کد مطلب: 138445
لحظه به لحظه با رايزني‌هاي وين/
ظريف وين را ترک کرد/ دنيس راس: تمديد 3 تا 6 ماهه مذاکرات معقول است/ بلومبرگ: موافقت ايران با منوط شدن برداشتن تحريم‌ها به تائيد آژانس/ نيويورک‌تايمز: اجراي تعهدات ايران تا يکسال زمان مي‌برد
تاریخ انتشار : 1394/04/08 10:57:18
نمایش : 1169
وزير امور خارجه ايران يکشنبه شب به تهران عزيمت و پس از يک روز حضور در تهران به وين باز مي‌گردد.













به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاري هسته‌اي وارد وين محل برگزاري اين مذاکرات شد. جان کري وزير خارجه آمريکا نيز جمعه شب وارد وين شده بود.
هشتمين دور رايزني‌هاي هسته‌اي در راستاي نگارش پيش نويس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وين در جريان است و معاونان ظريف و اعضاي هيأت کارشناسي ايران در وين حضور داشتند.
روز دوم مذاکرات نيز همانند روز اول اخبار داغي به همراه نداشت و ديدارهاي دو جانبه ظريف با وزراي خارجه آمريکا، انگليس و فرانسه و معاون وزير خارجه چين و همچنين مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اتفاقات ميداني چنداني رخ نداد اما در عرصه رسانه‌اي جنگ قابل توجهي از سوي رسانه‌هاي غربي عليه ايران در جريان بود که رويترز و آسوشيتدپرس گوي سبقت را از ساير هم خطان خود ربوده بودند و تلاش داشتند تا ايران را مقصر اين رخوت به وجود آمده و يا عدم نتيجه گيري احتمالي از مذاکرات جاري بدانند.
****
02:52  بلومبرگ مدعي موافقت ايران با منوط شدن برداشتن تحريم‌ها به تائيد آژانس شد
02:50  اتفاق نظر طرفين بر نقش «اراده سياسي»
02:37  دنيس راس: تمديد 3 تا 6 ماهه مذاکرات معقول است/ بايد ايراني‌ها را مقصر شکست جلوه دهيم
01‌:30  کري صبح امروز با آمانو ديدار مي‌کند
00:45  گزارش ويژه انديشکده مطالعات بين‌الملل زوريخ: برنامه هسته‌اي ايران منبع غرور ملي/ ايرانيان اقدامات گذشته آمريکا عليه کشورشان را فراموش نمي‌کنند
00:07  نيويورک‌تايمز: توافق تاريخ انقضا داشته باشد، راه ايران براي ساخت بمب هموار مي‌شود/اجراي تعهدات ايران تا يکسال زمان مي‌برد
00:05  دانلد ترامپ نامزد رياست جمهوري آمريکا: در برابر ايران همانند گداها شده‌ايم/ پارسيان مذاکره کنندگان ماهري هستند
23:41  مقامات آگاه ايراني: موضع آمريکا بر سر فردو تغيير کرده است
22:55 وزير امور خارجه ايران دقايقي قبل وين را ترک و راهي تهران شد و فردا مجددا به وين باز خواهد گشت.
22:14 وزير خارجه کشورمان گفت‌: همواره گفته‌ايم اگر طرف مقابل اراده سياسي داشته باشد رسيدن به توافق کاملا ميسر است.
22:13 يک مقام غربي بي‌نام به رويترز گفته که به دليل بدقولي ايراني‌ها و زيرپاگذاشته شدن تعهدات لوزان، مذاکرات تا 10 تير به نتيجه نمي‌رسد و احتمالاً تمديد نمي‌شود.
21:58 مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: قرار نيست دوباره درباره مسائل مجددا از اول مذاکره کنيم. تمامي مسائل همان چيزهايي است که در تفاهم لوزان در آوريل بيان شد.
21:54 خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس در مقاله‌اي که با تيتر «به هدف نرسيدن مذاکرات اتمي» منتشر شده نوشته که آمريکايي‌ها خواستار اعمال بازرسي‌هاي سرزده‌تري از بازرسي‌هاي کنوني هستند.
 
انتهاي پيام/ف
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg