کد مطلب: 138279
شيخ نعيم قاسم: حزب‌الله بعد از حوادث سوريه قوي ‌تر شده است
تاریخ انتشار : 1394/03/12 08:44:50
نمایش : 1573
معاون دبيرکل حزب‌ الله لبنان با اشاره به اينکه دستاوردهاي مقطعي گروه‌هاي تروريستي تغييري در معادله کلي جنگ ايجاد نمي‌کند، تاکيد کرد که مسير حزب الله بعد از حوادث سوريه قوي ‌تر شده است













به گزارش خبرگزاري تسنيم، شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب ‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبري المنار، تأکيد کرد که حزب ‌الله در سوريه حضور دارد، چرا که در هر جايي که بايد باشد حضور پيدا مي ‌کند. وي افزود: البته حضور حزب ‌الله در تمامي مناطق سوريه نيست، ما مرزهاي مشخصي داريم و در هر منطقه ‌اي مستقر نمي ‌شويم.
وي تصريح کرد که استقبال مردمي از حزب ‌الله لبنان مشارکت اين حزب در سوريه را افزايش داده تا اندازه‌‌اي که به جاي صدها مبارز، هزاران نفر به منطقه اعزام کرده است.
نعيم قاسم با استقبال از خانواده‌‌هاي شهدا تصريح کرد که مسير ما بعد از حوادث سوريه قوي ‌تر شده است و خانواده‌ هاي شهدا بهترين راهنما در استمرار اين روند هستند. وي ابراز داشت که مشارکت در سوريه تجربه ‌هاي زيادي به مقاومت داد که پيش از اين آنها را در اختيار نداشت.
وي در مورد درگيري‌ هاي قلمون تأکيد کرد که از يک سال پيش تلاش‌ ها براي توقف اعزام خودروهاي بمب ‌گذاري شده آغاز شده بود. وي ادامه داد وقتي تصميم به آغاز مرحله دوم گرفته شود، همه در جريان آن قرار خواهند گرفت
معاون سيد حسن نصرالله تأکيد کرد که اگر مبارزه حزب ‌الله در سوريه نبود، گروه‌هاي تروريستي الان به مناطقي در داخل پايتخت و بسياري از بخش‌ هاي لبنان رسيده بودند.
وي در مورد منطقه عرسال تصريح کرد که مشکل در اين منطقه نيست ، بلکه در تروريسم تکفيري موجود در ارتفاعات آن است. قاسم ادامه داد که حزب المستقبل بايد درک کند که منافعش در کنار ما تأمين مي‌شود و منافع ما نيز در کنار اين حزب به دست مي ‌آيد.
معاون دبير کل حزب ‌الله ادامه داد که در مرحله کنوني هيچ خطر واقعي در جبهه جنوبي وجود ندارد و ما هر روز بيش از روز قبل براي جنگ آماده هستيم.
قاسم در مورد گفتگوهاي بين حزب ‌الله و جريان المستقبل نيز تأکيد کرد که تصميم ما و المستقبل اين است که اين گفتگوها ادامه داشته باشد ، چرا که بخش مشخصي از التهاب موجود در منطقه را کاهش داده است. وي ابراز داشت در صورتي که دولت در پنج‌ شنبه آينده موضوع انتصابات را قطعي نکند ، هيچ موفقيت ديگري به دست نخواهد آورد ، ‌حزب ‌الله صد در صد در موضوع انتصابات با ميشل عون همراه است.
شيخ نعيم قاسم با اشاره به حمايت بين‌المللي از تروريسم تأکيد کرد که با اين حال وقتي رويکردهاي تروريستي رو به گسترش گذاشت ، غرب به دنبال مهار آن‌ ها برآمد تا اين گروه‌‌ها نتوانند به خطوط قرمز برسند. حجم پيشروي تروريستي و تکفيري بايد زير نظر اين ائتلاف بين‌ المللي باشد. آنها به دنبال باقي ماندن اين گروه‌ها جهت خدمت به پروژه خود در منطقه هستند.
شخص دوم حزب الله لبنان در مورد تسلط داعش بر تدمر تصريح  کرد که اين اتفاق معادلات را تغيير نمي‌‌دهد و آنچه در سوريه روي مي ‌دهد، پر کردن خلأها در وقت اضافه و بهبود دستاوردها است و اين چيزي از معادله کنوني را تغيير نخواهد داد. وي تأکيد کرد که ارتش سوريه در 760 موقعيت مبارزه مي‌کند، با اين وجود قدرت دولت در حمايت از مناطق حساس و بزرگ بالا است ، اما ممکن است خلل‌هايي در برخي مواضع که تأثير کمتري دارد، ايجاد شود.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg