اين پويش ادامه دارد...
دژ مستحکم ملت براي جلوگيري از نفوذ آمريکا در ايران/ اتحاد همه جانبه با شعار #ماهم_اجازه_نميدهيم














به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا روز دوشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در بياناتي مهم با اشاره به تلاش واشنگتن براي سوءاستفاده از نتايج مذاکرات هسته اي فرمودند "به خيال خودشان در اين توافقي که البته تکليف آن معلوم نيست -نه معلوم است اينجا تصويب بشود و نه معلوم است آنجا تصويب بشود- نيت آنها اين بود که از اين توافق راهي پيدا کنند براي نفوذ در کشور؛ ما اين راه را بستيم؛ ما اين راه را به طور قاطع خواهيم بست." همين بيانات حکيمانه رهبري کافي بود تا پويشي با عنوان #ما_هم_اجازه_نميدهيم در سراسر کشور با حمايت تمامي اقشار و صنوف مردمي راه اندازي شود. کمپين هاي متعددي نيز با اين عنوان در شبکه هاي اجتماعي تشکيل شد که در نهايت هدف اصلي حمايت از سخنان رهبري است.
پيام فرمايشات رهبري براي مجلس، دقت و ريزبيني بيشتر در بررسي برجام است
محمداسماعيل سعيدي، عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ائل در خصوص فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در خصوص توافق هسته اي و تلاش هاي دشمن براي سواستفاده از آن گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند سرنوشت نهايي شدن اين توافق هنوز مشخص نيست و موضوع بايد از طريق قانوني در کشورمان بررسي شده و تصميم گيري لازمه انجام شود.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو افزود: طبق قانون اساسي توافق نامه هاي بين المللي بايد در مجلس شوراي اسلامي طرح و بررسي شده و سپس در صورت تصويب امضا شده و اجرايي شوند.
وي در پاسخ به سوالي در مورد پيام بيانات اخير مقام معظم رهبري براي جرياني که سعي دارد قانون را ناديده گرفته و مجلس را دور بزند و اجراي مفاد توافق نامه را قبل از تصويب آن آغاز کند، چيست؛ اظهار داشت: قطعا نظر مقام معظم رهبري بر اين است که قانون مراعات شود  و نبايد مجلس، که عصاره ملت است را به هر نحوي دوربزنند.
وي در ادامه اذعان داشت: بيانات مقام معظم رهبري حاوي اين پيام براي مجلس بود که با دقت و ريزبيني بيشتري متن برجام را بررسي کند تا مبادا زمينه براي نفوذ دشمن از اين طريق فراهم شود.
سعيدي در پايان خاطر نشان کرد: مباحث و موضوعات به شکل فردي و گروهي توسط نمايندگان در حال پيگيري و بررسي مي باشد و با انتخاب اعضاي کميسيون ويژه بررسي برجام، به شکل بهتري اين روند ادامه خواهد داشت تا برجام به شکل کارشناسي  از ابعاد و ديدگاه هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته و نهايتا تصميم لازمه توسط نمايندگان ملت اخذ شود.
 
جلوي نفوذ آمريکا از طريق تاسيس لانه جاسوسي را مي گيريم
عبدالرضا مصري نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار صبريه اظهار اظهار داشت: اخيرا بار ديگر شاهد معجزه کلام بوديم و آنان که از سراسر دنيا به ايران آمده بودند، بيش از ما جذب سخنان رهبري شدند.
وي با اشاره به اينکه امام خامنه اي از عيد فطر هشدارهاي خود را در ارتباط با نفوذ آمريکا اعلام کرده بودند، گفت: ايشان فرمودند در صورت توافق هسته اي يا عدم آن، اجازه نفوذ آمريکا را نخواهيم داد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي به توطئه پيچيده غربي اشاره کرد و افزود: مصداق اين توطئه سخنان جان کري در سناي آمريکا مبني بر گذر از ايران، است.
مصري ادامه داد: مقام معظم رهبري در سخنراني اخيرشان دو راه نفوذ و تفرقه را مد نظر قرار دادند. ايشان چند استراتژي سياست خارجي کشور را به درستي و صراحت بيان کردند و بر ارتباط با کشورهاي مسلمان تاکيد داشتند.
وي خاطر نشان کرد: اولين رهبري که امروز در دنياي اسلام به طور رسمي دست دوستي و برادري به سوي ساير کشورهاي اسلامي مي برد، رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ايشان همچنين خطرات تفرقه شيعه و سني را هشدار دادند.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مسئله نفوذ با تفرقه متفاوت است، يادآور شد: مسئله نفوذ مي تواند از راه هاي فرهنگ، اقتصاد، سياست و هر روزنه اي امکان پذير باشد.
مصري تاکيد کرد: رهبر انقلاب اسلامي با بيان آيه اشدا علي الکفار رحماء بينهم اعلام کردند مسلمانان همواره بايد آمريکا و اسرائيل غاصب را دشمن بدانند و از سوي ديگر با هم متحد باشند.
 
ثابت کرده ايم که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند
وي گفت: سي و چند سال است که ملت ما در برابر شديدترين توطئه هاي آمريکا دوام آورده است و اين بزرگترين درس براي ساير کشورهاي اسلامي است.
اين مسئول بيان داشت: طي سال هاي بعد از انقلاب ثابت کرديم که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با مقايسه ايران با ساير کشورهاي منطقه، افزود: برخي از کشورهاي منطقه سالهاست که تحت نفوذ آمريکا قرار دارند، اما با اين وجود از ايران اسلامي که شديدترين تحريم ها را تحمل کرد، عقب تر هستند.
خداوند به کشوري که در مقابل استکبار بايستند عزت مي دهد
مصري با اشاره به بردباري ملت ايران در سالهاي اخير، يادآور شد: اگر کشوري در برابر استکبار بايستد، خداوند نيز يقينا به او عزت خواهد داد.
وي تصريح کرد: تعدادي از افراد متاسفانه طرفدار تاسيس دفتر حافظ منافع آمريکا در ايران هستند و سعي در عادي سازي برخي از خطوط قرمز را دارند.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاکيد داشت: به هر نحوي مخالف تاسيس هرنوع لانه جاسوسي، هرچند کوچک در ايران هستيم.
حفظ منافع آمريکا يعني تخريب منافع ملت ايران
مصري با انتقاد از اظهارات برخي افراد سرشناس براي حفظ منافع آمريکا در ايران، بيان داشت: هرگونه حفظ منافع آمريکا در ايران به معناي تخريب منافع مالي و معنوي ملت است.
اين مسئول ادامه داد: افرادي که با سياست هاي آمريکا آگاهانه يا ناآگاهانه همراهي کردند، بعد از فرصت هايي که نظام به آنها داد، بايد راه راست را انتخاب کنند.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خطرات جريان فتنه يادآور شد: جريان فتنه همواره به دنبال هموار کردن راهي براي ارتباط آمريکا بوده است و بايد در برابر عادي کردن جريان فتنه ايستاد.
 
 
ملت ايران اجازه نفوذ دشمن از طريق مذاکرات را نخواهد داد
نعمت الله منوچهري در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: ملت ايران در تاييد بيانات مقام معظم رهبري اجازه نفوذ دشمن از طريق مذاکرات را نخواهد داد.
وي افزود: به فرموده مقام معظم رهبري، آمريکايي ها مي خواهند از توافقي که هنوز نه در ايران و نه در امريکا تکليفش و رد يا قبول شدنش معلوم نيست، وسيله اي براي نفوذ در ايران بسازند و ما هم در حمايت از مقام معظم رهبري اجازه نفوذ اقتصادي، سياسي، فرهنگي و يا حضور سياسي در ايران را به امريکايي ها نخواهيم داد.
منوچهري با تاکيد بر اينکه، فصل الخطاب مصالح کشور بيانات مقام معظم رهبري است،  افزود: ايثار و مقاومت ملت مسلمان و فهيم ايران در برابر تحريم ها و فشار اقتصادي که بيش از 3 دهه درگير آن هستند به دنيا ثابت کرده است که اين ملت بر سر ارزشهاي خود مذاکره نمي کند و هرگز زير بار ظلم نخواهد رفت.
وي با اشاره به تاريخ سياه دنياي استکبار در برابر ملت ايران تاکيد کرد و گفت: هماهنگونه که مقام معظم رهبري بيان داشتند دشمن به دنبال ايجاد اختلاف و نفوذ در منطقه بوده و اين بيشتري وخطرناکترين فتنه دشمن در منطقه است.
نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: امروز آگاهي و بصيرت بخشي و شناخت چهره نفاق و تزوير جهاد در راه خداست.
عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه در ادامه افزود: به فرموده امام خامنه اي دشمن با ايجاد يک جنگ خانگي قصد دارد انگيزه جهاد و مجاهدت را در بين مسلمانان منحرف کند.
منوچهري در پايان تاکيد کرد: دشمن امروز از مقاومت ملت ايران مي ترسد و به خوبي ميداند نظام جمهوري اسلامي ايران بر سرعزت، اسلاميت و سربلندي ملت هرگز مذاکره نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد کوچکترين حقي از اين ملت مسلمان ضايع شود.
 
راهبرد آمريکا براي نفوذ در ايران شکستن چارچوب هاي تعيين شده توسط رهبري است
به گزارش  دزفول امروز: با دکتر "عباس سليمي نمين” مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران، پژوهشگر و روزنامه نگار که از چهره هاي سرشناس فضاي رسانه اي و سياسي کشور است به تحليل بيانات مهم رهبر انقلاب نشستيم، بياناتي که در آن، مقام معظم رهبري ضمن هشدار نسبت به قصد آمريکا مبني بر سوء استفاده از توافق، اعلام کردند که با قاطعيت جلوي نفوذ آمريکا در مسائل سياسي، فرهنگي و اقتصادي خواهيم گرفت.
مقام معظم رهبري طي سخنراني بسيار مهمي که در ديدار اعضاي مجمع جهاني اهل بيت(ع)داشتند نسبت به نفوذ و سوء استفاده آمريکا از نتايج توافق هشدار دادند، پيش از اين حضرت آقا در مورد نفوذ آمريکا به مراکز حساس نظامي هشدار داده بودند ولي امروز از نفوذ آمريکا در موضوعات سياسي، فرهنگي و اقتصادي تذکر دادند، دليل اين هشدارهاي رهبري اساسا چه چيزي است و آمريکا با اين مذاکرات بدنبال چيست؟
آمريکايي ها، بعد از اين توافق بر اساس قرائن تلاش خواهند کرد که از اين فرصت استفاده کنند براي اين که موقعيت ايران را در منطقه تضعيف کنند، براي اينکه موقعيت ايران را در منطقه تضعيف کنند بايد بتوانند در معادلات داخلي ايران تاثير بگذارند، يعني به گمان خودشان همان طور که آقاي اوباما هم به صراحت اعلام کرد، بيايند و موضع ضد اسرائيلي ما را تضعيف کنند.
موضع ضد اسرائيلي ما را زماني مي توانند تضعيف کنند که در رقابت هاي سياسي و صف بندي هاي سياسي داخلي بتوانند تاثير گذارباشند. ما در داخل کشور ديدگاه هاي مختلف داريم، جمهوري اسلامي به هيچ وجه دنبال اين نبوده حق حيات دارندگان انديشه هاي متفاوت از خودش را بگيرد. (انديشه هاي متفاوت در ايران) حق حيات دارند و در حال فعاليت هستند.
آقاي اوباما در واقع با آن صحبت خود نشان داد که به دنبال چيست. البته پيش از اين هم مي شد حدس زد که اينها بعد از اين توافق به دنبال اين باشند که محدوديتي که رهبري تعيين کرده را بشکنند.
رهبري محدوديتي در مذاکرات ايجاد کرده که يک استراتژي بسيار تعيين کننده است يعني امکان سوء استفاده براي آمريکا را ببندد. آمريکايي ها الآن نشان دادند که هدف شان از اين مذاکرات شکستن آن چارچوب هاي تعيين شده است با اين نگاه که موقعيت جمهوري اسلامي در معادلات جهاني زماني مي توانند بشکنند که در داخل پايگاه قدرت در ايران بتواند تغييراتي ايجاد کند. اين اميد آنها است.
يعني آمريکا براي انتخابات آينده برنامه دارد؟
اين نگاه طولاني مدت است و اين آرزوي دراز مدت آمريکا است، جريانات مختلف با هم رقابت مي کنند و انتخابات در قالب اين رقابت شکل مي گيرد. آمريکا مي خواهد اين رقابت را به نفع يک جريان تقويت کند اين آرزوي آمريکايي ها است.
بله! آمريکا اين آرزو را دارد که جرياني که به آنها نزديک تر است و با ديدگاه هاي آنها تطابق بيشتري دارد، آن جريان را در داخل ايران تقويت کند. اين آرزو از ابتداي انقلاب اسلامي بوده است.
با ايجاد ارتباط، اين مسئله (اثرگذراي بر انتخابات و تقويت جريان همسو براي کسب قدرت در ايران توسط آمريکا) تقويت مي شود و امکان تحرک افزايش مي يابد. وقتي آمريکا در ايران سفارت نداشته باشد نمي تواند تحرک زيادي داشته باشند حتي اگر انگليس هم به اوسرويسي بدهد.
منظور از نفوذ آمريکا در ايران، فضاي ايجاد شده بواسطه توافق هسته اي است؟
نه! توافق اين امکان را ايجاد نمي کند. اين موضوع مهمي است که بايد به آن دقت شود…. توافق در يک چارچوبي است…. مي خواهند آن چارچوب را بشکنند.
توافق به خودي خود، زيان آور نيست آنچه زيان آور است اين است که آنها بتوانند اين چارچوب ها را بشکنند.
رهبري مقيد کردند که بايد در اين چارچوب حرکت کنند و خوشبختانه توانسته اند اين مديريت را اعمال کنند که با حفظ اين چارچوب توافق صورت گيرد تا براي اينکه توافق کنيم لبخند خاص به آمريکايي نزنيم يا براي اينکه توافق کنيم چشم پوشي از مواضع ضد بشري آمريکا نداشته باشيم.
آمريکا در تلاش است اين چارچوب را بشکند. آيا اين قدرت را دارند که بشکنند يا خير، بستگي به هوشمندي ما دارد. اينکه ما راه را باز بگذاريم يا ببنديم، اين مهم است. رهبري نشان مي دهد که بسيار هوشمند هستند و دارند رصد مي کنند و راه را مي بندند. اين وظايفي را هم متوجه ما مي کند که بدانيم دشمن مي خواهد چه کاري انجام دهد.
آن چه مسلم است دشمن در آن قضيه (توافق هسته اي) دستاوردي داد، ما هم دستاوردي داريم. اگر نهادهاي قانوني در کشور بگويند دستاوردها مورد قبول است آن توافق در چارچوب خاص صورت مي گيرد ولي قصد آمريکا اين است که در حاشيه اين امر چارچوب تعيين شده را بشکنند و بگويند حالا که اينجوري شد سفارتمان را هم در ايران فعال کنيم . حالا که توافق شد اين فرصت ها را هم در ايران بدست بياوريم. اين بستگي به ما دارد.
اگر تا به حال در اين سالهاي بعد از پيروري انقلاب اسلامي توفيقاتي کسب کرده ايم به اين دليل است که رقابت در داخل کشور سالم بوده و چارچوب هاي قدرت در نهايت در داخل کشور بسته مي شده است اگر اين چارچوب ها به تدريجي متاثر از عوامل بيروني بسته بشود اين در واقع امکان تضعيف و نفي استقلال کشور را بوجود مي آورد.
ورود آمريکاي ها به صحنه سياست در ايران مي تواند معادلات را به هم بزند و اثرگذاري نيروي خارجي به رقابت هاي سياسي داخلي سم مهلک است.
امروز بايد بدانيم ورود بيگانه به صحنه رقابت داخلي يک سم مهلک است اين را هر کسي با هر سليقه اي بايد جلويش را بگيرد. آمريکايي ها صريح مي گويند که ما بايد در داخل ايران فعال شويم تا خط و مشي ايران را عوض کنيم.
خط و مشي ايران زماني عوض مي شود که آدم هايي سرسپرده را بتوانند در مجلس و جايگاه هاي قدرت نفوذ دهند در اين راستا آنها سرمايه گذاري و حمايت کنند که برخي با رويکرد بيگانه در ساختار قدرت قرار گيرند.
رويکرد نيروهاي داخلي ما، منافع ما را تامين مي کند و رويکر دنيروي بيگانه منافع بيگانه را تامين مي کند. وقتي بيگانه به صراحت مي گويد که مي خواهم از فرصت استفاده کنم تا وارد معادلات قدرت در ايران بشوم همه بايد اين راه را ببندند. و هشدارهاي رهبري از اين رو است که راه را ببنديد و نگذاريد و آمريکايي ها که اهدافشان را به صراحت دارند بيان مي کنند موفق شوند. طبيعي است که ما بايد هوشمندانه در اين زمينه عمل کنيم.
پس از اعلام جمع بندي هسته اي، شاهد حضور هيئت هاي مختلف اقتصادي از کشورهاي مختلف به ايران هستيم، رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ اقتصادي در بيانات اخير خود هشدار دادند، آيا هشدار مقام معظم رهبري در مورد نفوذ اقتصادي ورود شرکتهاي چند مليتي به ايران است؟
نه! اينکه آنها به ايران مي آيند نشان دهنده شتاب زدگي و استيصال آنها است و اينکه آنها دچار مشکل هستند و مي خواهند هر چه سريعتر مشکلات خودشان را حل کنند. اما در عين حال اگر اين مطلب مديريت نشود حتي تعجيل آنها براي ارتباطات اقتصادي مديريت نشود مي تواند مشکلاتي براي ما به بار بياورد. مي تواند موجب اين بشود تا افرادي که منافع ملي برايشان خيلي مهم نيست با زد و بند هايي بجاي تقويت توليد در ايران تقويت مصرف را دنبال کنند.اينها همه متصور است
اما ورود هيئت هاي عالي رتبه غربي به ايران، اين همان حرفي بود که رهبري مي زد که آنها بيشتر نياز به ما دارند. اينکه آنها تعجيل دارند بيايند يعني شرايط آنها شرايط سختي است و مي خواهند حتما در شرايطشان ايجاد تغيير کنند.
خب! آقاي دکتر پس منظور از نفوذ اقتصادي که رهبري در مورد آن هشدار دادند چه هست؟
امکان دارد آنها به عوامل زبون و پستي که در داخل کشور است که در هر کشور ي هم هست و در تاريخ ما هم آدم هايي هم هستند که حاضرند منافع ملي را به ثمن بخث بفروشند و زير پا بگذارند، بيگانه بتواند، امروز وارد معادله اقتصادي بشود و با دادن رشوه و امتيازاتي آن بهره مندي که ما بايد از ارتباطات اقتصادي ببريم آن بهره مندي را تضعيف کنند.
ما مي توانيم از اين ارتباطات بهره اي براي تقويت توليد در ايران بگيريم و هم مي توانيم تبديل ايران را به يک جامعه مصرفي کنيم.
دولت يک کششي به طرف حل مسائل در کوتاه مدت دارد، الته همه دولت ها دارند، دولت ها براي اينکه در انتخابات پيش رو موقعيتشان بهتر بشود و در عرض چند ماه تغيير ملموس براي مردم ايجاد کنند امکان دارد در اين چند ماه به وادي واردات بيفتند چرا که با توليد نمي توان شرايط دولت را در چند ماه بگونه اي عوض کنيد که نظر مردم نسبت به دولت مثبت بشود. اين امکان وجود دارد که دولت در اين وادي قرا بگيرد.
هشدار رهبري در اين حوزه امر کاملا قابل فهم و درک است که حالا با شرايط بوجود آمده که نشان داده شده تعجيل بسيار زياد غربي ها و خوب نبودن شرايط آنها است که مي خواهند ارتباطاتي برقرار کنند ما بايد اين ارتباطات را به بهترين شکل در جهت مسائل ملي قرار دهيم و نگذاريم آدم هاي دون و آدم هايي که خيلي هويت ندارند با دريافت رشوه يا امتيازاتي اين شرايط را براي ما شرايط خيلي خوبي قرار ندهند يا اين شرايط را براي ما بسوزانند.
اين شرايط مي تواند سوزانده بشود و يا بهره برداري درست شود.
 
آقاي دکتر! شما موافق تصويب برجام هستيد، با وجود پذيرش محدوديت ها؟
بله. آن را ايده آل نمي دانم و داراي اشکالات جدي است ولي در عين حال امتيازات و دستاوردهايي براي ما دارد، کاش تلاش بيشتري مي شد تا به ايده آل نزديکتر مي بود ولي در عين حال مي تواند برون رفتي از شرايط فعلي باشد.
اگر افق کلان را نگاه کنيم و نقش ايران در جهان و در مسائل تعيين کننده حاکم بر نزاع هاي بين المللي نبايد خودمان را در اين قضيه زمين گير کنيم. بلکه بايد از اين مسئله خارج شويم تا امکان تحرک بيشتري در معادلات جهاني داشه باشيم.
موضوع هسته اي اصلا هيچ موقع سنگر نبود بلکه يک پرونده اي است که بدليل غفلت هاي ما تبديل به يک اجماعي عليه ما شده است. بايد اين اجماع را بشکنيم و اين توافق منجر به شکستن آن اجماع خواهد شد و اين قطعا به نفع ما است ولو اينکه در اين قضيه دستاوردهايمان نسبت به داده هايمان حتي بر اساس تحليل برخي عزيزان برابر نباشد و ما نفعمان کمتر از داده هايمان باشد که البته من اين را معتقد نيستم.
مي گويم که حتي اگر تحليل عزيزاني که انتقادات جدي دارند، درست باشد، ما اگر نگاه کلان داشته باشيم، برون رفت از اين قضيه به نفع ما است نه به نفع غرب به شرط اينکه مراقبت هايي که رهبري مي گويند داشته باشيم و همچنان در چارچوب هاي تعيين شده حرکت کنيم.
به نظر شما در مذاکرات مرز بندي رعايت شده؟
غير از موارد جزئي، بله رعايت شد. برخي مواضع نقض شد و رهبري تذکر داد و آنها هم پذيرفتند.
ببينيد! حاشيه دولت يازدهم مي خواست اين مرزبندي ها را کاملا بشکند. خوشبختانه دولت آقاي روحاني تذکراتي که دريافت کرد بعد خودش را اصلاح کرد. يعني خودش را مقيد کرد که در چارچوبي که رهبري تعيين مي کنند، حرکت کند. تذکري که به آقاي ظريف داده شد در نوع تعاملش با آقاي کري. ايشان پذيرفت و ديگر اين امر تکرار نشد يا تذکري که به آقاي روحاني درباره مذاکرات تلفني داده شد و اين ديگر تکرار نشد.
صريحا تذکر داده شد؟
بله
به نظر مي رسد جرياني در دولت بدنبال گفتگو با آمريکا در مسائل ديگر براي ايجاد فتح بابي براي عادي کردن روابط ايران با آمريکا باشند؟ شما همچين گرايشي در دولت مي بينيد؟
گرايش دارند. بله! اين را رد نمي کنم. در دولت تمايلاتي وجود دارد و من اين را رد نمي کنم اما در عمل آيا تن به مديريت رهبري مي دهند يا نه، بحث ديگري است و اينکه خواستگاه آنها چيست، بحث ديگري است.
بعضا نگاه آقايان اين است که مثلا مي شود با سلطه گران در همه زمينه ها به توافق رسيد. خير! اين امکان ندارد. ما در خيلي از مسائل اصلا نمي توانيم به توافق با آمريکا برسيم.
آيا ما در مورد اسرائيل مي توانيم با آمريکا تعامل کنيم؟ اصلا جزو لاينفک سياست آمريکا حفظ اسرائيل است. اگر اسرائيل سقوط کند قطعا جهان سرمايه داري ضربه هلناک و اساسي مي خورد . حيات اينها با هم ارتباط تنگاتنگ دارد. قطعا با آمريکا در موضوع اسرائيل اصلا نمي توانيم به توافقي برسيم.
آمريکا را مي توانيم يک زماني با آن ارتباط داشته باشيم. چون يک حکومتي است ولو حکومت باطل باشد، حکومت مشروع است و مشروعيتش با باطل بودنش دو مقوله متفاوت است. با حکومت هاي مشروع مي توانيم ارتباط داشته باشيم ولي اصلا اسرائيل مشروعيت ندارد.
اسرائيل رژيم غاصبي است که حقوق يک ملت را غصب کرده. آيا مي توانيم در مورد اسرائيل با آمريکا مذاکره کنيم؟ خير! اصلا اين امکان پذير نيست.
مادامي که آمريکا به سلطه گري خودش ادامه مي دهد اسرائيل جزو لاينکفش است و اصلا نمي تواند بدون اسرائيل بر جهان اسلام سلطه داشته باشد و لازمه سلطه او در يک منطقه بسيار استراتژيک و حياتي داشتن اسرائيل بعنوان پايگاهي در دل جهان اسلام است.
خيلي مسائل ديگري وجود دارد که ما نمي توانيم با آمريکايي ها به توافق برسيم به همين دليل امروز معتقديم که نمي توانيم الآن در اين شرايط با آمريکايي ها ارتباط داشته باشيم.
از طرف دولت اين پالس دادها داده مي شود؟
بله! اولا در دولت يازدهم همگوني وجود ندارد برخي از نيروهاي موجود در دولت يازدهم اين نظر را ندارند و برخي ها اين نظر را دارند. دولت يازدهم يک دولت ائتلافي است از يک طيفي که ديدگاه هاي مختلف دارد.
وقتي مي گوييم دولت يازدهم، بايد در نظر داشته باشيم که در آن نيروهاي معتقد به آرمانهاي انقلاب اسلامي وجود دارد همچنين در آن نيروهايي هم هستند که مقداري در اين زمينه تفاوت هاي فاحشي هم دارند.
 
 
هميشه امکان بدعهدي آمريکا وجود دارد
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در گفت و گو با  آناج با اشاره به بيانات اخير رهبر انقلاب و در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه منظور رهبر انقلاب از نفوذ آمريکاييها در ايران چيست، گفت: با توجه به فرمايشاتي که مقام معظم رهبري ديروز در جمع مجمع راديو و تلويزيون هاي جهان اسلام داشتند، در مقطع فعلي حتي اگر موضوع هسته اي به يک توافق با آمريکا بيانجامد باز هم ما شعار «مرگ بر آمريکا» که هميشه عليه آمريکا داديم، تداوم خواهد داشت، زيرا اولاً مذاکرات با آمريکا در سال هاي اخير صرفاً درباره موضوع هسته اي بوده، حال آنکه اين شعاري که ما بر عليه آمريکا مي دهيم و اختلافات موجود بسيار فراتر و درباره همه موضوعات و نوع رفتار آمريکا در قبال جمهوري اسلامي ايران است.
وي ادامه داد: حتي دستيابي به توافق نشانه کاهش دشمني هاي آمريکا با انقلاب اسلامي و مردم ايران نيست، بلکه آنها گزينه ديگري فعلا در اختيار ندارند و توافق را مناسب ترين راه در مقابله با پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران مي دادند.
وي افزود: تجربه به ما آموخته است حتي در صورت توافق هر لحظه امکان دارد آمريکا بدعهدي کرده و خلاف توافق عمل کند.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش اظهار کرد: ما اين شعار خودمان را که از اول انقلاب گفتيم "مرگ بر آمريکا" امروز اگر کنار بگذاريم، نشان دهنده اين است که فريب آمريکا را خورده ايم و اين موضوع هم در داخل و هم در سطح جهان اسلام موجب نااميدي ملت ها از انقلاب اسلامي مي شود، به طور کلي راهبرد فعلي آمريکا اين است که با برقراري رابطه و تعامل با ايران بر نظام اسلامي ما تاثير بگذارد و سياست ها و رفتارهاي نظام را مطابق خواسته هاي خودش پيش ببرد.
وي با بيان اينکه آنچه که امروز ما را در مقابل اين تهديدات اقتصادي و تحريم هاي دشمنان ما به پيروزي مي رساند عمل کردن به تدابير مقام معظم رهبري در راستاي همان مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتي، گفت: اقتصاد مقاومتي الزاماتي دارد که همه ما بايد اين الزامات را رعايت کنيم، اول اينکه از دولتي کردن اقتصاد بپرهيزيم، و جلوي اسراف را بگيريم، اسراف تنها در محيط خانه و خانواده نيست بلکه بايد جلوي اسراف در محيط جامعه و محيط کار و اداره و... را هم بگيريم.
وي با اشاره به اينکه بانک هاي کشور بايد براي رونق بخشيدن به اقتصاد وارد ميدان بشوند، گفت: بايد همانگونه که مقام معظم رهبري تاکيد فرمودند توليد داخلي را رونق دهيم به شرط اينکه کيفيت توليد داخلي هم بالا برود.
آل هاشم عنوان کرد: ما بايد بعد از آني که توليد داخلي را رونق داديم و کيفيت آن را بهبود بخشيديم، بايد فرهنگ مصرف توليد داخلي را ترويج کنيم مخصوصاً در سازمان ها، ادارات و وزارت خانه ها بايد اين اتفاق بيافتد.
وي با تاکيد به اينکه نبايد از کالاهاي خارجي استفاده کنيم، اظهار کرد: از جمله الزامات اقتصاد مقاومتي ديگر عبارت از اين است که مسئولان ما، دولتمردان و اهالي مجلس ما تلاش کنند وابستگي کشور را به نفت کم کنند، در اين صورت است که مي توانيم به دشمن غالب باشيم.
وي با اشاره به جديت رهبر انقلاب در خصوص اين که نمي گذاريم نفوذي در ايران انجام گيرد، بيان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبري تاکيد فرمودند، اين همان خط و همان روشي است که حضرت امام خميني بناي آن را گذاشتند و از اولين روزهاي انقلاب اسلامي دشمنان ما تلاش مي کردند اين انقلاب نوپاي ما را از بين ببرند، همان روزها و ماه هاي اوليه پيروزي انقلاب، جرياناتي براي از بين بردن انقلاب از طريق انفجار و ترور و... راه اندازي کردند و وقتي ديدند اين روش ها جوابگو نيست دست به دامن راهکار نظامي شدند و جنگ تحميلي را عليه ما انجام دادند ولي ديدند ملت ما پايدارتر شدند، اين نشان داده است از اول انقلاب هر چقدر تهديدات بر عليه ملت بيشتر باشد، ملت ما مقتدرتر و مصمم تر و وحدت داخلي هم بيشتر مي شود، اين ها ايستادند براي اينکه جلوي نفوذ دشمن را بگيرند.
حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود با بيان اينکه امروز هم دشمن به هر طريق ممکن تلاش مي کند در کشور عزيز ما نفوذ پيدا کند، گفت: حتي بعضي از دشمنان ما بعد از اينکه در اين مذاکرات توافقي به دست آمده است و يا توافق نهايي بدست خواهد آمد در پي آنند از اين فرصت براي نفوذ و تاثيرگذاري به جمهوري اسلامي ايران استفاده کنند.
وي افزود: اما همانگونه که امام ما اجازه ندادند آمريکا در کشور ما نفوذ پيدا کند و تاثيرگذار باشد، امروز مقام معظم رهبري هم همچون امام با صلابت اين انقلاب را هدايت و راهنمايي مي کنند، نه تنها انقلاب اسلامي ايران را، بلکه مسلمانان جهان را با هدايت هاي خود مورد توجه قرار مي دهند فلذا تا راهنمايي هاي مقام معظم رهبري هست و تا همدلي و همزباني بين دولت و ملت و مسوولان نظام وجود دارد و تا اين وحدت و صميمت و تا اين روحيه ايثار و مقاومت و ايستادگي خانواده شهدا، رزمندگان، ايثارگران و ملت ايران وجود دارد، آمريکا نمي تواند در جمهوري اسلامي ايران تاثيرگذار باشد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان خاطرنشان کرد: ان شالله ما اميدواريم که مسوولين مذاکره کننده ما، اين مجاهدان عرصه ديپلماسي کشور که اين کار را با توصيه ها و راهنمايي هاي مقام معظم رهبري آغاز کرده اند، اميدواريم دولت خدمتگزار جمهوري اسلامي ايران و تيم هسته اي به موفقيت هاي نهايي برسند، اما چه به توافق برسند و چه به توافق نرسند، لازمه موفقيت نهايي ما در اين عرصه اگر بخواهيم روي پاي خودمان بايستيم همان رعايت الزامات اقتصاد مقاومتي است.
 
اعتمادي به آمريکا نداريم
عزيز اکبريان نماينده مردم کرج، فرديس، اشتهارد و کلاک در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار "تيتر1"در خصوص مذاکرات و نتايج توافقات هسته اي اظهار داشت: امروزه نظام جمهوري اسلامي ايران در اوج قدرت قرار دارد.
 
وي با اشاره به وضعيت موجود در خاورميانه خصوصاً کشورهاي سوريه و عراق عنوان کرد: اگر ايستادگي و مقاومت سربازان گمنام نبود وضعيت کشور ما نيز در حال حاضر همچون کشورهاي سوريه و عراق بود.
 
اکبريان با اشاره به دشمني امريکا و هم پيمانانش عليه کشورمان گفت: دشمنان اسلام در هيچ کجاي دنيا موفق نشدند به اهدافي که در نظر داشتند برسند که اين خود در سايه کمک و الطاف الهي است.
 
نماينده مردم کرج در ادامه گفت : با توجه به تحريم هايي که از طرف دشمنان که در سر لوحه آن امريکا قرار دارد عليه کشورمان صورت گرفته بود و وضعيت تحريم بانک مرکزي موجب شد سيستم بانک کشور مختل شود و اوضاع اقتصادي کشور نيز دچار نابساماني شود. با توجه به اين تفاهم نامه اي که بين ايران و کشورهاي 5+1 صورت گرفت وضعيت بحراني کشور از حالت تحريم صد در صدي خارج شده است که پس از اين تفاهم نامه تعدادي از مردم اين اتفاق را امري عادي و خوب توصيف کردند و متاسفانه همزمان به جشن و پايکوبي پرداختند و عده اي نيز که مخالف توافق بودند خواستار آن شدند که تفاهم نامه مراحل قانوني اش را در مجلس شوراي اسلامي از طريق کميسيون ويژه اي که تشکيل خواهد شد طي کند.
 
اکبريان ضمن تقدير از تيم هسته اي  اظهار داشت: بايد بررسي ها و کنترل هاي لازم انجام گيرد و در يک فرايند منطقي نظام جمهوري تصميمي که به نفع کشور و مردم باشد اتخاذ کند. ملت ايران بايد اين نکته را در نظر داشته باشند که فقط در لغو تحريم هاي هسته اي مذاکره شده است و نه تحريم هاي ديگر.
 
نماينده مردم کرج، فرديس، اشتهارد و کلاک در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: متن تفاهم نامه پس از تاييد شوراي امنيت ملي توسط مجلس بررسي خواهد شد که در نهايت نتيجه اين تحقيقات و بررسي ها به سمع و نظر رهبري خواهد رسيد و نظر مقام معظم رهبري هم قطعا در تصميم نهايي در خصوص اين متن تفاهم نامه اعمال خواهد شد.
 
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص عدم ايجاد چند دستگي در کشور درباره توافق نامه هسته اي گفت: از آنجايي که موضوع انرژي هسته اي موضوعي ملي است ، سعه صدر مردم را مي طلبد که اين تفاهم نامه کارشناسي شده و پس ازتاييد شوراي امنيت ملي مجلس و همچنين مقام معظم رهبري تصميمي که به نفع مردم و کشور است اتخاذ خواهد شد.
 
اکبريان عنوان کرد: ما بايد از اين تفاهم نامه انجام شده به عنوان يک فرصت استفاده کنيم و در جهت عدم ايجاد تنش ، هزينه هاي بيشتري را به کشور تحميل نکنيم و به عنوان فرصت از شرايط جديد بهره بگيريم.
 
وي درادامه افزود: تجربه تاريخي نشان داده است وقتي کشوري ذيل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گيرد اين شرايط منجر به جنگ مي شود اما تنها کشوري که توانست فضاي ديپلماتيک متکي به قدرت چانه زني از اين شرايط رها شود جمهوري اسلامي ايران بود.
 
نماينده مردم کرج در پايان گفت: از آنجايي که در آيات و روايات نيز آمده است که دشمنان ما قابل اعتماد نيستند، بنابراين ما هم طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب به آمريکا و رژيم کودک کش اسرائيل که دشمن اصلي نظام اسلامي به شمار مي روند اعتماد نمي کنيم.
 
ملت ايران اجازه نفوذ به آمريکائي ها را نخواهند داد
غلامحسين شيري رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار پيک هشترود و در واکنش به اظهارات وزير اقتصاد مبني بر اينکه روز پرداخت يارانه ها روز عزاي دولت است، گفت: البته واريز يارانه ها به شکل فعلي فشاري بر دولت وارد مي کند و مواضع بنده نيز از ابتدا اين بود که توزيع يارانه به اين شکل صحيح نيست.
وي اظهار کرد: يارانه بايد به طبقات ضعيف جامعه تعلق بگيرد و افرادي که داراي تمکّن مالي هستند نيازي به دريافت يارانه ندارند.
نماينده هشترود و چاراويماق در مجلس افزود: يارانه قانون است و مجلس آنرا مصوب کرده اما دست دولت را نيز باز گذاشته تا افراد ثروتمند را از دريافت يارانه حذف کند. لذا دولت بجاي چنين اظهاراتي بدنبال هدفمندي واقعي يارانه ها باشد.
شيري تاکيد کرد: نيّت اوليه هم اين بود که يارانه به قشر ضعيف جامعه تعلق بگيرد اما بنائي که در اين زمينه گذاشته شد درست نبود و حتي در برخي از موارد ايرانيان خارج از کشور هم يارانه دريافت مي کنند که اين درست نيست.
عضو کمسيسون اقتصادي مجلس تصريح کرد: طبق قانون دولت بايد به مرور زمان و با معيارها و ضوابط مشخصي افراد غير واجد شرايط را کنار بگذارد و حتي براي افراد نيازمند ميزان يارانه نقدي را نيز افزايش دهد. اين يک قانون است و دولت از جيب خود يارانه نمي دهد.
نماينده هشترود و چاراويماق در مجلس همچنين در تائيد فرمايشات مقام معظم رهبري در اجازه ندادن به دولتهاي مستکبر براي نفوذ در ايران نيز بيان کرد: مقام معظم رهبري به عنوان ولي امر مسلمين با بيداري کامل از انقلاب دفاع مي کند و ما هم گوش به فرمان و تابع مطلق وي هستيم.
وي خاطرنشان کرد: هيچ فرد ايراني اجازه نمي دهد استکبار جهاني و در راس آن آمريکا به کشورش نفوذ کند چرا که به آمريکا اعتمادي ندارند.
 
آيت الله علم الهدي:راه نفوذ دشمن به کشور بايد مسدود شود
صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي در جريان سفر به مشهد مقدس دقايقي پيش با حضرت آيت الله علم الهدي ديدار و گفتگو کرد.
بر اساس اين گزارش دکتر صالحي در اين ديدار به ارائه گزارشي از روند مذاکرات و توافق نامه هسته اي پرداخت.
آيت الله علم الهدي نيز با تأکيد بر بيانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به حيله هاي آمريکا براي نفوذ به ايران در جريان اين توافق، اظهار کرد: دولت و وزارت امور خارجه بايستي همواره به خطوط قرمز که سبب نفوذ دشمن مي شود توجه داشته باشد و اين راه نفوذ با هوشياري و بصيرت مردم مسدود شود.
اجازه نفوذ دوباره را به آمريکا نمي دهيم
لاله افتخاري، دبير کميسيون فرهنگي مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا، اظهار داشت: طبق نص صريح قرآن تا ابد سلطه کافرين بر مومنين محقق نخواهد شد و هر جا آثار، مباني و علائم سلطه کافران باشد وظيفه داريم که اين نشانه ها را از بين ببريم.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس افزود: در راه ايستادگي در مقابل سلطه کافران شهيد داده ايم و براي استمرار انقلاب نيز هزينه هايي را مي پردازيم و البته هويت و ارزش ما همين است.
وي در ادامه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با آمريکا و خوش خيالي کشورهاي غربي براي سلطه بر ايران يادآور شد: غربي ها خودشان درخواست کننده مذاکرات بودند و مذاکرات هم مختص بحث هاي هسته اي بوده است.
افتخاري تصريح کرد: ما نمي توانيم کاملا اقتصاد کشورمان را به مذاکرات هسته اي گره بزنيم و نتايج مذاکرات تاثير بر اقتصاد مقاومتي نخواهد داشت.
دبير کميسيون فرهنگي مجلس افزود: تنها در صورت مداومت در اقتصاد مقاومتي به استقلال اقتصادي و به دنبال آن به استقلال سياسي و فرهنگي دست پيدا خواهيم کرد.
وي همچنين خاطرنشان کرد: اين که آمريکا مذاکره هسته اي را وسيله اي براي تضعيف روحيه ديگر کشورها قرار بدهد و اينطوري وانمود کند که ايران کاملا با آنان پيوندهاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي برقرار کرده است کاملا اشتباه است.
افتخاري با اشاره به تلاش هاي آمريکا براي تسلط برکشورهاي منطقه افزود: آمريکا و کشورهاي غربي دوباره مي خواهند بخت خود را براي تضعيف روحيه ايران و کشورهاي اسلامي آزمايش کنند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس در ادامه با بيان اينکه ما اجازه نمي دهيم آمريکا بار ديگر در ايران نفوذ کند، تاکيد کرد: ملت ايران ايستادگي خواهند کرد و مقام معظم رهبري نيز هدايتگر و مجلس نيز مدافع آنان هستند
وي در پايان گفت: اگر روزي بخواهيم در مقابل استکبارگران کوتاه بياييم و بخشي از سلطه را بپذيريم، اين يعني اول فراموشي آرمان هاي انقلاب و نااميدي ملت است.
 
هر گونه راه نفوذ آمريکا در ايران سد مي شود
محمد باقري عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با بوتيا، با پيوستن به کمپين " ما اجازه نمي دهيم" در رابطه با صحبت هاي مقام معظم رهبري در مجمع جهاني اهل بيت گفت: از زمان کودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بين ملت ايران و آمريکا هميشه تقابل جدي بوده است و خواهد بود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: فرمايشات امروز مقام معظم رهبري همانند صحبت هاي قبلي ايشان که در دوران رهبري خود داشته اند هميشه راه گشا بوده است و خط و مشي تعيين شده توسط ايشان، تلنگري براي تمام مسئولين نظام در ادوار مختلف به خصوص در بزنگاه ها براي هشدار باش آن هاست.
وي افزود: آمريکا و استکبار جهاني در اين ۳۷ سال در تلاش بوده و هستند که به هر نحوي که شده ايراني را که در مقابل استکبار و صهيونيست ايستادگي کرده و ملتي که پرچم استکبار ستيزي را بر دوش دارد، از اين مسئله دور کند و ما را بر زمين بزند.
باقري در ادامه عنوان کرد: لذا آمريکا از همه ابعاد براي اين مسئله تلاش مي کند، اقدامات آن ها در اوايل انقلاب از شورش هاي منافقين شروع شده و در دوران جنگ و پس از آن سعي کردند از طريق مطبوعاتي ، سياسي و اقتصادي در هر برحه اي وارد شده تا ايران را از استکبار ستيزي خارج کند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه آمريکا تا به امروز موفق نشده است در ايران نفوذ کند، تاکيد کرد: آمريکا تا  کنون نتوانسته است اهداف استکباري خود را در ايران اسلامي پياده کند و در توافق هم طبق فرمايش مقام معظم رهبري به دنبال اين بودند که از اين روزنه اي که باز شده براي نفوذ در ايران استفاده کنند.
باقري خاطر نشان کرد: آمريکايي ها ادعا مي کنند که در توافق صورت گرفته از نظر اقتصادي، سياسي در ايران نفوذ کرده اند  در حالي که اين توافقي است که ايران به ۵+۱ اجازه داده است که مسائل هسته اي را پيگير باشند و هيچ گونه راهي براي نفود سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي کشورهاي ۵+۱ ديده نشده است.
وي بيان کرد: اگر قرار باشد با اين توافق نامه آمريکايي ها در ايران نفوذ کنند، اين نفوذ دو طرفه بوده و ايران هم مي تواند در کشورهاي آن ها نفوذ کند هر چند اين مسئله صحت ندارد.
اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان اظهار کرد: به هيچ عنوان به  آمريکا و ديگر کشورهاي ۵+۱ اجازه هيچ گونه نفوذي داده نمي شود و در اين خصوص همه مسئولين بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري گوش دهند و هر جا که سوراخي براي نفوذ آمريکا و ساير کشورها ديده مي شود سد شود تا نتوانند با اين اقدامات، مسائل سياسي و فرهنگي ما را تحت الشعاع قرار دهند.
#ما-هم-اجازه-نمي دهيم
 
اجازه نفوذ در داخل کشور را به آمريکا نمي دهيم
منصور حقيت پور، نائب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا، اظهار داشت: پاراديم و اصول حاکم بر جمهوري اسلامي ايران اجازه نفوذ سياسي فرهنگي در داخل کشورمان را به آمريکا نمي دهد.
عضو کميسيون امنيت و سياست خارجي افزود: حمايت از کشورهاي مظلوم و ستمديده منطقه و وحدت شيعه و سني اصولي است که با گذشت زمان در نظام جمهوري اسلامي خدشه پذير نمي شود.
وي در ادامه با اشاره به بخت آزمايي مجدد آمريکا در منطقه به بهانه مذاکرات هسته اي تصريح کرد: ما براي هميشه از هر جريان سياسي و هر کشوري که اسرائيل را دشمن منطقه مي داند حمايت خواهيم کرد.
حقيقت پور با بيان اينکه اجازه نفوذ در داخل کشور را به آمريکا نمي دهيم، خاطرنشان کرد: فرمايشات ديروز مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجمع جهاني اهل بيت(ع) و اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي يک بار ديگر مروري بر اصول و پارادايم حاکم بر انقلاب و جمهوري اسلامي ايران بود.
نائب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه بيان داشت: مذاکرات هسته اي نمي تواند مقدمه اي بر نفوذ آمريکا در ايران و منطقه باشد و غرب و آمريکا براي نفوذ در کشورمان راه به جايي نخواهد برد.
وي در پايان يادآور شد: اين مذاکرات استمرار حرکت انقلابي را متوقف نمي کند و ممکن نيست نگراني از اين بابت در بين کشورهاي منطقه و و مقاومت به وجود بيايد که ايران بخواهد از قواعد حاکم بر انقلاب عدول کند.
اجازه نفوذ آمريکا را در کشور نخواهيم داد
نيره اخوان بيطرف، عضو کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا، اظهار داشت: سازش و اجازه kt,b دادن به غرب مسير آينده ايران را به مسيرهاي نامعلوم سوق مي دهد.
عضو کميسيون قضايي مجلس در ادامه تصريح کرد: ملت مقاوم ما از نفوذ غرب در ايران جلوگيري مي کند و مطالبات اين ملت را مقام معظم رهبري پيگيري خواهند کرد.
وي با بيان اينکه ما اجازه نفوذ آمريکا را در کشور نخواهيم داد، در ادامه گفت: شکستن مقاومت و نفوذ در منطقه به اين آساني نيست و ايران مانعي بزرگ در برابر اين زياده خواهي ها خواهد بود.
اخوان بيطرف با اشاره به اختلاف افکني هاي سابقه دار غرب افزود: بهره برداري از کارخانه هاي اسلحه سازي و اختلاف افکني در بين کشورهاي منطقه، چشم اندازي است که سرمايه داران غربي آن را ترسيم کرده اند و اين سرابي بيش نيست.
عضو کميسيون قضايي مجلس در پايان گفت: دلگرمي برخي گروه هاي سياسي به مذاکره با غرب و صداقت در توافقات بيهوده بوده و به مصلحت نظام و ملت نيست.
 
دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ آمريکا حساب شده است
ماموستا هادي زکايي در گفتگو با جوانرود هه وال، اظهار داشت: دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در مورد عدم اجازه نفوذ به آمريکا در زمينه هاي مختلف به جا و حساب شده است زيرا که آمريکا در صدر دشمناني قرار دارد که هدفشان از ميان برداشتن جامعه اسلامي و نابودي فرهنگ و اعتقادات ما است و اين امري است که سالهاست به طرق مختلف با صرف هزينه ها و بودجه هاي فراوان در حال انجام است.
عضو شوراي روحانيت اهل سنت جوانرود تصريح کرد: سرنوشت امروز مردم مسلمان برخي از کشورهاي منطقه، آيينه عبرتي براي همه است زيرا که نشان مي دهد آمريکاي جهانخوار چه خوابي براي کشور ما ديده است.
وي تصريح کرد: بزرگترين دستاورد عدم اجازه نفوذ به آمريکا، اين خواهد بود که ما نيز به سرنوشت برخي از کشورهاي همسايه دچار نمي شويم. اين کشورها به خاطر اعتقاد به اسلام و قرآن هر روز به خاک و خون کشيده مي شوند.
ماموستا زکايي افزود: کساني که در خيال خود جامعه و زندگي بهتري را با حضور و نفوذ آمريکا، پيش چشمان ملت ايران به تصوير مي کشند در واقعيت مي دانند که اين دولت جهانخوار هيچگاه وجود يک کشور موفق اسلامي را که خطري بزرگ براي بقاي خود مي داند، نمي پذيرد و تنها قصدي که مي تواند با نزديک شدن به اين کشور در سر بپروراند نفاق و اختلاف و برادر کشي است.
وي تاکيد کرد: آمريکايي ها امروزه در بسياري از  کشورها با ايجاد اختلاف براي رسيدن به منافع خود از آب گل آلود ماهي مي گيرند.
عضو شوراي روحانيت اهل سنت جوانرود خاطر نشان کرد: شايد عده اي دسيسه و جنگ افروزي آمريکا در منطقه، اختصاص بودجه هاي کلان براي حمله به باورها و اعتقادات اسلامي ما، خون به ناحق ريخته شده صدها هزار شهيد اين مرز و بوم را که با دسيسه هاي اين دشمن ديرينه ريخته شده و در نهايت حمله به اعتقادات مردم از طريق جنگ نرم را فراموش کنند، اما ملت بزرگ ايران اسلامي که در سخت ترين شرايط با جان و مال خود از وجب به وجب اين خاک، باورها و اعتقادات خود دفاع کردند اين مساله را فراموش نمي کنند و در کنار مقام معظم رهبري به هيچ وجه اجازه نفوذ آمريکا را در هيچ يک از زمينه هاي ذکر شده نخواهند داد.
ماموستا زکايي ياد آور شد: اجازه نفوذ دشمنان به داخل کشور خيانت به ملتي خواهد بود که بي گناه تحت هجوم ناجوانمردانه انواع دسيسه هاي آمريکا قرار گرفتند سالهاست که با تحمل مشقات فراوان به اين دشمن بزرگ خود نه گفتند.
وي در خصوص زمزمه هاي ورود آمريکا گفت: اين گونه زمزمه ها تلاش براي ايجاد چند دستگي و تفرقه در کشور است که در راستاي اهداف آمريکاي جهانخوار قرار دارد.
عضو شوراي روحانيت اهل سنت جوانرود در پايان سخنان مقام معظم رهبري را در مورد عدم اجازه نفوذ به آمريکا را بسيار مهم و اساسي ارزيابي کرد و اظهار داشت: باز کردن راهي براي نفوذ دشمنان خونخواري همچون آمريکا که براي منافع خود قصد نابودي اسلام را دارد و امروز در سراسر جهان از طريق سناريوهاي مختلفي مشغول قتل عام مسلمانان است، تلاشي در جهت نابودي کشور و فرهنگ و اعتقادات و باورهاي راستين اين ملت بزرگ است که به طور قطع ملت آزاده ايران اسلامي اجازه چنين اشتباه بزرگي را به هيچکس نداده و در آينده نيز نخواهند داد.
 
فرش قرمزي براي دشمنان نداريم
روح الله بيگي در گفت‌وگو با  آناج با بيان اينکه درخت انقلاب با خون جوانان در راه دفاع از نظام و وطن رشد کرده است، اظهار داشت: در چارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران جايي براي خائن‌ها و اشخاص داراي تفکرات انحرافي نيست.
وي ادامه داد: در اين دوره از انتخابات مجلس کار شوراي نگهبان بسيار سنگين است چراکه بايد دقت بيشتري به خرج دهد و مواظب باشد افراد بد انديش کانديداي راه‌يابي به بهارستان نشوند. شوراي نگهبان بايد با صعه صدر و حوصله در جهت ارائه صلاحيت‌ها قدم بردارد تا شاهد مفسد سياسي نباشيم.
وي خاطرنشان کرد: مفسدان سياسي در کشور بيشتر از مفسدان اقتصادي هستند، کلمه به کلمه‌ي اظهارات اين افراد زهرآگين است و بوي تعفن مي‌دهد.
نماينده مردم مياندوآب در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان عليه نظام اسلامي ايران، ابراز کرد: هر فردي که سر سوزني مقاصد شوم عليه ولايت و نظام داشته باشد، يقين بداند ناکام خواهد ماند و از ملت سيلي خواهد خورد.
وي افزود: کشور بي صاحب نيست که براي هر فردي وگروهي فرش قرمز باز شود، جامعه اسلامي ايران رهبر مقتدري دارد که ميليون‌ها نفر منتظر امر ايشان بوده و اجازه نفوذ دشمنان را نخواهند.
وي عنوان کرد: هنوز آينده برجام معلوم نيست و مسئولين ذي‌صلاح بايد آن را بررسي کنند. برجامي مورد قبول است که حيثيت کلي نظام را زيرسوال نبرد.
بيگي توقف پيشرفت نظامي ايران را امري غيرقابل قبول دانست و گفت: به هيچ وجه اجازه نمي‌دهيم کج انديشان مانع پيشرف نظامي ايران شوند، جوانان انقلابي خود را با علم و فناوري روز عجين کرده‌اند و در صورتي که دشمن خطا کند جواب دندان شکني از ايران اسلامي خواهد گرفت.
انتهاي پيام/پ