کد مطلب: 138502
لحظه به لحظه با مذاکرات وين
ضرب‌الاجل نهايي چهارشنبه شب يا بامداد پنج‌شنبه/ ظريف در مرکز اسلامي وين: هنوز اختلافاتي باقي مانده/ اشتاين‌ماير: عدم توافق، شکستي براي همه
تاریخ انتشار : 1394/04/15 11:01:41
نمایش : 1633
وزير خارجه آلمان يکشنبه شب در بدو ورود به وين عدم توافق هسته‌اي را شکستي براي همه طرف‌ها توصيف کرد.













به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاري هسته‌اي وارد وين محل برگزاري اين مذاکرات شد. جان کري وزير خارجه آمريکا نيز جمعه شب وارد وين شده بود.
هشتمين دور رايزني‌هاي هسته‌اي در راستاي نگارش پيش نويس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وين در جريان است.
هفت روز از مذاکرات هسته‌اي در حالي گذشت که شاهد 8 دور مذاکرات وزراي خارجه ايران و آمريکا و نيز مذاکرات دو جانبه ايران با طرف‌هاي روسي، انگليسي، فرانسوي، آلماني و نيز مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بوديم.
هشتمين روز مذاکرات با خود دهمين دور مذاکرات دو جانبه ايران و آمريکا، صالحي و مونيز و نيز مذاکرات ظريف و آمانو را به همراه داشت. آخرين دقايق اين روز از مذاکرات با سخنان عراقچي همراه بود که در خصوص همزماني برداشته شدن تحريم‌ها و اقدامات ايران صحبت‌هايي انجام داد و اينکه اين توافقنامه با تصويب شوراي امنيت رنگ جدي‌تري به خود خواهد گرفت.
سفر آمانو به تهران از ديگر رويدادهاي مهم اين روزها بود. ظريف در پايان روز هفتم نيز در پيامي تصويري خطاب به 1+5 به آنها توصيه کرد دست از دشمني بردارند و رويکردي معقول در پيش گيرند.
نهمين روز مذاکرات با دو دور مذاکرات ايران و آمريکا و نيز کنفرانس خبري کري به پايان رسيد.
اخبار روز اول، دوم ، سوم ، چهارم، پنجم، ششم ، هفتم و هشتم مذاکرات وين را مشاهده کنيد.
همچنين براي عضويت در خبرنامه ايران در جهان مي‌توانيد در اينجا کليک کنيد.
***
05:06 خبرگزاري روسي اينترفکس نوشته است که وزراي خارجه ايران و گروه موسوم به 1+5 ظهر روز دوشنبه در شهر وين ديدار مي‌کنند.
02:43 يک منبع آگاه نزديک به تيم مذاکرات هسته اي ضمن تأکيد بر اينکه 70 درصد ضميمه فني حل شده گفت که ضرب الاجل نهايي، چهارشنبه آخر شب يا بامداد پنجشنبه است.
02:35 وزير خارجه ايران در خصوص روند مذاکرات هسته اي تصريح کرد که هنوز هيچ چيز مشخص نيست و تلاش ها براي رسيدن به توافق ادامه دارد.
01:33 وزير امور خارجه، رئيس سازمان انرژي اتمي و تيم مذاکره کننده هسته‌اي در مراسم احيا در مرکز اسلامي امام علي (ع) وين حضور يافت.
00:51 خوش خدمتي‌هاي فرانسه پاياني ندارد؛‌ فرانسه از يک طرف به دنبال متوقف کردن فعاليت هسته‌اي ايران است و از طرف ديگر قول ساخت دو نيروگاه هسته‌اي در عربستان را از رياض گرفته است.
00:41 وزير امور خارجه ايران دوشنبه ظهر و بعدازظهر با وزراي خارجه انگليس، روسيه و فرانسه ديدار و گفت‌‌وگو خواهد کرد.
00:16 وزير خارجه آلمان با بيان اينکه در اين مرحله پيشرفت‌هاي زيادي حاصل شده، اما هنوز همه مسايل حل نشده، گفت:‌ عدم رسيدن به توافق، شکستي براي همه ماست.
انتهاي پيام/ق
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg