کد مطلب: 139789
نصب پوسترهاي انتخاباتي از ديوارها تا صندوق کميته امداد؛
فرهنگ مداري و احترام به قوانين اجتماعي از شاخصه بارز هر نماينده است
تاریخ انتشار : 1394/12/04
نمایش : 5640
شهر مکاني اجتماعي و مطعلق به همه مردم است و نمايندگان نبايد با نصب تصاوير تبليغاتي جلوه شهر را زشت کنند.














به گزارش هفت چشمه، اين روزها وقتي از خانه بيرون مي رويم چشممان به در و ديوارهاي شهر که مي خورد غمگين مي شويم چرا که انگار قرار نيست روي زيباي آنها را هرگز ببينيم.

گاهي به اين فکر مي کنم که اگر اين ديوارها زباني براي گلايه داشتند حتما از بي فکري عده اي از شهروندان سخن مي گفتند و اعتراض خود را به گوششان مي رساندند.

تبليغات کانديدا در شهرستان اردل همزمان با سراسر کشور از پنج شنبه 29 آغاز شد که در همان ساعت ابتدايي بامداد شاهد نصب پوسترهاي بسياري از نامزدهاي انتخابات بر روي تير برقها ،درب مغازه ها ،ديوارها و...  بوديم .

 بسياري از کسبه در همان ابتداي صبح با اعلام نارضايتي درب مغازه ها را  با استفاده از مواد شوينده و آب پاک نمودند و از مسئولين خواستار رسيدگي  ونظارت بيشترجهت جلوگيري از نصب  پوسترهايي که چهره شهر  را زشت مي کنند .

متاسفانه آثار بجاي مانده بر اثر  تبليغات کانديدا  از سالهاي قبل بر روي ديوارهاي شهر  زخمي بر زيبايي شهر ايجاد نموده است  که  با نصب مجدد تراکت هاي تبليغاتي ديوارها چهره زشت تري از گذشته  به خود خواهند گرفت .
 
با وجود اينکه شهرداري شهر اردل حدود 10 نقطه را براي تبليغ عکس و پوسترهاي نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري تعيين کرده ، ولي هواداران برخي از نامزدها بدون توجه به اين جايگاه هاي تبليغاتي نسبت به نصب عکس ها و پوسترهاي خود بر روي ديوار اماکن عمومي اقدام مي کنند.


به گفته برخي از شهروندان، شهرداري مکان هايي را براي نصب آگهي تبليغاتي بر روي ديوارهاي شهر نصب کرده است اما به دليل استاندارد نبودن اندازه مکان هاي تبليغاتي، افراد از ديوارهاي کناري براي نصب آگهي هاي خود استفاده مي کنند.

يکي ديگر از شهروندان که دل پري از نصب کنندگان اين برچسب هاي تبليغاتي داشت، مي گويد:  آدم اين همه بي انصاف، باور کنيد تازه در منزلمان را رنگ زدم حالا ببين به چه روزي افتاده، , و هر روز  با کاردک و ريکا اين در را پاک مي کنم ولي فايده ندارد، البته تنها من با اين مشکل مواجه نيستم کافي است نگاهي به در ورودي ساختمان ها بيندازيد تا برچسب هاي  لوله بازكني، تخليه چاه و آگهي تدريس خصوصي رو ببينيد.
از در و ديوار که بگذريم به صندوق هاي کميته امداد، جعبه هاي برق، تير چراغ برق و ايستگاه هاي اتوبوس مي رسيم که نصب کنندگان برچسب هاي تبليغاتي حتي به آنها هم رحم نمي کنند.

براساس ماده 92 قانون شهرداري ها، تبليغات روي معابر شهر به جز اماكني كه شهرداري آنها را مجاز شناخته، ممنوع است و متخلفان، تعدي كننده به حقوق عمومي و قانون محسوب مي شوند، اما عدم ضمانت اجرايي چنين قانوني از يك سو و نداشتن متولي مشخص براي رسيدگي به چنين تخلفاتي موجب شده شهروندان به دليل مشغله هاي زندگي، كمتر فرصتي براي طرح شكايت پيدا كنند و شركت هاي خدماتي نيز با اطلاع از چنين روندي با خيالي آسوده از در و ديوارهاي منازل مسكوني شهروندان به عنوان محل مناسبي براي تبليغات خود استفاده كنند.

از حاشيه هاي متاسف بار در زمان  تبليغات اين است که همزمان باشهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) يکي از  کانديدا در يکي از مساجد سخراني داشتند که طرفدارن آن با دست زدن حمايت خود را از او اعلام نمودند   که اين موضوع سبب ناراحتي و نارضايتي مردم ولايتمدار شهر اردل شد و امام جمعه شهرستان نسبت به اين حرکت  افرود:اين اقدام نوعي بي حرمتي به مساجد است.

مردم اردل از مجموعه شهرداري انتظار دارند  که در خصوص  سد معبرهاي شهري  از دست فروشان  تا داربست هاي تبليغاتي و تبليغات روي ديوار ها  اقدامات اساسي انجام دهد و هيچگونه تبعيضي بين نامزدها و سدمعبرهاي شهر قائل نشوند.

سجاد صالحي اردلي

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg