کد مطلب: 138706
سناي آمريکا طرح منوط کردن رفع تحريم‌هاي ايران به شناسايي رژيم صهيونيستي را رد کرد
تاریخ انتشار : 1394/05/05 09:01:25
نمایش : 1832
نمايندگان مجلس سناي آمريکا طرج يک نماينده جمهوري‌خواه که تحريم‌هاي ايران را به به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي منوط مي‌کرد، رد کردند.













به گزارش هفت چشمه ،به نقل ازخبرگزاري فارس، نمايندگان مجلس سنا بامداد دوشنبه طرح يک سناتور که خواستار گره زدن رفع تحريم‌هاي ضد ايراني به شناسايي حق بقاي رژيم صهيونيستي بودند را رد کردند.
پايگاه هيل، نشريه تخصصي کنگره آمريکا گزارش داد سنا روز يکشنبه مانع از الصاق توافق هسته‌اي ايران به يک لايحه ديگر، موسوم به لايجه بزرگراه شد.
نمايندگان مجلس سنا، در يک رأي‌گيري شفاهي از حکمي که رياست سنا صادر کرده بود حمايت کردند.
روز جمعه به سناتور «کروز»، که نامزد انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا هم هست اجازه اضافه کردن متمم به لايحه بزرگراه داده نشد.
متمم پيشنهادي کروز خواستار آن بود که «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوري آمريکا تا قبل از به رسميت شناخته شدن اسرائيل توسط ايران و آزادي اتباع آمريکايي محکوم‌شده در دادگاه‌هاي ايران قادر به رفع تحريم‌ها نباشد.
اما از آنجا که ميچ‌مک‌کانل، رهبر اکثريت جمهوري‌خواهان سنا با تاکتيکي موسوم به «اشباع درخت» (Filling the tree) جلوي اضافه شدن متمم به لايحه بزرگراه را گرفته بود، طرح کروز، «خارج از دستور» تشخيص داده شد.
منظور از فرايند «اشباع درخت» در قواعد قانون‌گذاري سنا دستوري است که از سوي رهبر حزب اکثريت صادر مي‌شود و به موجب آن تمامي سناتورها از پيشنهاد متمم‌هاي جديد به يک طرح يا قانون منع مي‌شوند.
اين اصطلاح خود از تشبيه يک طرح يا لايحه به درختي گرفته شده که تنه آن را خود طرح و شاخه‌هاي آن را متمم‌هاي پيشنهادي تشکيل مي‌دهند. دستور اشباع درخت به معني آن است که سناتورها بدون رأي به اتفاق آرا نمي‌توانند متمم خود را به يکي از «شاخه‌ها» الصاق کنند.
کروز بعد از رأي‌گيري روز يکشنبه از ميچ‌مک‌کانل انتقاد کرد و گفت: «اگر رهبر اکثريت با ما مخالفت نکرده بود مي‌توانستيم اصرار کنيم که ايران قبل از رفع تحريم‌ها حق بقاي اسرائيل را به رسميت بشناسد و گروگان‌هايمان را آزاد کند.»
انتهاي پيام/
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg