کد مطلب: 139538
خبرگزاري آناتولي: رياض در کشاندن پاکستان به تقابل با ايران ناکام ماند
تاریخ انتشار : 1394/10/20 22:40:17
نمایش : 3672
يک رسانه مطرح نيمه دولتي در ترکيه در گزارشي درباره سفرهاي اخير وزراي دفاع و خارجه عربستان سعودي به اسلام آباد تصريح کرد که رياض در کشاندن پاکستان به تقابل با ايران، ناکام مانده است.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، يک رسانه مطرح ترکيه‌اي با اشاره به سفرهاي مکرر مقامات عربستان سعودي به اسلام آباد نوشت: «رياض در کشاندن پاکستان به تقابل با ايران ناکام ماند».

طبق گزارش رسانه‌هاي بين‌المللي، عادل الجبير و محمد بن سلمان، وزراي خارجه و دفاع عربستان سعودي طي روزهاي اخير با سفر به پاکستان و ديدار با مقام‌هاي مختلف به دنبال همراه کردن بيشتر اين کشور در تنش کنوني با ايران بودند.

در همين ارتباط خبرگزاري آناتولي، رسانه نيمه دولتي و مطرح ترکيه‌اي در گزارشي نوشته است که «رياض در کشاندن پاکستان به تقابل با ايران ناکام ماند».

اين رسانه تصريح کرد: «محمد بن سلمان جانشين وليعهد عربستان سعودي امروز يکشنبه در جستجوي حمايت پاکستان در کشمکش کنوني ديپلماتيک با ايران، وارد اسلام آباد شد. او دومين مقام عالي رتبه سعودي بود که طي سه روز گذشته به پاکستان سفر کرده بود. پيش از او عادل الجبير وزير خارجه به همين منظور با نواز شريف نخست‌وزير و ديگر مقامات پاکستاني جهت جلب پشتيباني اسلام اباد در تقابل با تهران ديدار کرده بود».

در ادامه اين گزارش هم مي‌خوانيم: «بن سلمان، به محض ورود با ژنرال راحيل شريف فرمانده ارتش پاکستان ديدار ۹۰ دقيقه‌اي برقرار کرد و پس از آن با نخست‌وزير ملاقات کرد. به گفته مقامات پاکستاني، اين ديدارها در متقاعد کردن اسلام آباد به تغيير موضع مستقل خود در قبال تنش بين دو غول منطقه‌اي ناکام ماند».

يک مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان که خواستار عدم انتشار نامش شده، به آناتولي گفت: «سياست ما مشخص است. ما در تنش بين دو کشور اسلامي، بيطرف خواهيم ماند. اگرچه ما دخالت ايران در امور داخلي عربستان سعودي شامل واکنشش به اعدام شيخ نمر را محکوم مي‌کنيم اما ما بخشي از تهاجم نظامي عليه کشوري در منطقه نخواهيم بود».

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg