کد مطلب: 117890
معرفي امامزادگان شهرستان اردل+تصاوير
تاریخ انتشار : 1394/01/06
نمایش : 11738
شهرستان اردل از ديرباز پذيراي عاشقان امامت و ولايت بوده است و در اين ايام نوروز نيز مردم از جاي جاي ايران اسلامي به زيارت امامزادگان اين شهرستان مي آيند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي هفت چشمه، امامزاده شاهزاده عزيز (ع) ازنوادگان امام موسي بن جعفر(ع) است ودرشهراردل واقع شده است.درحال حاضر ظرفيت پذيرش امام زاده درروز500 نفراست و هرهفته 100زائربه آنجامشرف مي شوند. مساحت بقعه وکل بنا 61 مترمربع است.
 

امامزاده حليمه خاتون سرپير مربوط دوره صفوي و قاجار است و در روستاي سرپير شهرستان اردل واقع شده است اين امامزاده تنها بناي سردابي استان است كه داراي تاريخي ايلخاني است و در روره‌هاي بعد مرمت گرديد. نمونه اي از اين مرمت‌ها در كتيبه اي سنگي به تاريخ 1332 در بالاي ورودي رواق به حرم ذكر شده است.


HalimehKhatoonSarpir.jpg
 امامزاده شاه البرز (ع) از نوادگان موسي بن جعفر(ع) است و در  روستاي آليکوه  در 36 کيلومتري اردل واقع شده است  داراي جاده آسفالت و برق و لوله کشي آب است ، هر هفته 100 زائر به امامزاده مشرف مي شوند . مساحت بقعه و کل بنا 30 مترمربع است .

امامزاده سيد نورالدين : بناي امامزاده سيدنورالدين ده كهنه (هلوسعد)که در ميانكوه اردل قرار دارد ، داراي سقف و بنايي كوتاه بوده وفضاي داخلي آن نيز بسيار کوچک است . پلان بناي زيباي اين امامزاده به شکل چند ضلعي طراحي شده است .
 
انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg