کد مطلب: 138779
حدادعادل:
بدنه مجلس مايلند نظر رهبري در مورد توافق عملي شود
تاریخ انتشار : 1394/05/12 10:54:54
نمایش : 2169
رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: براي تضمين آينده انقلاب علاقه‌هاي فرهنگي بدون هياهو لازم است.













به گزارش هفت چشمه به نقل ازشبکه اطلاع رساني راه دانا غلامعلي حداد عادل در نشست بررسي مذاکرات هسته‌اي اظهار کرد: يکي از آثار نگران کننده توافق هسته‌اي، مسائل اقتصادي است، اين‌که آيا بايد اقتصاد وابسته جايگزين اقتصاد مقاومتي شود؟
وي با طرح اين سوال که «آيا بايد بلافاصله بعد از توافق، وزير امور خارجه آلمان و فرانسه به اضافه هيات همراه به ايران بيايند؟»، افزود: حتي خود فرانسوي‌ها هم از فابيوس تحت عنوان «پليس بد» ياد مي‌کنند، لابد پس فردا هم يکي ديگر مي‌آيد، حال اين سوال پيش مي‌آيد که بايد از صف کشيدن شرکتهاي اروپايي براي آمدن به ايران افتخار کرد؟
وي با اشاره به ديدار نمايندگان با رئيس‌جمهور افزود: در آن زمان بنده اعلام کردم که از جمله دلواپسان هستم و متن صحبت‌هاي خود را خطاب به رئيس‌جمهور در سايت شخصي‌ام و ديگر سايت‌ها قرار دادم.
اين نماينده مجلس با تقدير و تشکر از گردهمايي مردم و حساسيت آنان نسبت به موضوع مذاکرات هسته‌اي اظهار کرد: براي تضمين آينده انقلاب چنين علاقه‌هاي فرهنگي بدون هياهو لازم است، عشق به رهبري، جوهره و موتور حرکت چنين جلساتي است. ما قبل از انقلاب از طريق طريق همين اجتماعات توانستيم بي‌نام و نشان انقلاب را به پيروزي برسانيم، راهي که شما در پيش گرفته‌ايد درست است و گردنه‌هاي سختي در پيش داريد.
وي با بيان اين‌که« 70 سال از عمرم را سپري کرده‌ام و با مسائل و حوادث بين المللي در گذشته آشنايي دارم»، افزود: در عمر خود بر سر يک موضوع که قدرت‌هاي بين‌المللي و غربي به اين اندازه به آن اهتمام داشته باشند، نديده‌ام. به طور مثال وزير امور خارجه آمريکا با پاي شکسته از واشنگتن براي مدت نسبتا زيادي به وين مي‌آيد، وزراي خارجه ديگر کشورها همچون آلمان، چين، روسيه و فرانسه نيز به کشورهاي‌شان مي‌روند و باز مي‌گردند که اين مساله خود قابل تفسير است. اين مساله اين قدر مهم شده که شبيه آن را مي‌توان مساله جنگ جهاني اول در کنفرانس پاريس دانست که در آن زمان هم به اين اندازه غوغا به پا نکرده بود.
وي با بيان اين‌که «اين توافق خيلي مفصل و داراي ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و داراي ميدان‌هاي بحث فني است» به ابعاد حقوقي و امنيتي توافق اشاره و اظهار کرد: علاوه بر متن مفصل، پيوست‌هاي پيچيده‌اي هم دارد؛ چراکه تنظيم توافق‌نامه کار پيچيده‌اي است.
حداد عادل با تاکيد بر اين‌که «دعواي آمريکايي‌ها ربطي به قضيه هسته‌اي ندارد»، تصريح کرد: از همان هفته اول پيروزي انقلاب آمريکايي‌ها دشمني خود را با انقلاب آشکار کردند. در آن زمان هنوز سفارت آمريکا تعطيل نشده بود و پاسداران از سفارت آنان محافظت مي‌کردند، قانون اساسي و رعايت حجاب باب نشده بود اما آمريکايي‌ها دشمني خودشان را با بلوکه کردن پول‌هاي ايران آغاز کردند. آن چه منشا اختلاف و تضاد است؛ هيچ يک از موارد مذکور نيست، بلکه مساله دعواي آمريکا با ايران اصل و ماهيت انقلاب است. مساله آمريکايي‌ها با ايران بر سر موضوعات هسته‌اي نيست، بلکه مساله اين است که چرا يک کشور خودش را از زير سلطه آمريکا خارج ساخته است. اين آمريکا نيست که ما را تحريم کرد، بلکه اين ما هستيم که آمريکا را تحريم کرديم؛ چرا که 36 سال سفارت آمريکا را در ايران تعطيل کرديم و با آن کشور بر سر ميز مذاکره ننشسته‌ايم.
وي با اشاره به سخنان امام خميني (ع) مبني بر اين‌که «رابطه ما با آمريکا رابطه گرگ و ميش است و ما را به رابطه با آمريکا چه کار؟»، خاطر نشان کرد: آمريکا رسما اعلام کرده است که قصدش از اعمال تحريم بر ايران ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي است. آن ها تصور مي‌کردند که با اعمال تحريم‌ها ملت ايران روبروي نظام و انقلاب مي‌ايستد و در خيابان‌ها شورش مي‌کند، اما خوشبختانه چنين اتفاقي نيفتاد. بعد از فتنه 88 هم رسانه‌هاي استکباري هياهويي راه انداختند و مساله تحريم‌ها را پيش کشيدند و همگان را متوجه اين موضوع کردند.
