رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري:
والدين در فضاي مجازي همراه فرزندانشان باشند
به گزارش هفت چشمه؛ مرتضي عسگري در گفتگو با «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: لازم است آموزش‌هاي مورد نياز در فضاي مجازي براي والدين دانش‌آموزان هم ارائه شود تا بتوانند در اين فضا همراه فرزندان خود باشند.

وي با تاکيد بر اينکه والدين بايد به اين موضوع واقف باشند که متولدين دهه‌هاي هشتاد و نود عقل‌شان بيشتر از سن‌شان کار مي‌کند، بيان داشت: بنابر تاکيدات امام علي (ع) بايد فرزندان متناسب با زمان خودشان تربيت شوند و لازم است شيوه‌هاي تربيتي نوين که در بحث فضاي مجازي هم مهم است جايگزين تربيت سنتي شود.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري بيان داشت: والدين بايد شرايطي را فراهم کنند که اگر مشکلي براي فرزندانشان در فضاي مجازي ايجاد شد با فراغ بال به والدين خود اطلاع دهند.

عسگري يادآور شد: برخي از کاربران امنيت خود را در فضاي مجازي تامين نکرده‌اند و از همين رو گرفتار مکر کلاهبرداران مي‌شوند به اين ترتيب که سوءاستفاده‌کنندگان با اين بهانه که بايد اهراز هويت در فضاي شاد يا روبيکا صورت گيرد کد تائيد ورود به حساب کاربري را از دانش‌آموزان گرفته و ابزار جرم در اختيار مجرم قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: پيام‌هاي آلوده حاوي لينک با استفاده از حساب کاربري که هک شده براي مخاطبين کاربر ارسال شده و افراد با توجه به اعتمادي که به وي دارند وارد لينک مي‌شوند و با نصب اپليکيشن پيشنهادي بر روي گوشيشان هم حساب بانکيشان خالي مي‌شود و هم به بقيه مخاطبانشان به‌صورت درختي پيام حاوي لينک ارسال مي‌شود.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري بيان داشت: اين روزها با استفاده از سامانه جعلي سهام عدالت با عنوان «سهام من» يا سامانه جعلي شکايت قوه قضائيه، پيامک‌هايي به افراد ارسال مي‌شود و برخي به دليل عدم توجه به هشدارهاي پليس، درگير شده و حساب‌هاي بانکيشان خالي مي‌شود.

عسگري افزود: اگر براي دانش‌آموزان يا والدين‌شان مشکلي پيش آمد پليس فتا به‌صورت 24 ساعته در خدمتشان است تا بتوانند با مراجعه سريع به اين مرکز همکاران ما را در جريان بگذارند و اگر مشکل مالي ايجاد شده حساب‌هاي مقصد توقيف شود و اجازه برداشت مالي داده نشود و اگر موضوع اجتماعي مانند ايجاد مزاحمت يا تهديد به انتشار اطلاعا شخصي يا موضوعات ديگر است بلافاصله با هماهنگي مقامات قضايي ورود کرد.

وي يادآور شد: دانش‌آموزاني که دچار کلاهبرداري مي‌شوند بايد فردي امين در خانواده داشته باشند که در همان لحظات اوليه به پليس مراجعه کنند چراکه با کتمان موضوع در گام‌هاي بعدي دامنه کلاهبرداري افزايش مي‌يابد و ورود به موضوع دشوار مي‌شود.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: افراد مي‌توانند از طريق شماره 096380 يا 03821824440 با همکاران ما در پليس فتا تماس گرفته و مشکل خود را مطرح و مشاوره‌هاي اوليه را گرفته سپس بلافاصله با مراجعه به پليس فتا موضوع را پيگيري کنند.

انتهاي خبر/1026ج