کد مطلب: 118033
آيت‌الله صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:
حمله به يمن «ذلتِ جهاني» براي عربستان بود/ بازديد از مراکز نظامي ايران خلاف شرع و مورد قبول نظام نيست
تاریخ انتشار : 1394/02/04 15:39:58
نمایش : 1677
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: حمله عربستان و متحدان او به يمن يک ذلت جهاني براي اين کشور بود.
به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا،‌ آيت‌الله کاظم صديقي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول با بيان اينکه نفس اماره از خطرات بزرگ پبش روي بشريت است، گفت: سمت هاي دولتي و مسئوليت‌هاي دهن پُرکن بسيار کوتاه است و اساساً عمر دنيا کوتاه است و زندگي بشري در اين عالم طولاني نيست و همه‌امان مسافر هستيم و اين سفر به سرعت طي مي‌شود.
وي افزود: مسئوليت‌هاي سياسي ، اجتماعي، فرهنگي و مملکتي بسيار خطرناک است و خدا نکند انسان سرگرم ازدياد ثروت و پرکردن دست نزديکان خود باشد. خدا نکند انسان در پست‌هاي دولتي که امانت‌هاي الهي است نوکر يک جريان باشد وچشمش را به بقيه ببند که اين از خصيصه‌هاي مومنين نيست.
امام‌جمعه موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: انسان مخلوق خدا است و بنده است، ضعيف و ناتوان است و هرچه دارد براي خدا است و هيچ‌ چيزي غيراز خدا ندارد و اگر به اين نکته توجه شود انسان دوام ذکر پدا مي‌کند، کار او ذکر مي شود و خدمتش عبادت خواهد بود. چنين کسي همواره به مصلحت مي‌رود و گرفتار مفسده نمي‌شود.
آيت‌الله صديقي در خطبه دوم نمازجمعه تهران حوادث يمن را مورد توجه قرار داد و گفت: مساله اول که از مسائل مهم جهان اسلام است مسئله يمن است. رخدادهايي که واقع مي‌شود ما اسرارش را نمي‌دانيم ولي آنچه مسلم است خداي حکيم، خداي مقتدر، خداي ناظر و خداي محيط اوضاع جهان را متحول مي‌کند و عبرت‌ها يکي بعد از ديگري بايد مايه بيداري عالم اسلام و افزايش بيداري و بصيرت در خود ما باشد، همه اينها را کلاس‌هاي معرفت حق بدانيم.
وي با بيان اينکه حمله عربستان و متحدان او به يمن يک ذلت جهاني براي اين کشور بود، اضافه کرد: هيچ کسي گمان نمي‌کرد يمن يک کشور فقير در مسيري قرار بگيرد که رئيس‌جمهور يمن با پاي خودش صحنه را ترک کند و از کشور فرار کند، و مردم يک انسجام و وحدتي پيدا کنند و زمينه استقلال، زمينه آزادي و شکوفايي خود مردم در به دست آوردن حاکميت در خويشتن خود آن هم با اعتقادات اسلامي و ديني و با الهام‌ گرفتن از نهضت صددرصد اسلامي ايران با شعارهاي مشترک و با اهداف مطرح شده فراهم شود.
امام‌جمعه موقت نمازجمعه تهران با بيان اينکه ادامه داد: در اين ميان کشور عربستان سعودي و چند کشوري که در اختيار قدرت‌هاي بزرگ جهاني هستند از سرمايه‌ عظيم ملت اسلام که نفت است در اختيار رژيم‌هاي سلطنتي قرار گرفته و دلارهاي بي‌حد و حصري که حق مردم است در خزانه‌هاي خودشان جمع کردند، اينها يک مرتبه وحشت بکنند و با اشاره آمريکا بدون اعتنا به قراردادهاي بين‌المللي به حقوق شرعي، به مرزهاي قانوني تجاوز آشکار به يک کشوري که هيچ جرمي و تعرضي به کشور همسايه ندارد و هيچ حرکتي که موجب جنگ عليه آنها بشود از آنها سر نزده است.
آيت‌الله صديقي تصريح کرد: اين اتفاق يک شکست سياسي و يک ذلت جهاني است و يک کشوري که خودش را مسلمان مي‌داند و يک کشوري که حرمين شريفين در اختيار اوست و يک کشوري که همه سال در نقاط مختلف عالم در موسم حج به آنجا مسلمانان مي‌روند، خودشان را خادم‌الحرمين معرفي مي‌کنند معلوم مي‌شود که هيچ تعهدي به حقوق مسلمانان ندارد.
امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اين تجاوز براي عربستان يک خسارت 100 درصدي بود. يک رژيمي که هيچ‌گاه با هيچ کافر، ملحد و متجاوزي درگير نشده، اما دلارها داده و مرتب سلاح جمع کرده و اين سلاح‌هاي مخرب و مدرن را در يک کشوري که هم فقير و هم تعرضي به جايي ندارد عليه اين کشور سلاح‌هايش را آزمايش و به کار مي‌گيرد و اين يک شکست سياسي و ذلت جهاني است.
وي با بيان اينکه حق وتو براي برخي از کشورها همان قانون جنگل است و آنها درنده‌هايي هستند که بايد خلع سلاح شوند، اظهار داشت: عربستان نه تنها هيچ پايبندي به اسلام و معنويت نداشت و  قداستي براي حرمين باقي نگذاشتند بلکه به عربيت خودشان هم پايبند نبودند زيرا که مساله جنگ در ماه‌هاي حرام قبل از اسلام هم اين حاکم بوده، رايج بوده و يک فرهنگ پذيرفته شده حتي در زمان جاهليت که همواره آتش جنگ روشن بوده و  به مدت 4 ماه به عنوان آتش بس قبول مي‌کردند اما اينها حرمت و قداست ماه‌هاي حرام را در هم شکستند و در همين ماه رجب المرجب ملاحظه کرديد که اين آتش‌ها را بر سر مسلمانان مظلوم يمن بيش از 3 هزار شهيد که 400 کودک را کشتند.
آيت‌الله صديقي اضافه کرد: اين حمله شبيه حمله صهيونيست‌ها به غزه و لبنان بود، عجيب اين است که اين جنايت را اين قانون‌شکني را اين قساوت را اين جنايت جنگي را که از سلاح‌هاي غيرمتعارف عليه مردم بي‌دفاع استفاده کردند، از سلاح‌هاي فسفري استفاده کردند از سلاح‌هايي که در جنگ هم نبايد از آنها استفاده شود اينها استفاده کردند براي مردمي که دفاعي هم از خودشان نکردند.
وي با بيان اينکه ادعاي آنها از اينکه به اهداف خودشان در طولان رسيدند دروغ است،‌گفت: عجيب طوفاني عليه خودتان به وجود آورديد اين از آن غضب‌هاي خاص خداست که يک رژيم با دست خودش اعتباري که نداشت ولي همه اعتبارات خودش را در اين قمار باخت حالا چه اهدافي در سر مي‌پروراندند که به اين اهداف از پيش تعيين شده رسيدند، گفت:  اينها مي‌خواستند مرزهاي عربستان را امن کنند. گروه‌هاي وابسته به عربستان را در داخل يمن اقتدار دهند،  سلاح‌هاي انصارالله را نابود کنند، رئيس‌جمهور وابسته، فراري و غيرقانوني را دوباره برگردانند. سيطره و سلطه خودشان را بر يمن مستقر کنند و گروه‌هاي تروريستي القاعده را حمايت کنند، دلگرم کنند که يمن به سامان نرسد.
به گفته امام جمعه موقت نماز جمعه تهران عربستان از هيچ کدام از اهداف از پيش تعيين شده‌اش در حمله به يمن موفق نبوده، و روحيه انصارالله تقويت شده و قبايلي که با انصارالله يکي نشده بودند انسجام آنها را بيشتر کردند و يمن که 20 استان دارد امروز 18 استان‌اش تحت سيطره نيروهاي انصارالله است و القاعده و گروه‌هاي تروريستي مناطق مختلفي را عقب‌نشيني کردند و بقيه هم اين اقتدار انصارالله و ارتش يمن و مردم يمن را در يک فشار خاصي قرار دادند که تاکنون چنين نبوده و در تمام اهدافي که عربستان فکر مي‌کرد شکست خورد هم خسارت دنيوي و هم خسارت ديني خورد.
صديقي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع هسته‌اي گفت: مذاکرات براي  شروع شده و طي چند ماه بناست که به پايان برسد. در اين جهت هم هشدارهاي مقام معظم رهبري که هم پشتوانه معنوي دارد و خداي منان هم امام را و هم ايشان را با تاييدات غيبي در رفتار و گفتارش مصونيتي داده که تاکنون حرفي به گذاف نفرمودند و آنچه مي‌گويند منشأ‌ش تقوا و با هدايت‌هاي الهي همراه است و علاوه بر آن نيز تجربه‌هاي واقع‌بينانه دارد، داريم.
وي با بيان اين مطلب که ما با دشمن در حال مذاکره هستيم، اظهار داشت: اين دشمن، دشمن قسم‌خورده‌اي است که از موقع تاسيس‌اش تاکنون به هيچ ملت و هيچ کشولي رحم نکرده است و تمام نرمش‌هايش مقدمه و تاکتيکي براي نابودي طرف خودش بوده است و چنين دشمني که هويت و موجوديت‌اش، خيانت و جنايت است و اعتقادي به دين ندارد و قوانين بين‌المللي را قبول ندارد قابل اعتماد نيست که درنده‌هاي بي‌مهاري‌اند که از نيروي اتم و سلاح‌هاي اتمي استفاده کردند، هم آمريکا و هم فرانسه اين کار را کرده‌اند.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خودشان روي باروت نشسته‌اند و به دنيا ضربه مي‌زنند و تهديد مي‌کنند و اينها مدعي‌اند، که بايد مذاکره‌کنندگان ما به تبعيت از رهبر عزيز که هميشه مورد حمايت ملت بوده‌اند بايد توجه داشته باشند که با چه کسي مذاکره مي‌کنند و طرفشان در چه موقعيتي و با چه سوابقي است.
صديقي  گفت: دغدغه مقام معظم رهبري که عالي‌ترين مقام مقدس براي جهان اسلام بعد از امام زمان (عج) است که بايد مورد توجه تيم مذاکره‌کننده قرار گرفتند که ديانت و اعتقادات ما اقتضا مي‌کند که اين دغدغه‌ها را جدي بگيرند.
به گفته خطيب موقت نماز جمعه تهران مساله هسته‌اي بسيار پيچيده است و به اين سادگي‌ها نيست که با لبخندها و يا درگوشي حرف‌زدن‌ها همه چيز حل شود نبايد غافل باشيم تا غافلگير شويم.
وي با اشاره به انتشار فکت‌شيت آمريکايي پس از مذاکرات لوزان گفت: آنها اين بيانيه را از مدت‌ها پيش آماده کرده بودند و آن بيانيه را کاخ سفيد ارائه کرد که خلاف آن چيزي بود که تيم هسته‌اي ما مي‌گفت و يا در متن آمده بود، هم دروغ مي‌گويند به راحتي و هم تهديد مي‌کنند و هم قابل اعتماد نيستند و عهدشکني مي‌کنند، بنابراين بايد با هواس جمع و اعتقاد به خدا و شجاعت لازم و روحيه حماسي نه انفعالي به مذاکرات برويم، آنها شعار دهند براي خودشان باغ و بستان بکارند و ما بگوييم اينها براي مصرف داخلي‌ خودشان است که اينها براي داخل ما خوب است که البته در صحنه جهاني و در معتقدات ما اين نوع خام‌شدن‌ها هيچ جايگاهي ندارد.
صديقي در بخشي از سخنانش با اشاره به رعايت خطوط قرمز گفت: در اين باره همه بزرگان و خطباي ديگر نماز جمعه هم تذکرات لازم را دادند اما بنده از اين ديد مي‌گويم که بايد پايگاه‌هاي امنيتي و نظامي ما مورد توجه قرار گيرد که اگر خداي نکرده آنها دست‌شان براي بازرسي‌هاي غيرمتعارف باز باشد و هر وقت و هر مکاني که به خيال‌ خودشان مشکوک شدند دسترسي بازرسي داشته باشند، ذلت آشکار، امري خلاف شرع و حماسه 36 ساله ملت ايران است که همانگونه که سردار سلامي جانشين فرمانده سپاه گفته‌اند يک تجاوز آشکار است.
وي ادامه داد: کدام کشور اين اجازه را مي‌دهد و اين ذلت را مي‌پذيرد که کساني که قصد هويت و حيثيت آنها را کرده‌اند آزاد بگذاريم و به منافع ما دسترسي داشته باشند؛ تعجب ما از بعضي از مسئولين در اين است که در توجيه اين مطلب گفته‌اند که آنها بيايند ما اجازه نمي‌دهيم، اگر مي‌توانيد اجازه ندهيد شما نماينده يک ملت غيور هستيد همانجا بايستيد و قبول نکنيد اينکه قبول کنيد و بعدا نگذاريد آنها هم مي‌گويند ما عهدشکنيم گرچه چنين عهدي هم باشد عهد نيست، اين استراتژي دين و قرآن ما است و اين تعهد نه قانوني است و نه شرعي و نه مورد قبول نظام و ملت است.
صديقي در بخش پاياني سخنانش خطاب به کشورهاي غربي با بيان اينکه شما از قشون مسلح ما بي‌خبر هستيد و خداوند متعال به همين شن‌هاي بيابان طبس فرمان داد که ما يک گلوله هم مصرف نکرديم و يک شهيد هم نداديم و آنها مفتضح شدند و اين وعده خداوند است، گفت: اين مملکت، مملکت اهل بيت است، ما نگران چه چيزي هستيم که انفعالي برخورد مي‌کنيم؟ اين رفت و آمدهاي مشکوک آمريکايي‌ها مورد توجه مسئولين باشد، مردم را به شبهه نياندازيد، امور ناگفتني براي مردم وجود ندارد و پس پرده به مردم گفته شود و اعتماد مردم جلب شود.
 
انتهاي پيام/ف
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg