کد مطلب: 139834
فارس از «تغيير معادله در لاذقيه» گزارش مي‌دهد
آخرين وضعيت لاذقيه سوريه؛ 85 درصد تحت کنترل ارتش +نقشه جديد
تاریخ انتشار : 1394/12/17 13:37:56
نمایش : 3844
نيروهاي ارتش سوريه و حزب الله لبنان پس از 4 ماه عمليات پيچيده و دشوار بالاخره موفق شدند دژ مستحکم تروريست‌ها يعني شهرک راهبردي «سلمي» را بازپس گرفتند و رسما دومينوي سقوط مناطق تحت اشغال گروه‌هاي تروريستي کليد خورد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، پس از اشغال استان ادلب توسط عناصر تروريستي مورد حمايت ترکيه و عربستان در اواخر سال 1393، گروه‌هاي تروريستي «جبهه النصره»، «فيلق الشام»، «جيش الفتح»، «احرارالشام»، «جيش الاسلامي الترکستاني» و «الجيش الحر» که از نيروهاي زبده چچني - قفقاز به شمار مي‌آيند حمله گسترده‌‌اي به استان لاذقيه در دستور کار قرار دادند.

گروهاي تروريستي تحت الحمايه ترکيه و عربستان، در ابتداي سال جاري (1393) با استفاده از شرايط به وجود آمده در شمال غرب سوريه، توانستند بخش‌هاي زيادي از مناطق حومه شمالي استان لاذقيه (جنوب مرز ترکيه) را نيز اشغال کنند تا رؤياي رسيدن به درياي مديترانه تا حدودي رنگ واقعيت به خود بگيرد.

در حالي که عناصر تروريستي براي رسيدن به مرکز استان لاذقيه لحظه شماري مي‌کردند و در رسانه‌هاي خود از اشغال قريب الوقوع شهر لاذقيه، خبر مي دادند، ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت عمليات خود را براي پاکسازي مناطق از دست رفته آغاز کردند.

براي مشاهده تصوير در اندازه بزرگتر     کليک کنيد

آغاز تغيير معادله

به گزارش گروه بين‌الملل فارس، نيروهاي سوري و رزمندگان مقاومت حزب الله پس از چهار ماه عمليات‌ سخت و پيچيده در کوهستان‌هاي استان لاذقيه، در نهايت دژ مستحکم تروريست‌ها يعني شهرک راهبردي «سلمي» را بازپس گرفتند و دومينوي سقوط مناطق تحت اشغال گروه‌هاي تروريستي به طور رسمي کليد خورد.

با ادامه پيشروهاي‌هاي نيروهاي ارتش و مقاومت در منطقه «جبل الاکراد»، شهرک «ربيعه» دومين پايگاه راهبردي تروريست‌ها نيز آزاد شد و معادلات ميداني به گونه‌اي تغيير کرد که شمارش معکوس براي پاکسازي کامل حومه شمالي استان لاذقيه آغاز شد.

به گزارش فارس، همزمان، دولت ترکيه با کمک رژيم عربستان حمايت‌هاي تسليحاتي از تروريست‌ها را چندين برابر کرد تا از پيشروي نيروهاي سوري جلوگيري کند، اما آزادي شهرک راهبردي «کِنسبّا» (Kensebba)، نفس تروريست‌هاي زبده چچني - قفقازي را در حومه شمالي لاذقيه بريد.

براي مشاهده تصوير در اندازه بزرگتر     کليک کنيد

عمليات آزادسازي حومه شمالي استان لاذقيه وارد ششمين ماه خود شده و با وجود اين که بر اساس آتش‌بس، حملات هوايي روسيه عليه تروريست‌ها تا حدودي زيادي قطع شده، ولي معادلات ميداني به سود نيروهاي دولتي و رزمندگان مقاومت هم چنان در حال تغيير است.

بنا بر اين گزارش، نيروهاي ارتش سوريه تاکنون موفق شده‌اند بيش از 80 درصد مناطق تحت اشغال عناصر تروريستي را در استان لاذقيه آزاد کنند و خود را به فاصله اي کمتر از سه کيلومتري مرز استان ادلب برسانند.

تداوم درگيري در شمال شرق لاذقيه

به گزارش فارس، نبرد سنگين نيروهاي سوري با عناصر تروريستي جبهه النصره در حومه شمالي لاذقيه در حالي ادامه دارد که گروه هاي تروريستي از محور «الزيتونية» در مرز ترکيه و روستاي «اليونسية» در حال اعزام نيرو و تجهيزات هستند. اين مناطق که مملوء از تسليحات سنگين است، آخرين پايگاه هاي اصلي تروريست‌ها در استان لاذقيه به شمار مي آيند.

گروه‌هاي تروريستي هم چنين به خوبي از موقعيت راهبردي شهرک «کباني» اطلاع دارند و اين شهرک نقطه ارتباطي بين سه استان ادلب_لاذقية و حماه به شمار مي آيد.

تير خلاص در لاذقيه

نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت در تلاشند که با تثبيت مواضع خود در مناطق راهبردي «نواره»، «صراف» و «الدره» و پاکسازي «السرمانيه»، «الزيتونية» و «اليونسية» تير خلاص را بر پيکر تروريست‌هاي مورد حمايت کشورهاي مرتجع منطقه شليک کنند و سقوط اين مناطق به منزله آغاز عمليات ارتش سوريه در استان ادلب به شمار مي‌آيد.


موقعيت کباني و ديگر نقاط در شمال شرق لاذقيه/اندازه بزرگتر اينجا    

 

بنا بر اين گزارش، گروه‌هاي تروريستي پس از شکست‌هاي سنگين و متوالي در شش ماه اخير، در مقطع فعلي کنترل کمتر از 15 درصد استان لاذقيه را در دست دارند.

انتهاي پيام/ص

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg