رئيسي در نشست خبري همتاي عراقي:
آتش‌بس بايد هرچه زودتر در غزه برقرار شود

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيدابراهيم رئيسي در نشست خبري مشترک با محمد شياع السوداني نخست‌وزير عراق با بيان اينکه برقراري آتش‌بس و کمک‌رساني به غزه بايد هرچه زودتر انجام شود، اظهار کرد: مواضع ايران و عراق در موضوع فلسطين مشترک است. هرچه سريع تر بايد بمباران‌ها قطع شود. اين جنايت هولناک، جنايت عليه بشريت و نسل‌کشي و کودک‌کشي است که از سوي رژيم صهيونيستي با حمايت آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي انجام مي‌شود.  

وي همچنين با اشاره به روابط ايران و عراق و ارتقاي آن، اظهار کرد: در حوزه مسائل سياسي، روابط بين دو کشور روز به روز در حال گسترش است. روابط ديپلماتيک و همکاري‌هاي امنيتي دو کشور از مهمترين نکات اين مدت بين ايران و عراق است. از جمله موضوع امنيت منطقه به ويژه در اقليم و اجراي قرارداد امنيتي بين دو کشور که تمام تلاش اين است اين قراداد به صورت کامل اجرا شود.

رئيسي ادامه داد: از نخست‌وزير عراق براي اهتمامش در خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب و امن‌ شدن مرزهاي بين دو کشور تشکر مي‌کنم.

رئيس‌جمهوري يادآور شد: در زمينه روابط اقتصادي هم گام‌هاي بسيار خوبي بين دو کشور برداشته شده است‌. توسعه روابط تجاري بين دو کشور و شهرک‌هاي صنعتي مرز دو کشور و همکاري مشترک براي توليد از گام‌هاي برداشته شده در اين زمينه است. تلاش دولت عراق براي خط ريلي شلمچه - بصره که از کريدورهاي مهم است و راه‌اندازي آن براي دو کشور منافع بسيار دارد قدرداني مي‌کنم.

انتهاي پيام/570ه