کد مطلب: 138677
حجت‌الاسلام صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:
شوراي عالي امنيت ملي براي رفع نگراني ها چاره جويي کند/ ضرورت بازگو کردن واقعيت توافق و بررسي آسيب ها و خطرات احتمالي
تاریخ انتشار : 1394/05/02 16:03:29
نمایش : 1082
امام‌جمعه موقت تهران گفت: اميدواريم تيم مذاکره کننده هسته‌اي قدر خود را بداند و منتقدان نيز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنن؛ مذاکره کنندگان بايد ابعاد کامل توافق و آسيب‌هاي احتمالي آن‌را براي مردم بازگو کنند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت الاسلام کاظم صديقي در خطبه هاي امروز نماز جمعه تهران با اشاره به توافق هسته اي ايران و ۱+۵ گفت: ما به حق ولايتمدار هستيم و ولي امر خود را نايب امام زمان مي دانيم. تقدير ايشان از تيم مذاکره کننده يک باطني دارد. ايشان از اول هم حامي بودند هم تيم را تاييد کردند و هم از زحمات طولاني مدت آنان تقدير کردند.
وي ادامه داد: اميد آن داريم که هم تيم هسته اي قدر خود را بداند و هم نسبت به نواقصي که احيانا در اين توافق است اقدام کنند.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينکه راه انتقاد از توافق بايد باز باشد، گفت: منتقدين بايد آزاد باشند و دوستانه و مخلصانه نقدهاي خود را بازگو کنند چرا که اين ملت، ملت بصيري هستند و از ما طلب دارند. ما سر خون شهداي ملت به اين نوع موقعيت ها دست پيدا مي کنيم و به اين سمت ها مي رسيم. مردم ولي نعمت ما هستند و ما چيزي مخفي از مردم نداريم لذا بازگو کردن واقعيت اين توافق و بررسي آسيب ها و خطرات احتمالي آن ضروري است.
خطيب جمعه تهران افزود: شوراي عالي امنيت ملي که امروز از جانب مجلس شوراي اسلامي عهده دار اين امانت است، بايد در متن دقت کنند و تا کار از کار نگذشته است نگراني هايي که بعضي از صاحب نظران منصف دارند در مورد آنها چاره جويي کنند و مقاومت لازم را در فرصت بعدي اعمال کنند.
وي با اشاره به بيانات احياگر مقام معظم رهبري در روز عيد فطر گفت: اين توافق عده اي را بر آن داشته بود که گذشته هاي دشمنان را از بين ببرند و هويت استکباري دشمنان قسم خورده دين خدا و اسلام را توجيه کنند و چهره کريه آنان را بزک کنند ولي رهبري با صراحت و شفافيت اعلام فرمودند ما با آمريکا ۱۸۰ درجه فاصله ديدگاه داريم. ما در تقابل با استکبار جهاني هستيم.
حجت الاسلام صديقي افزود: هويت دين با بي ديني هيچگاه سازگاري ندارد، عقل با ظلم امکان سازش ندارد، فريب با صداقت نمي سازد، خشونت با رأفت نمي سازد. اين تفاوت و تقابل ميان ما و دنياي استکبار يک تفاوت فطري و يک تقابل قرآني است و جز خط قرمزها است.
خطيب جمعه تهران مقابله با رجزهاي آنان بعد از توافق را ضروري دانست و گفت: بعد از توافق صحبت هاي نامربوطي را از صدر تا ذيلشان به زبان آوردند. «گفتند ما ملت ايران را تسليم کرديم، ما آنان را از دستيابي به سلاح اتمي باز داشتيم.»
وي تاکيد کرد: ملتي که مسير انبيا را در پيش گرفته است و منتظر ظهور منجي بشريت است، در اين ۳۶ سال در برابر آمريکا قدرت نشان داد و هرگز تسليم نشد لذا خواب تسليم اين ملت در برابر قدرت هاي بزرگ را استکبار به گور خواهد برد.
حجت الاسلام صديقي با تاکيد بر اينکه مسئله توافق نبايد موجب شکاف در متن مردم و وحدت داخلي شود، خاطرنشان کرد: نخبگان و کساني که مسئوليت پيگيري اين مسائل را دارند، رهبري مکرر در مکرر نقد دلسوزانه را روا مي دانند لذا بايد نقدها منصفانه باشد، توهين، تهمت دور از شأن مردم و آحاد نخبگان ما است و قلم بدستان و روزنامه ها بايد رعايت اين مسئله را بکنند؛ اما در آن طرف هم خيلي شتابزدگي، دستپاچگي، هيجان زدگي و تحريک روحيه ها که تمام درها رو به ما باز شده است نبايد باشد.
خطيب جمعه تهران تاکيد کرد: شرايط اقتضا مي کند که ما با احتياط حرکت کنيم و قدم به قدم مسائل را ارزيابي و مشکلات را بررسي کنيم و راههاي اجرايي و رصد کردن عهدشکني هاي دشمن را در برنامه هاي خود بگنجانيم.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بارندگي هاي اخير گفت: نسيم هاي رحمت بعد از ماه مبارک رمضان جاي شکر دارد اما در اثر بي توجهي برخي از مسئولين تعدادي از مومنين را در اين سيل ها از دست داديم. مگر هواشناسي قدرت علمي کافي را ندارد؟ مگر نمي شود اين مسائل را پيش بيني کرد؟ مگر نبايد ستاد بحران آمادگي لازم را داشته باشد؟
حجت الاسلام صديقي ضمن تسليت به خانواده هاي داغديده افزود: براي مسئولان توفيق بيداري، به روز بودن، به داد مردم رسيدن و پيشگيري کردن از حوادث را از خداوند منان درخواست دارم.
خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به مسئله عراق تصريح کرد: عراق جزو مواردي است که ميان ما و آمريکا است.
وي تاکيد کرد: ما هميشه حامي ملت ها و دولت هاي برآمده از آحاد مردم بوده ايم اما آمريکا و استکبار جهاني به دنبال تجزيه عراق و مقابله با دولت قانوني اش بوده است. در سوريه و يمن هم همين گونه عمل کرده است و با سياهکاري ها، ظلم ها، ددمنشي ها و دغل ها و فريب هايي که آمريکا براي حفاظت از اسرائيل با دلارهاي کشورهاي منطقه انجام داده است، مردم مسلمان را به جان هم انداخته و بدنبال قطعه قطعه کردن سرزمين هاي کشورهاي اسلامي است.
حجت الاسلام صديقي خاطرنشان کرد: هر حکومت مستبدي که در منطقه پايگاه مردمي ندارد آمريکا آن را زير چتر حمايتي خود گرفته، هم سلاح هايش را به خورد آنان مي دهد و هم سرمايه هاي آنان را مي بلعد و هم با دست آنان اين منطقه را به آشوب و خون مي‌کشد. از خداوند منان نابودي استکبار و خنثي شدن اين توطئه ها را خواستاريم و نجات مردم يمن، سوريه و مردم عراق را از پروردگار منان طلب مي کنيم.
پايان پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg