کد مطلب: 118145
هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال
جدال سرخابي‌هاي محتاط با تبريزي‌ها قبل از دربي/ کورس نفت و سپاهان با تراکتور
تاریخ انتشار : 1394/02/19 09:31:45
نمایش : 2673
۸ ديدار همزمان از هفته بيست و نهم ليگ برتر روز يکشنبه برگزار مي‌شود و ۳ تيم تراکتورسازي، نفت و سپاهان در کورس قهرماني هستند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، هفته بيست و نهم و ماقبل پاياني ليگ برتر روز يکشنبه با انجام 8 ديدار همزمان برگزار مي‌شود. سه تيم براي قهرماني و 6 تيم براي سقوط نکردن مي‌جنگند. در اين روز به احتمال زياد بخش زيادي از معادلات پيچيده در قعر و صدر جدول ليگ حل خواهد شد. نگاهي به اين مسابقات مي‌اندازيم؛
پيکان- راه آهن؛ جدال 6 امتيازي ضعيف‌ترين‌ها براي بقا
يک مسابقه 6 امتيازي در انتهاي جدول و تيم برنده در اين بازي مي‌تواند به بقا در ليگ برتر اميدوار شود و چند پله صعود کند و به رده دوازدهم برسد. مسئولان دو باشگاه  براي پيروزي در اين بازي جوايزي براي بازيکنان‌شان در نظر گرفته‌اند. از نکات جالب اين مسابقه رويارويي ضعيف‌ترين خط حمله ليگ يعني پيکان با ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ است. پيکان از هفته دوازدهم ديگر رنگ برد را نديده و آخرين پيروزي آنها مقابل تراکتورسازي بود ولي راه آهن هفته گذشته سايپا را شکست داده است. تساوي اين دو تيم فقط به سود ساير رقباي انتهاي جدول خواهد بود.
ذوب آهن- ملوان؛ کار سخت قوي سپيد در نصف جهان
ذوب آهن براي کسب سهميه مي‌جنگد و اکنون يکي از بهترين و آماده‌ترين تيم‌هاي ليگ است. شاگردان گل‌محمدي اگر مثل همين چند بازي اخيرشان کم اشتباه و با تمرکز بالا در ميدان ظاهر شوند يک برد پرگل در انتظار اين تيم خواهد بود مگر اينکه ملوان ته جدولي در اصفهان شگفتي خلق کند و بتواند از ذوب آهن امتياز بگيرد. فيروز کريمي مي‌داند اگر در اين مسابقه بازنده شود احتمال دارد بقاي تيمش به هفته آخر کشيده شود بنابراين ملوان براي گرفتن يک امتياز به نصف جهان مي‌رود. قوي سپيد خزر کار دشواري در نصف جهان دارد.
استقلال - تراکتورسازي؛ نبرد با صدرنشين قبل از دربي/ نيمي از آبي‌پوشان در خطر محروميت!
استقلال براي اينکه اندک اميدش را براي کسب سهميه آسيايي حفظ کند بايد در اين مسابقه پيروز شود. مساوي هم شانس اندک آبي‌پوشان براي آسيايي شدن را به حداقل‌ مي‌رساند. بنابراين استقلال  در اين بازي به دنبال برد است تا بعد از اين مسابقه به مصاف پرسپوليس رقيب سنتي خود برود.
مسابقه پيش از دربي ويژگي‌هاي خاصي دارد. مربيان دوست دارند با برد به استقبال دربي بروند از سويي ديگر بازيکناني که در خطر محروميت و دو اخطاره شدن هستند معمولا در اين بازي‌ها محتاطانه بازي مي‌کنند. استقلال 5 بازيکن دو اخطاره دارد. جاسم کرار، اميرحسين صادقي، خسرو حيدري، اميد ابراهيمي و رضا عنايتي يعني نيمي از استقلال در خطر از دست دادن دربي هستند با اين حال آنها اگر به آسيا فکر کنند بايد مقابل تراکتورسازي با تمام توان بازي کنند.
تراکتورسازي هم حبيب گرداني را به دليل محروميت و فردين عابديني، شهريار شيروند را به خاطر مصدوميت  ندارد. رويارويي آندرانيک تيموريان با استقلال هم از ديگر نکات جالب اين بازي است. تيموريان در نيم فصل اول براي استقلال بازي کرد و اکنون با لباس قرمز مقابل اين تيم قرار مي‌گيرد. تراکتورسازي براي حفظ صدرنشيني و رسيدن به قهرماني ليگ برتر بايد در اين بازي پيروز شود و تساوي ممکن است قرمزپوشان تبريزي را از صدر به رده سوم بفرستد. بنابراين هر دو تيم در اين مسابقه برد مي‌خواهند.
گسترش فولاد - پرسپوليس؛ سرخپوشان محتاط مقابل آبي‌هاي تبريز
اين مسابقه براي سرخپوشان در جدول ليگ حساسيتي ندارد و آنها فقط براي دفاع از اعتبار باشگاه خود به فکر برد هستند و دوست دارند با برد به استقبال دربي بروند. اين در حالي است که پرسپوليس 5 بازيکن دو اخطاره دارد؛ بابک حاتمي، علي عسکر، سوشا مکاني، محسن بنگر و مهرداد کفشگري 5 بازيکن دو اخطاره پرسپوليس هستند که در صورت دريافت کارت زرد ممکن است دربي را از دست بدهند. بنابراين امکان دارد سرخپوشان هم محتاط‌تر از قبل در تبريز بازي کنند. پرسپوليس در صورت برد در اين مسابقه ممکن است يک پله صعود کرده و به رده هشتم برسد.
گسترش فولاد تبريز براي بقا مي‌جنگد و آبي پوشان تبريزي تلاش مي‌کنند از پرسپوليس امتياز بگيرند. شاگردان فراز کمالوند در صورت برد در اين بازي بقاي‌شان در ليگ برتر تضمين خواهد شد ولي مساوي ممکن است آنها را همچنان در خطر سقوط قرار بدهد.
سايپا - استقلال خوزستان؛ آبي‌هاي اهواز به فکر بقا
بعد از استعفاي مجيد جلالي مشخص شد که تيم سايپا خيلي هم بي‌حاشيه نيست با اين حال سايپا با جلالي فصل را به پايان مي‌رساند و فصل آينده به دنبال سرمربي جديد خواهد بود. نارنجي‌پوشان که شانس کسب سهميه آسيايي هم ندارند در صورت باخت در اين بازي هم فقط ممکن است يک پله سقوط کنند و از رده هفتم به هشتم برسند با اين حال باشگاه سايپا بيانيه داد که ما جوانمردانه بازي خواهيم کرد ولي شايد بازيکنان اين تيم خيلي انگيزه‌اي براي اين مسابقه نداشته باشند. از سويي ديگر استقلال خوزستان براي بقا بايد در اين بازي پيروز شوند. مساوي فقط شاگردان ويسي را در منطقه خطر و سقوط نگه مي‌دارد بنابراين آنها براي بقا مي‌جنگند. سايپا روي ميزباني اين مسابقه هم خيلي نمي‌تواند حساب کند زيرا مدام با مسئولان استان البرز اختلاف نظر دارند.
فولاد خوزستان - پديده خراسان؛ نبرد راحت شاگردان اسکوچيچ
فولاد اگر مي‌خواهد فصل آينده هم در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشد بايد مقابل تيم پرحاشيه و پر از مشکل پديده پيروز شود. اسکوچيچ قراردادش را براي دو فصل ديگر با فولاد تمديد کرده و انگيزه زيادي دارد که همچنان در کورس کسب سهميه بماند. پديده هم ماندنش در ليگ برتر قطعي شده و بازيکنان و کادرفني تيم فقط نگران مشکلات مالي هستند و خيلي انگيزه‌اي براي اين بازي ندارند بنابراين شانس فولاد براي کسب يک برد آسان زياد است.
نفت تهران - صباي قم؛ شاگردان منصوريان در رويايي صدرنشيني و قهرماني
نفت در برنامه 90 قهرمان ليگ شد اما در جدول ليگ برتر اين تيم با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازي در رده دوم جدول قرار دارد. شاگردان منصوريان تلاش مي‌کنند صباي قم را شکست بدهند تا همچنان در کورس قهرماني باشند و اگر استقلال هم از تراکتورسازي امتياز بگيرد در آنصورت اين تيم صدرنشين خواهد شد. بازيکنان صبا هم انگيزه‌ زيادي براي اين مسابقه ندارند و آنها بيشتر به فکر مطالبات پرداخت نشده خود از باشگاه هستند و هرچقدر هم بخواهند در ميدان جوانمردانه بازي کنند به اندازه بازيکنان نفت انگيزه نخواهند داشت. نفت شکست سنگيني را در ليگ قهرمانان آسيا متحمل شد اما به مرحله بعد صعود کرد و بعيد است آن باخت تاثيري در شرايط تيم نفت داشته باشد جز خستگي.
نفت مسجد سليمان - سپاهان؛ جنگ قهرماني و بقا
نفت مسجد سليمان براي بقا مي‌جنگد و اگر بتواند از سپاهان که يکي از سه  مدعي قهرماني ليگ برتر است سه امتياز بگيرد هم باعث خوشحالي تراکتورسازي و نفت تهران مي‌شود و هم تا هفته آخر به بقا اميدوار خواهد ماند. البته تيم نفت به اندازه سپاهان بازيکنان تاثيرگذار ندارد ولي بهروز مکوندي اميدوار است با حمايت هواداران پرشور خود بتوانند سپاهان را با شکست بدهند. شاگردان حسين فرکي نمي‌خواهند از کورس قهرماني عقب بمانند و اين بازي هم مي‌تواند زيبا و جذاب باشد مسابقه‌اي که هر دو تيم از مساوي متنفرند و يکي براي قهرماني مي‌جنگد و يکي براي بقا.
برنامه هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال
يکشنبه 20 ارديبهشت
18:00-پيکان-راه‌آهن
18:00-ذوب آهن-ملوان
18:00-استقلال-تراکتورسازي
18:00-گسترش فولاد-پرسپوليس
18:00-سايپا-استقلال خوزستان
18:00-فولاد-پديده
18:00-نفت تهران-صباي قم
18:00-نفت‌ م.سليمان-سپاهان
انتهاي پيام/ک
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg