فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم (ع):
الگوي بسيج جهاني و فراگير شده است
به گزارش هفت چشمه به نقل از «جهانبين نيوز»، سردار علي‌محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) در آستانه هفته بزرگداشت بسيج، در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن با تبريک ميلاد حضرت زينب (س) و فرارسيدن هفته بسيج، ياد و خاطره شهدا به‌ويژه 95 هزار شهيد بسيجي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، دفاع از امنيت و دفاع از حرم آل الله، ضمن تقدير از اطلاع‌رساني مطلوب اصحاب رسانه پيرامون اخبار سپاه و بسيج، اظهار کرد: رسالتي که تک‌تک شما خبرنگاران درزمينهٔ حق‌گويي و حق بيني بر دوش داريد قابل‌تقدير و مايه خرسندي است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) با تبريک هفته بسيج، اظهار کرد: هرکسي دل درگرو انقلاب اسلامي دارد، بسيجي است، ولو کارنامه بسيجي و کارت بسيجي نداشته باشد.

وي، حضور باشکوه و بي‌نظير مردم در استقبال از رئيس‌جمهور و هيئت دولت طي سفر استاني در روزهاي پنجشنبه و جمعه و همچنين روز شنبه براي راهپيمايي حمايت از کودکان مظلوم غزه را نتيجه بصيرت مردم و ايفاي نقش اصحاب رسانه دانست و گفت: به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي، بسيج بزرگ‌ترين شبکه فرهنگي، اجتماعي و نظامي در همه دنياست که اين شبکه بي‌نظير است و مختص مردم ايران است.

سردار اکبري، با اشاره به اينکه هرکسي در دنيا مقابل ظالمي ايستادگي مي‌کند بسيجي است، افزود: بخش‌هاي عمده‌اي از اهداف تشکيل بسيج محقق شده و رسالت بسيج که در دامن سپاه شکل‌گرفته است، بر اساس قانون اساسي حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن مي‌باشد.

وي، با يادآوري فتنه‌هاي گوناگون از بدو پيروزي انقلاب اسلامي همچون جنگ 8 ساله، ناامني‌ها، فتنه عظيم در قالب جنگ ترکيبي و شناختي، تصريح کرد: بسيجيان همواره در ميدان حضور يافته‌اند و مظلومانه از انقلاب و دستاوردهاي آن دفاع کرده‌اند تا گزندي به اين انقلاب وارد نشود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم عليه‌السلام گفت: شعار هفته بسيج امسال؛ «بسيج، اميد ملت ايران» مي‌باشد و حضور بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف سازندگي، محروميت‌زدايي، سيل، زلزله و ...، براي اميدبخشي به مردم است که باعث هجمه به بسيج از سوي دشمنان مي‌شود.

سردار اکبري، تأکيد کرد: از هر بسيجي سؤال شود براي چه چيزي در بسيج حضور دارد؟ قطعاً مي‌گويد براي جمع‌آوري امتيازات آخرتم آمده‌ام و هيچ چشمداشت دنيوي ندارد.

وي، حضور بسيجيان در عرصه مقابله با جنگ اقتصادي دشمنان و خنثي‌سازي تحريم‌ها را از ديگر اقدامات باروحيه بسيجي در کشور دانست و با يادآوري حضور بسيجيان در عرصه‌هاي علمي، جهاد تبيين، جهاد کبير، عدالت‌طلبي و مطالبه گري ...، تصريح کرد: مطالبه گري از مسئولين و کمک به مبارزه با فساد از شاخصه‌هاي بسيجيان گمنام است.

سردار اکبري با گراميداشت ياد و خاطره بيش از 95 هزار شهيد بسيجي در عرصه‌هاي مختلف دفاع از انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم آل الله، افزود: ارائه الگوي موفق از سبک زندگي ايراني اسلامي، ازجمله انتظاراتي است که از بسيج وجود دارد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختياري گفت: سند 10 ساله اعتلاي بسيج از يکي دو سال قبل شروع‌شده و با سازمان‌دهي 11 قرارگاه با زيرمجموعه‌ها و کميته‌هاي فرعي فعاليت مي‌کنند.

سردار اکبري، افزود: به مناسبت هفته بسيج، 1560 برنامه در سطح استان چهارمحال و بختياري توسط قرارگاه‌هاي 11 گانه بسيج اجرا خواهد شد.

وي، عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، دفاعي امنيتي، تعليم و تربيت، علم و فناوري، فضاي مجازي و رسانه، تعالي سازماني، راهيان نور، زن و خانواده و ... را ازجمله قرارگاه‌هاي بسيج دانست که برنامه‌هاي گراميداشت هفته بسيج را با شعار بسيج اميد ملت ايران اجرا خواهند کرد.

سردار اکبري در ادامه به پرسش‌هاي خبرنگاران پيرامون موضوعات مختلف درزمينهٔ برنامه‌هاي اشتغال‌زايي، اقتصادي، محروميت‌زدايي، کشاورزي، فرهنگي، علمي بسيج پاسخ گفت.

وي در پايان تأکيد کرد: هرچند ما نرفته‌ايم در لندن و پاريس و ...، بسيج تشکيل بدهيم؛ اما الگوي بسيج جهاني و فراگير شده است و آن‌ها در مقابل کاخ سفيد نماز جماعت هم برپا مي‌کنند.

سردار اکبري، درباره اهميت حضور مردم استان چهارمحال و بختياري در استقبال از رياست جمهوري و همچنين راهپيمايي حمايت از کودکان فلسطيني در شهرکرد، اظهار کرد: بيش از 11 هزار ميليارد تومان اعتبار در سفر دوم رئيس‌جمهور به استان چهارمحال و بختياري اختصاص داده‌شده که مي‌طلبد مسئولان استان بيشتر دستاوردهاي اين سفر را براي مردم بازگو کنند.

وي، اين استقبال کم‌نظير را نشانه بصيرت مردم در قدرداني از خدمتگزاران واقعي و حمايت از نظام و ولايت دانست که باعث سرگيجه و سردرگمي دشمنان شده است.

سردار اکبري در پاسخ به سؤالي پيرامون نقش سپاه در راستاي تحقق شعار سال و مهار تورم و رشد توليد، اظهار کرد: کار بسيج، بسيج کنندگي است و با توجه به ظرفيت‌هاي در اختيار سپاه و بسيج درزمينهٔ ايجاد کارگاه‌هاي اشتغال‌زايي زودبازده، امکانات و تجهيزاتي را براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهيم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم عليه‌السلام همچنين گفت: ارائه آموزش‌هاي لازم درزمينهٔ هاي کشاورزي نوين که به‌عنوان‌مثال باعث افزايش توليد گندم در سطح هکتار شده از سوي بسيج مهندسين کشاورزي و آسيب‌شناسي کارگاه‌هاي راکد و کمک به ايجاد صنايع تبديلي و کمک به توليدکنندگاني که دچار مشکل شده‌اند، از اقدامات انجام‌شده درزمينهٔ تحقق شعار سال مي‌باشد.

وي، افزود: آب‌رساني به بيش از 200 روستا کار بسيار سختي است که در حال انجام است. تکميل کلينيک درماني در شهرستان فارسان، انعقاد قرارداد و امضاي تفاهم‌نامه بااعتباري بالغ‌بر 60 هزار ميليارد تومان طي 3سال آينده توسط قرارگاه امام حسن مجتبي عليه‌السلام براي محروميت‌زدايي، اجرا مي‌شود و قراردادهاي ما 70 به 30 مي‌باشند؛ يعني 70 درصد را دولت و 30 درصد را سپاه و بسيج در اجراي طرح‌ها بر عهده مي‌گيرند.

سردار اکبري، از برنامه‌هاي عمراني و محروميت‌زدايي ديگر مانند کمک به احداث گلخانه‌ها، راه‌هاي بين روستايي و راه‌هاي بين مزارع هم خرداد و گفت: بسيج و سپاه به دنبال پيمانکاري نيست، بلکه همه اين برنامه‌ها براي کمک به دولت و خدمت به مردم مي‌باشند.


انتهاي پيام/1030ج