وي هم‌چنين با اشاره به تلاش هاي آمريکا براي ايجاد گراني، کاهش واردات ايران و مشکلات مبادلات بانکي و بيمه افزود: مردم ايران با بصيرت در روز قدس و ديگر راهپيمايي‌ها ثابت کردند که همواره پشتيبان نظام هستند. مقام معظم رهبري هم با اصل مذاکرات مخالف نکرده‌اند و بارها بر عدم توليد بمب هسته‌اي تاکيد داشته‌اند. همچنين از سخنان ايشان مي‌توان دريافت که مذاکره در داد و ستد است و همچنان که محدوديت‌هايي را مي‌پذيريم، محدوديت‌هايي نيز برطرف مي‌شود، ايشان بارها گفته‌اند که به تيم مذاکره کننده اعتماد دارند، اما تاکنون در خصوص محتواي برجام اظهار نظري نکردند. ايشان فرموده‌اند تاييد برجام بايد از طريق مجاري قانوني باشد اما اشاره نکرده‌اند که مجراي قانوني مجلس شوراي اسلامي است يا شوراي عالي امنيت ملي.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رهبري از ملت خواسته‌اند که با متانت وحدت خويش را حفظ کنند. از همان روز اول عده‌اي گفتند که ما دلواپس هستيم و در مقابل يک عده آمدند و آنان را مسخره کردند و دلواپس بودن را يک ابزار سياسي براي کوبيدن يک گروه دانستند. بنده از همان روز اول که اين اصطلاح بر سر زبان‌ها افتاد، اذعان داشتم که دلواپسان حق دارند و دلواپسي طبيعي است، کساني که خوشبين هستند بايد رفتارشان را توجيه کنند. آقاي رئيس جمهور خود در مراسم سالگرد آزادسازي خرمشهر از اصطلاح دلهره در مذاکرات هسته‌اي استفاده کردند که من در پاسخ به ايشان مي‌گويم، دلواپسي که ما مي‌گوييم همان دلهره‌اي است که شما مي‌گوييد.
وي اظهار کرد: توافق براي عده‌اي حکم سکوي پرش را دارد که براي شيرجه رفتن و شنا کردن خيلي هوس دارند؛ اين همان بزک کردن چهره آمريکاست. طي چند ماه گذشته بعضي روزنامه‌ها سعي کردند که مردم را به دو دسته تقسيم کنند؛ يک دسته کساني که به تعامل با جهان علاقه دارند و خواستار پيوستن به جرگه جهاني هستند که اينان عقلا ناميده مي‌شوند، دسته ديگر عده‌اي که مي خواهند ايران عقب مانده بماند و دنياستيزي مي‌کند که اين دو دستگي همان چيزي است که آمريکا مي‌خواهد. اين در حالي است که با اين‌که هيچ‌گاه از رهبري علت نامگذاري سال را با عنوان همدلي و همزباني ملت و دولت نپرسيده‌ام اما دليل اين نامگذاري را طي مباحث دوستانه متوجه شده‌ام و آن اين است که نبايد بين مردم و دولت بر سر مسائل هسته‌اي اختلاف و دودستگي ايجاد شود. چرا يک عده وعده شعبه‌هاي مک‌دونالد را در ايران مي‌دهند، مساله، مساله مک‌دونالد نيست، بلکه نمادين بودن و ترويج فرهنگ آمريکايي است.
وي با بيان اين‌که «مساله نگران کننده در مجلس منع تسليحات نظامي ايران و موشک‌هاست»، افزود: بدنه مجلس مايلند که نظر مقام معظم رهبري در مورد توافق عملي شود و مجلس بنا ندارد که از زير قضيه هسته‌اي شانه خالي کند. قبل از اعلام توافق وين، خطوط قرمز رهبري به صورت مصوبه درآمد و قانون مجلس با راي بالا به تصويب رسيد. تلاش ما اين است که فراکسيوني 15 نفره براي بررسي برجام تشکيل شود. خودمان را جدا از ديگر بخش‌هاي نظام نمي‌دانيم. مجلس به عنوان يک بخش از مجموعه نظام انجام وظيفه و هماهنگ با نظام عمل مي‌کند. مجلس در درجه اول به نظر رهبري عمل مي‌کند. هر نهاد و قوه‌اي بايد به وظيفه خودش عمل کند و مطالب را با رهبري در ميان گذارد. تصور ما اين است که ايران في الجمله وساطت آژانس را به عنوان مرجع بين المللي در مذاکرات پذيرفته اما با اين شرط که گفته‌هاي رهبري تامين شود.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين‌که «اگر دو دستگي بين دولت و ملت صورت گيرد اين دو دستگي امکان دارد که به مردم سرايت کند» گفت: دوستان به عمل به تکليف فکر مي‌کنند. ما بايد به تمام سخنان مقام معظم رهبري با هم توجه کنيم و واقع بيني به معني ديدن محدوديت‌ها و عمل به تکليف يعني رعايت خطوط قرمزها را همزمان با هم ببينيم.
وي در عين حال با بيان اين‌که «بسياري از محدوديت‌هاي اعمال شده در برجام از لوازم توافق است»، افزود: ما نمي‌خواهيم بمب اتم بسازيم، يک عده توافق را بهانه نکنند که خطوط قرمز مهم‌تر نظام را زير پا بگذارند، تبعيت از ولي فقيه براي ما از صرف مساله هسته‌اي ارزش بيشتر است.
انتهاي پيام/بخ
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg