کد مطلب: 138606
خاصيت آب پرتقال در بهبود عملکرد مغز سالمندان
تاریخ انتشار : 1394/04/25 18:53:22
نمایش : 4392
طبق يک مطالعه جديد، نوشيدن آب پرتقال مي تواند به بهبود عملکرد مغز سالمندان کمک کند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران دريافتند که در آب پرتقال ماده اي موسوم به فلاونوئيد وجود دارد که مصرف دائمي آن سبب افزايش سطح کارآئي مغر انسان مي شود. اين موضوع در افراد کهنسال نمود بيشتري داشته و حافظه و ادراک آنها را تقويت مي کند.
 
»دانيل لمپورت»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه ريدينگ بريتانيا، در اين باره مي گويد: «جمعيت جوامع انساني با سرعت زيادي در حال پير شدن است و احتمال داده مي شود تا سال ۲۱۰۰ ميلادي تعداد افراد بالاي ۶۰ سال جهان به سه برابر آمار امروزي برسد. اين موضوع ايجاب مي کند که روش هاي جديد، کم هزينه و مثمرثمري که عوارض جانبي نداشته و سبب افزايش سطح ادراک در کهنسالي مي شوند را براي اين گروه از انسان ها کشف و ارائه کنيم
 
در اين مطالعه به گروهي متشکل از ۳۷ فرد بالاي ۶۷ سال که از نظر سلامتي در شرايطي بسيار ايده آل به سر مي بردند، به مدت هشت هفته به صورت روزانه ۵۰۰ ميلي ليتر آب پرتقال داده شد. قدرت حافظه، سرعت واکنش و قدرت تکلم آنها پيش از شروع هشت هفته و پس از آن مورد محاسبه و ارزيابي قرار گرفت.
 
در اين مطالعات مشخص شد شرايط عمومي افرادي که به مدت هشت هفته به صورت منظم از آب پرتقال استفاده کرده بودند، به ميزان ۸ درصد افزايش يافته بود. آب پرتقال سرشار از ماده اي موسوم به فلاونوئيد است که مطالعاات جديد نشان مي دهد اين ماده نقش مهمي در بهبود عملکرد حافظه از طريق فعال کردن مسيرهاي انتقال سيگنال هاي مغزي در بخش هيپوکامپ مغز دارد که عملکرد حافظه و يادگيري در انسان را مديريت مي کند.
 
لمپورت در ادامه مي گويد: « اين مطالعات نشان مي دهد انجام تغييراتي به ظاهر کوچک در برنامه غذائي روزانه و رژيم مصرفي فرد مي تواند چه تاثيرات مفيدي داشته باشد. در حقيقت ما کشف کرديم که استفاده از ميوه ها و سبزيجات مختلف حاوي فلاونوئيد تاثير بسيار مثبتي روي قدرت حافظه و عملکرد مغز انسان داشته و اين تاثير در دوران کهنسالي بسيار بيشتر است
 
مطالعات پيشين نشان داده بود که ميوه هاي ديگري مانند بلوبري نيز داراي سطح مناسبي از فلاونوئيدها بوده و نقشي مهم در بهبود ادراک ذهني دارند.  
 
 انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg