کد مطلب: 138507
از روش‌هاي آسان و خانگي براي جرم زدايي دندان‌ها استفاده کنيد
تاریخ انتشار : 1394/04/15 13:49:10
نمایش : 2761
جرم دندان علاوه بر اينکه شکل ظاهري ناخوشايند دارد،‌ به مرور زمان باعث از بين رفتن لثه مي‌شود.













به گزارش هفت چشمه ،مقدم متخصص دندان پزشک،‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روش‌هاي آسان براي از بين بردن جرم دندان‌ها اظهار کرد: جرم دندان علاوه بر اينکه شکل ظاهري ناخوشايند دارد، به مرور زمان باعث از بين رفتن لثه هم مي‌شود، پس جرم زدايي را بايد جدي گرفت و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. تشکيل جرم بر روي دندان‌ها به صورت کاملا آرام رخ مي‌دهد و اين طيف آهسته مانع از ديده شدن تحليل و از بين رفتن لثه‌ها که در حقيقت مشکلي جدي به شمار مي‌آيد و درماني سخت دارد، مي‌شود.
 
وي افزود: بايد دقت کنيد که هر تغيير رنگي بر روي دندان‌ها نشانه جرم دندان نيست بلکه پوسيدگي‌ها هم در رنگ طبيعي دندان تغيير ايجاد مي‌کنند، گاها لکه‌هايي هم روي دندان وجود دارد که حتي با جرم گيري هم از بين نمي‌رود که اين ممکن است ناشي از مصرف داروها در زمان رشد و تکامل دندان باشد.دلايل رايج ديگري که در ايجاد جرم دندان‌ها نقش دارند، مصرف بيش از حد چاي و قهوه و بدتر از همه مصرف دخانيات است.
 
مقدم ادامه داد: راههاي بسياري از قبيل راههاي شيميايي و گياهي براي از بين بردن جرم دندان‌ها به کار مي‌روند .
 
اين دندان پزشک‌ تصريح کرد: جويدن برگ‌هاي مريم گلي براي از بين بردن جرم دندان‌ها بسيار توصيه مي‌شود، ترکيب روغن خردل و پودر زردچوبه و نمک يک ترکيب گياهي بسيار موثر است که پزشکان در کشور هند از آن براي بيماران خود بهره مي‌برند، دندان‌هايي که لکه دار شده‌اند را با ترکيب پودر گياه زنبق و نعناع ماساژ دهيد تا لکه‌ها کم رنگ شوند.
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: ميوه‌ها و سبزيجات سخت مانند سيب و هويج به دليل سختي با فشار بيشتري گاز زده مي‌شوند که همين يک حالت سايش بر روي دندان‌ها ايجاد مي‌کند که در از بين رفتن جرم دندان‌ها موثر است، کرفس نيز همين خاصيت جرم زدايي را دارد.توت فرنگي را نيز روي دندان‌ها بماليد تا جرم‌گيري طبيعي و خوشمزه داشته باشيد. بهترين مراقبت دندان‌ها در قدم اول مسواک کردن دندان‌ها حداقل 2 بار در روز و استفاده از نخ دندان است. هر سال 2 مرتبه براي معاينه دندان‌ها به دندان پزشک مراجعه کنيد تا در صورت بروز مشکل احتمالي در مراحل اوليه شناخته و برطرف شود.
 
 
انتهاي پيام
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg