مند مي شوند و رجب ماه خاص ترين بندگان خداوند است،بي دليل نيست که مي گويند پيامبر رحمت (صلي الله عليه و آله) با ديدن هلال ماه مبارک رجب دست به دعا بر مي داشت و پس از حمد و ثناي الهي سي بار تکبير و لااله الا الله مي گفت و مي فرمود: ماه رجب ماه استغفار براي امت من است. در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد که خداوند آمرزنده مهربان است.
در ماه رجب فرشته اي تا صبح اين گونه ندا مي دهد: خوشا به حال رجبيون، خوشا به حال آنان که والايي ماه رجب را دريافته اند، خوشا به حال آنان که از برکت ماه رجب نصيبي اندوخته اند.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg