کد مطلب: 138462
گزارش کامل رونمايي از تجمع هسته‌اي در ميدان آزادي
امضاي ميليون‌ها ايراني پاي «گزاره برگ ملي»/ حضور پررنگ خبرنگاران خارجي در آزادي/ تحويل طومار هسته‌اي به وزارت خارجه
تاریخ انتشار : 1394/04/09 13:05:07
نمایش : 1473
مراسم رونمايي از طومار ميليوني مردم پاي گزاره برگ ملي صبح امروز با حضور جمعي از اقشار مختلف مردم در ميدان آزادي برگزار شد.













به گزارش هفت چشمه به نقل ازفارس، مراسم رونمايي از طومار امضاي ميليون‌ها ايراني موافق توافق خوب پاي گزاره برگ ملي که طي هفته‌هاي اخير به امضاي اقشار مختلف مردمي رسيده است، صبح امروز با حضور جمع کثيري از مردم تهران و برخي مسئولان در ميدان آزادي برگزار شد.
اين گزاره برگ حاوي 6 بند از مطالبات رهبري و مردم در حمايت و تقويت تيم مذاکره کننده کشورمان است که 7 خرداد ماه با امضاي خانواده شهداي هسته اي و بيش از 17 هزار حقوقدان رونمايي شده بود.
در اين مراسم که در مقابل برج آزادي برگزار شد، گروه‌هاي خبري و رسانه‌اي داخلي و خارجي حضور داشتند و خبرنگاران خارجي با شرکت کنندگان در مراسم مصاحبه و گفت‌وگو مي‌کردند.
بخشي از طومار امضاهاي مردم پاي گزاره برگ ملي از بالاي برج آزادي تا پائين آن به نمايش گذاشته شده بود از طرفي هم بسياري از طومارهاي امضا شده توسط مردم به دليل کمبود وقت و عدم فضاي لازم در ميدان نصب نشد و بسياري از طومارها نيز از شهرستانها به تهران نرسيدند.
يکي ديگر از نکات قابل توجه، تفکيک امضاهاي اقشار مختلف مردم بود که بر ديواره هاي اطراف برج نصب شده بود.
* زاکاني: تيم مذاکره کننده را تنها نمي‌گذاريم/ هرگونه زياده خواهي با سيلي ملت ايران مواجه خواهد شد/ توافق بايد شفاف باشد
عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، طي سخناني در اين مراسم با اشاره به حمايت‌هاي همه جانبه مردم و نمايندگان از تيم هسته‌اي گفت: ما اينجاييم که اعلام کنيم تيم مذاکره کننده هسته‌اي را در مذاکرات تنها نمي‌گذاريم.
وي ادامه داد:‌ما در کنار برج آزادي به عنوان نماد آزادگي ملت ايران اعلام مي‌کنيم که از دشمني آمريکا و هم‌پيمانانش برائت مي‌جوييم.
نماينده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:‌ ملت ايران در اين گزاره برگ اعلام کرده که حاضر نيست هيچ توافق بدي را بپذيرد.
وي با اشاره به وقايع تاريخي ايران گفت: ما هميشه سرافکنده بوديم که چرا در گذشته قراردادهاي ننگيني رقم خورد و اندک مقاومتي شکل نگرفت و اگر مقاومتي بود توسط مستکبران سرکوب شد اما امروز با گذشته متفاوت است و ملت ايران حاضر نيست حتي در مقابل انديشه ناچيز درباره توافق بعد تصوري داشته باشد.
نماينده مردم تهران با اشاره به رونمايي از گزاره برگ ملي اظهار داشت: اين گزاره برگ مفاهيم بلندي را درون خود دارد و در آن آمده که تحريم‌ها بايد در روز امضاي توافق لغو شود نه تعليق زيرا اگر تحريم‌ها تعليق شود به هر بهانه‌اي مي‌تواند تمديد و تجديد شود.
وي ادامه داد: اگر ما در زمينه هسته‌اي، دستاوردي در اختيار داشته باشيم تا آن را در برابر تحريم‌هاي ظالمانه و ادعاهاي بي‌اساس دشمنان قرار دهيم در ازاي ادعاهاي بعدي آنها چه چيزي را قرار است از دست بدهيم.
زاکاني در ادامه با اشاره به تاکيد دشمنان بر موضوع راستي‌آزمايي اجراي تعهدات به ايران اظهار داشت: ما هيچ نيازي به راستي‌آزمايي نداريم زيرا نمايندگان ما در مذاکرات هسته‌اي راستگو هستند و وفاي به عهد را از اسلام عزيز آموختند اما دشمنان ما حيله‌گر و بدعهدند که اگر هم توافقي را قبول کرده‌اند از موضع ضعف بوده و زماني که از موضع ناتواني خارج شدند از عهد خود عدول کردند.
وي با اشاره به بدعهدي آمريکا در توافق ژنو تصريح کرد: ما در ژنو به تعهدات خود عمل کرديم اما طرف مقابل بهانه‌جويي و بدعهدي کرد.
وي با يادآوري دوران پيشين مذاکرات هسته‌اي و پذيرش برخي محدوديت‌ها در زمينه صنعت هسته‌اي گفت: در سال 82 تا 84 ايران حتي بحث تحقيقاتي خود را نيز تعطيل کرد ولي دشمنان در مقابل، ما را محور شرارت خواندند و ايران را به حمله هسته‌اي تهديد کردند که در مقابل آن بايد گفت زهي خيال باطل.
نماينده مردم تهران ادامه داد: زماني که تهديدهاي دشمنان کارگر بود گذشته است و ملت ايران طلسم کاربرد تهديد در تسليم کردن ملت‌ها را شکست.
وي با تاکيد بر اينکه ما قائل به راستي‌آزمايي نيستيم، اظهار داشت: آنها موضع راستي‌آزمايي را مطرح و پس از آن عناصر خود را به عنوان راستي‌آزما براي ما تعيين مي‌کنند که ماحصل راستي‌آزمايي آنها در گذشته چيزي جز دشمني با ملت ايران نبوده است.
زاکاني با اشاره به بند چهارم NPT مبني بر حمايت از کشورهايي که به دنبال فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هستند، گفت: ما به NPT پايبند بوديم ولي آنها چه کمکي به ما کردند؟ امروز که فناوري هسته‌اي با تلاش خودمان به بار نشسته مي‌خواهند آن را از ما بگيرند و حتي به قانون وضع شده از سوي خودشان نيز پايبند نيستند.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاکيد بر اينکه دشمنان حتي حق حيات را براي ملت ايران قائل نيستند، اظهار داشت: پس از موضوع هسته‌اي دشمنان مي‌توانند ساير دستاوردهاي ما را نيز بهانه کنند و اين سدي است که اگر شکسته شود ديگر انتها ندارد.
وي با اشاره به بند سوم گزاره برگ ملي مبني بر عدم محدوديت در توسعه دانش‌ هسته‌اي ملت ايران تصريح کرد:‌ ما حافظ دانشمندان و استقلال ملت ايران هستيم ولي دشمنان مانع از توسعه علمي کشورمان مي‌شوند و ما اين را نمي‌پذيريم.
زاکاني ادامه داد: ما حفظ دستاوردهاي دانشمندان خود را عين عزت ملي مي‌دانيم.
وي با تاکيد بر اينکه ما هيچ نظارت غيرمتعارفي را نمي‌پذيريم، اظهار داشت: الزامات NPT از سوي ايران پذيرفته شده است ولي فراتر از آن هيچ چيزي را نخواهيم پذيرفت.
نماينده مردم تهران ادامه داد: ماحصل پذيرش اين بازرسي‌ها و نظارت‌ها از سال 82 تا 84 اين شد که ما شهدايي مانند عليمحمدي، شهرياري، احمدي‌روشن و رضايي‌نژاد را از دست داديم در حالي که سال‌ها طول مي‌کشد تا چنين افرادي تربيت شوند.
وي توان دفاعي ايران را سدي محکم در مقابل مکاران استکباري دانست و اظهار داشت: دشمنان مي‌خواهند اين سد را بشکنند و نتيجه آن يک جنگ زودرس خواهد بود و اگر کسي به بهانه دوري از جنگ ما را به پذيرش نظارت بر صنعت دفاعي‌مان توصيه مي‌کند در واقع ايران را در لبه پرتگاه جنگ قرار داده است.
زاکاني اضافه کرد: ما حق توقف و ايستادن در مسير رشد و پيشرفت هسته‌اي را نداريم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تاکيد ما در اين گزاره برگ اين است که هر تعهد ايران در توافق بايد برگشت‌پذير باشد و ما در اندک زماني بتوانيم در مقابل بدعهدي طرف مقابل دوباره بر پاي خود بايستيم.
وي تاريخ ملت ايران را خالي از هر گونه تجاوز به ديگر کشورها خواند و گفت: ملت ايران پيام‌آور صلح براي همه جهانيان است ولي در برابر زياده‌خواهي نيز سکوت نخواهد کرد و دشمنان بدانند هر گامي که زياده‌خواهي کنند با سيلي محکم ملت ايران روبرو خواهند شد.
زاکاني با اشاره به ادعاي بشردوستي دشمنان افزود: در سال 86 غرب به بهانه تحريم، از دادن مواد هسته‌اي مورد نياز کشور در حوزه پزشکي خودداري کرد و نزديک به 130 مرکز پزشکي کشور تحريم شد.
وي ادامه داد:‌ تا زماني که دانشمندان ما اين مواد را توليد نکرده بودند آنها حاضر نشدند اين مواد را به ما بدهند.
زاکاني با تاکيد بر اينکه دشمنان در واقع مي‌خواهند از ملت ايران انتقام بگيرند، تصريح کرد: اين تجارب به ما اين درس را مي‌دهد که هيچ گاه به دشمنان اعتماد نکنيم.
نماينده مردم تهران در مجلس در پايان خاطرنشان کرد: هر توافقي بايد در نهايت شفافيت باشد و تعهدات دو طرف در روز اجرايي شدن آن مشخص باشد و ما اميدواريم که شاهد موفقيت نمايندگان و ملت ايران در مذاکرات هسته‌اي باشيم.
* قرائت گزاره برگ ملي توسط پدر شهيد هسته‌اي
در ادامه مراسم پدر شهيد مصطفي احمدي روشن متن گزاره برگ ملي را قرائت کرد.
متن اين گزاره برگ به شرح ذيل است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
تعالي و پيشرفت کشور در سايه ي اسلام و تامين امنيت، رفاه و آسايش مردم از اهداف هميشگي نظام اسلامي است.
همه مي دانيم که امروزه پيشرفت کشور ها در ابعاد مختلف و تامين رفاه مردم از جمله در توليد انرژي پاک و سالم،افزايش محصولات کشاورزي، رقابت پذيري توليدات صنعتي، درمان بيماري هاي صعب العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستيابي به علوم و فناوري هاي نو  و ... مستلزم در اختيارداشتن فناوري هسته اي است.
ملت ايران با هوشمندي اين نياز را درک کرد . نخبگان و دانشمندان زيادي دست بکار شدند و با وجود تمامي تحريم هاي علمي و فني و اقتصادي با خون دل هاي فراوان ، هزينه هاي زياد و تقديم شهدايي بسيار ارزشمند بالاخره به اين فناوري دست يافتيم.
مستکبران حسود و تماميت خواه که نمي توانند پيشرفت ملت ها را ببينند در صدد سنگ اندازي برآمدند و اقدامات ظالمانه اي را عليه ملت ايران تدارک ديدند تا راه را بر پيشرفت ما ببندند. صدور قطعنامه هاي مکرر ، اعمال تحريم هاي غير قانوني و ترور دانشمندان هسته اي از جمله اين مظالم است.
رهبري هوشيار و حکيم انقلاب اسلامي با نرمش قهرمانانه براي اتمام حجت به دشمنان و از بين بردن بهانه هاي آنان مسير مذاکره را گشودند . اما 12 سال مذاکره و گفتگو و باز گذاشتن درب مراکز هسته اي به روي انواع نظارت ها و کنترل ها و دادن انواع امتيازات تا کنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مسأله نيست و اهداف ديگري در سرمي پروراند.
عهدشکني هاي مکرر آمريکا در طول مذاکرات هسته اي بويژه طي دوسال گذشته همچنين در قرارداد الجزاير، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمريکا با ديگر کشورها مثل ليبي، کره شمالي تعهدات تجاري با چين و حتي قرارداد سالت 2 با روسيه ثابت مي کند. همانگونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس محترم جمهور و وزيرخارجه رسماً اعلام کرده اند آمريکا عهد شکن و کاملاً غير قابل اعتماد است.
آنها حتي در مذاکرات اخير هم نارو زدند و با وجود اينکه هيئت ايراني با صرفنظر کردن از بعضي حقوق امتيازات مهمي را به آنها داد، آن نمک نشناس ها با انتشار گزاره برگ آمريکايي زير همه توافقات زدند و همانطور که وزير خارجه ايران گفت: فکت شيت آمريکايي دروغ است.
اين واقعيت هاي غير قابل انکار ايجاب مي کند که هميشه مراقب حيله آمريکاي عهد شکن باشيم. آنها بارها نشان داده اند که اگر در قراردادي امتيازات را بدهيم و دريافت امتيازات متقابل را به شرط و شروط و يا زمان آينده موکول کنيم، قطعاً زير تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمينان بخش اين است که تبادل امتيازات بين طرفين همزمان باشد و به آينده و شرط و شروط موکول نشود.
 در همين ارتباط و براي اطمينان از نتايج مذاکرات ما وظيفه خودمان مي دانيم که گزاره برگ ملي خود را در مقابل گزاره برگ جعلي آمريکا منتشر کنيم تا همه مردم جهان واقعيت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتيجه نرسيد مقصر آمريکاست.
ما ملت ايران با تأسي به رهبر حکيم خود و با تاکيد بر مواضع صريح ديگر مقامات عالي کشور  با انتشار اين گزاره برگ ملي، شرط هرگونه توافق هسته اي را رعايت اصول زير مي دانيم:
اصل يک: تمام تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعليق) شود.
اصل دوم: دستاوردهاي هسته اي در حد نيازهاي واقعي کشور بايد حفظ و تقويت شود.
اصل سوم: هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت هاي علمي و فني در امور هسته اي و هيچ محدوديتي براي دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين المللي اعمال نشود.
اصل پنجم: هيچ گونه نظارت و اعمال محدوديت بر نيروهاي مسلح و مراکز نظامي و امنيتي پذيرفته نيست.
اصل ششم: توافق هسته اي بايد بازگشت پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانيم به شرايط قبل از توافق برگرديم.
ما اعلام مي داريم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق بايد در توافقنامه هسته اي رعايت شود وگرنه مصداق توافق بد است و يک قرارداد تحميلي، استعماري و غيرقانوني و نامشروع است و هيچ کس از طرف ملت ايران اجازه امضاي قراردادي بدون رعايت اصول 6 گانه فوق را ندارد.»
پدر شهيد احمدي روشن در پايان قرائت اين متن از تيم مذاکره کننده هسته‌اي خواست تا از اين گزاره برگ، تفسير به راي نکنند.
* تحويل گزاره برگ ملي به وزارت خارجه
به گزارش خبرنگار فارس، قرار است اين طومارهاي مردمي فردا چهارشنبه ساعت 10 صبح تحويل وزارت خارجه شود.
* سرود « مرگ بر آمريکا» در ميدان آزادي
در بخش پاياني مراسم قطعه «مرگ بر آمريکا» توسط يکي از خوانندگان جوان کشورمان در مقابل برج آزادي اجرا شد.
انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg